op straat plassen

Discussie in 'De lounge' gestart door cindi, 17 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cindi

cindi Lid

17 mrt 2013
    37
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo,

ik vraag me af of er meer mensen zijn die hun kind op straat laten plassen in de bosjes of in een steegje. en de ouder als die moet waar het kind bij is?
    zo nu en dan moet mijn kind van 2 nodig en tja wat moet dat moet:)

2. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Ja hoor, als er geen wc in de buurt is.. Kan hem moeilijk in zijn broek laten plassen.. (Gebeurd zelden)

3. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    MMM leuk 1e berichtje van je.
    Maar nee absoluut niet. Ik vind dat niet kunnen.
    Winkels/restaurants zat waar je even kunt gaan.

4. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Wel in de bosjes trouwens! Niet wilde weg op straat

5. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Nee..Er zijn hier genoeg openbare toiletten (ook bij busstations) en het is ook nog illegaal om op straat te plassen (of 't nou in de bosjes is of niet)

6. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Het liefst in een café/restaurant etc maar als er niets in de buurt is dan moet het maar ergens anders, heb echt geen zin in een natte broek. Trouwens, wie wil me op zo'n moment tegenhouden?
    Volgens mij (maar weet het niet zeker) mogen kinderen tot 6 jaar wel in bosjes plassen hoor, volgens mij mag je daar ook de vluchtstrook voor gebruiken... Ik ga het eens op zoeken!

7. cindi

cindi Lid

17 mrt 2013
    37
    0
    0
    NULL
    NULL
    zoiets hoorde ik ook tot de zes jaar maar moet het inderdaad nog even opzoeken

8. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Sorry, maar een kind wat zindelijk wordt kan soms echt niet nog even 5 km vol houden tot een benzine station. In mijn ogen gaat de opmerking "er is altijd wel wat in de buurt" niet op. Wij hebben de oudste een paar keer in de bosjes en op een parkeerplaats in het gras laten plassen omdat we liever geen vol geplaste broek in de auto willen. Natuurlijk moet je je kind trainen om het vol te houden, maar soms lukt het niet.

Ik vind mezelf hierdoor geen slechte moeder.

9. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Niemand zegt ook dat je hierdoor een slechte moeder bent :p Ik zal het gewoon niet doen (persoonlijk) maar ik zal ook niet iemand aan gaan geven ofzo als ik het zie

10. Mamishka

Mamishka Bekend lid

20 mei 2012
    600
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij mogen kinderen inderdaad buiten plassen. Mijn zoon van 4 moet soms ook gewoon heel nodig, ik laat hem altijd plassen voordat we deur uitgaan maar toch moet hij weer plassen. Ik zoek dan naar bosjes, hoekje, bomen overal waar het kan :) hij kan heg gewoon niet ophouden. In het begin schaamde ik mij er ontzettend om maarja wat moet dat moet

11. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Hier gebeurde dat van de week ook, geen wc in de buurt dus ja dan maar even in het gras. Was bij een grote parkeerplaats. Ze konden het beide niet ophouden

12. cindi

cindi Lid

17 mrt 2013
    37
    0
    0
    NULL
    NULL
    enkele keren als we aan het wandelen zijn in het bos of in de duinen en de kleine moet dan kan dat. het is ook wel voor gekomen op de parkeerplaats kan je echt weinig aan doen als het worrd plassen gevallen is moet je opschieten. en als een van de ouder moet in het bos ofzo dan kan dat ook lijkt mij?

13. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Ik heb pas mijn zoontje naast een benzinestation laten plassen, in het gras. Ik vind die openbare toiletten bij benzinestations toch zo vreselijk smerig!
    In het bos mag ie ook overal waar hij wil, verder op straat is het nog niet voorgekomen dat ie nodig moest en er geen wc op 1 minuut afstand was (want zo lang heb je meestal totdat de broek nat is), maar zou hem gerust in de bosjes laten plassen hoor.

Zelf plas ik zelden in het bos, maar het komt voor. Ik zorg dan wel goed dat echt niemand me kan zien.

14. mamsvanm

mamsvanm Actief lid

27 dec 2012
    431
    0
    0
    PFF.. ik hang me smurfjes wel es net naast de auto in hurk houding, whahhaa, wat moet dat moet....
    En nu moet ik eerlijk zijn....autoriijden tijdens mijn zwangerschap was hell afentoe....want ik moest echt veeeeeeeel vaker plassen dan dat er tankstations voorbij kwamen.... omg dat was erg!
    Dus idd regelmatig in de berm gezeten :)

15. casanova

casanova Actief lid

23 aug 2010
    162
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik laat mijn dochter ook gewoon plassen hoor. Ze kan het echt lang ophouden, maar als ze het eenmaal zégt als we onderweg zijn, dan moet er ook gauw wat gebeuren. En er is echt niet altijd een toilet in de buurt..

16. cindi

cindi Lid

17 mrt 2013
    37
    0
    0
    NULL
    NULL
    soms als je vraagt aan mensen in een winkel zou mijn kind hier even naar de Wc mogen is het antwoord nee, terwijl je kleine ernstig nodig moet en het broekje bijna nat. is ik zelf denk dan maak meer openbare toiletten!! maarja wie weet komt er ooit een oplossing voor. maar nu als de kleine moet er zijn genoeg bosjes en plaatsen waar er een snel geplast kan worden. in de duinen hebben wij inderdaad nergens last van ook ik als ik moet broekje naar beneden en plassen maar.....

17. Fransa

Fransa Niet meer actief

Ik laat onze oudste ook plassen als het moet hoor. Tuurlijk kan hij het over het algemeen wel even ophouden maar soms is de aandrang ook gewoon heel hoog. Heb zelfs een keer midden in een dorp m'n auto geparkeerd en hem laten plassen in een bosje. Toen was hij net zindelijk en gaf hij altijd (te) laat aan wanneer hij moest. Ik kan me er niet druk over maken. Tis een peuter dat moet plassen en die hebben nog niet dezelfde controle als een volwassene.

18. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    #18 lovewinnie, 18 mrt 2013
    Laatst bewerkt: 18 mrt 2013
    In het bos ja verder nee. Bel dan nog liever ergens aan. Zelf kan ik prima ophouden. Ik zorg altijd dat heel het gezin heeft geplast voor we vertrekken en bij een lange rit halve wegen stoppen bij tankstation. In het centrum ken ik ondertussen de betaalde wc zoals Hema en Vd. Als ze moeten ben ik er zo. het is een keer voor gekomen tijdens het zindelijk worden ( 23 maanden) dat dochter in de leenbakker in der broek plaste en verder nooit ongelukjes gehad met haar. Zoontje werd later zindelijk (3 jaar) en hij plast nog wel is in zijn broek. Als hij druk is met spelen laat hij het liever lopen dan dat hij zijn speel moment moet onderbreken. Met hem moet ik dus ook snel zijn als hij zegt ik moet plassen :) want als hij het zegt hebben we nog hooguit 2 minuten :)

19. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Mijn zoon van 3 jaar, die laat ik rustig tegen een boom plassen als hij echt moet. Ik zeg wel altijd eerst dat hij moet wachten tot thuis, maar ik zie wel verschil als hij het echt niet meer op kan houden.
    Mijn dochter van 7 die mag van mij netjes wachten tot we een toilet voorhanden hebben. Dit omdat ik vind dat zij op een leeftijd is, dat ze het best op kan houden.

20. Triskele

Triskele Niet meer actief

Als ze nog in training zijn doe ik gewoon een luierbroekje aan en wachten we gewoon tot openbaar toilet of andere gelegenheid, als ze dat niet kunnen vind ik ze zelf nog niet klaar om zonder broekje te zijn.

Wel heb ik ooit bij wandelen ervoor gekozen om onze dochter achter een boom te laten plassen, de wc was nog een dik half uur lopen en dat was wat veel we waren al bijna een uur onderweg.

Deel Deze Pagina