Alles gebeurt met een reden...

Discussie in 'De lounge' gestart door Troelala21, 25 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Nee ik geloof er niet in.

En ik vind het nogal wat als er gezegd word, als er negetieve dingen gebeuren in je leven dat het je uiteindelijk een sterker persoon maakt of wijze levenslessen zijn..

Er zijn zoveel dingen in mn leven gebeurd waar ik totaal geen invloed op had of heb, geen stem in gehad, die mijn leven getekend hebben.
    Nou als dat voorbestemt moest zijn, dan vraag ik me af waarom ik eigenlijk geboren moest worden.
    Ik ben er idd wel een krachtiger persoon door geworden, dat wel.
    Maar met voorbestemd zijn, dat vind ik mijn geval gewoon grof.

2. Mar1974

Mar1974 Niet meer actief

Jij omschrijft precies hoe ik er over denk , heel veel sterkte trouwens! Hoe oneerlijk is dat idd

3. Maira11

Maira11 Niet meer actief

Ik geloof trouwens niet in karma, ik geloof juist niet dat mensen gestraft worden omdat ze slecht hebben gedaan.

4. mutsie79

mutsie79 Fanatiek lid

6 sep 2007
    2.567
    221
    63
    Heb geduld, vaak kan je een situatie pas overzien als het al een tijdje bij je is...zoals de uitspraak''tijd zal het leren'' zo mooi verwoord.
    Gaandeweg krijgen gevoelens een plaats, gaandeweg verwerf je inzicht.

5. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Ik geloof niet in karma, ik gellof niet in een pad, of voorbestemd.

Maar er is vast een reden voor dingen/ je leert ervan/ weet ik het ;)

6. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Nee daar geloof ik niet in. Ik heb teveel gezien en meegemaakt, waaronder een jonge papa van 2 kleine kinderen (waarvan 1 baby van 2,5 maand oud..) die zomaar overlijdt aan alvleesklierkanker... en het KAN simpelweg niet allemaal een reden hebben, onzin vind ik.

7. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Nou dan mag dat van mij snel komen. Loop er al weken mee en word er aardig kriegel van haha...

8. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Hmm kzei eerst van wel maar de afgelopen 5 mnd vraag k me wel af aar mijn ellende goed voor is..
    Miss dat k de reden inzie als alles weer goed gaat en k eigen huis en dergelijke heb.
    Maar sommige dingen denk ik wel van jaa het klopt wel..

9. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Oei, zou je dit ook durven zeggen tegen een jonge vrouw van 2 kinderen die net haar man, haar zielemaatje, haar alles en de vader van haar 2 piepjonge kindjes in 3 maanden tijd is verloren aan een slopende rotziekte? Is dat een levensles?

10. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Nee dat zou ik niet zo zeggen nee, denk dat niemand dat zo zal zeggen maar ik geloof gewoon dat alles in het leven met een reden gebeurd en dus ook dit soort dingen. Nogmaals ik zeg niet dat het zo is maar zo kijk ik er tegen aan.

11. A2CA

A2CA Niet meer actief

Daar geloof ik nou ook in

12. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.088
    204
    63
    NULL
    NULL
    Nee, want dat is hard! Maar ik ben zelf mijn twee kinderen verloren en zelfs ik denk er zo over! Ook toen ja! En ook toen mijn pleegvader en mijn moeder op jonge leeftijd overleden! En bij alle andere nare dingen die ik in mijn leven heb meegemaakt!

Uiteindelijk ben ik namelijk een sterker en wijzer persoon als mensen van mijn leeftijd die nog steeds onderhouden worden door hun vader en moeder en bij elk kleine tegenslag een jaar lang onderstebkven zijn en denken dat ze de meest zielige persoon op de wereld zijn.

Mijn motto is dan ook; je krijgt wat je kunt dragen en sommige mensen zijn sterker als je zou denken!

13. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Helemaal mee eens!!

Ik zou niet weten wat de reden is dat we na eindelijk via ICSI zwanger te zijn geworen alsnog ons zoontje verloren zijn:( Ja we zijn er misschien sterker uit gekomen, maar dit hadden we niet nodig hoor want onze relatie was al oke.

14. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Ik denk ook dat alles gebeurd met een reden, zowel de positieve als de negatieve dingen in het leven.

15. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.191
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Vorige week woensdag is een meisje van school overleden aan een hartstilstand.De lieverd werd slechts 8 jaar oud.Iemand die aan haar ouders en broer kan uitleggen wat hiervan de reden is?

16. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Dat is verschrikkelijk dat dit is gebeurd, dat wens je niemand toe maar als buitenstaander kan je daar geen antwoord op geven wat de reden daar van is.

Vind het jammer dat er nu net gedaan word alsof mensen die niet in toeval geloven en geloven dat alles is voorbestemd het leuk vinden dat er bij mensen negatieve dingen gebeuren, ook wij weten niet altijd de reden voor bepaalde dingen maar we geloven er wel in.

Was het maar zo feest dat we overal antwoorden op hadden, dan was het leven niet zo moeilijk geweest.

17. Eylem

Eylem Niet meer actief

Dat is mooi gezegd maar ik denk niet dat dit altijd opgaat, denk eens aan al die kindjes in Afrika die nog steeds omkomen van de honger. Die waren daar egt niet sterk genoeg voor, dat kan ik onmogelijk geloven.

Ik denk dat dit soort dingen denken en manier is om nare dingen beter te kunnen accepteren. Omdat ze niet te begrijpen zijn. Persoonlijk geloof ik er niet in. Dat mijn vader op 52-jarige leeftijd overleed aan diabetes notabene had geen reden. Ja een medische oorzaak. Maar er is geen zinnige reden voor te bedenken.

18. Vlinder123

Vlinder123 Niet meer actief

Volgens mij heeft het ook gewoon te maken met hoe je zelf met dingen omgaat, als je terugkijkt naar gebeurtenissen. Achteraf kan er iets goeds zijn gekomen dat uit een hoop ellende, maar ik denk dat dat vooral ligt in de kracht van degene die met de ellende / gebeurtenis heeft leren omgaan om er iets goed uit te laten ontstaan. Jebent zelf zo sterk bent geweest het verdriet ten positieve te draaien.
    Dan zou je kúnnen zeggen dat dat "de reden" is geweest waarom die gebeurtenis je is overkomen. Het jammere ervan is wel dat daarmee de kracht van die persoon wel wordt ontkent. "Het heeft zo moeten zijn". Nee, denk ik dan: diegene heeft daar zelf, op eigen kracht, heel erg hard voor moeten knokken.

19. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik vraag me nu wel af wat de reden is dat ik m'n kopje thee op de grond heb laten flikkeren. Heb ik daar ook, voor ik geboren werd, voor gekozen? Want dit is natuurlijk wel een levensveranderende gebeurtenis.. ;)

20. Spitsmuis

Spitsmuis Niet meer actief

Ik heb bij sommige dingen die gebeuren wel het idee dat ik er van moet leren of iets.
    Niet alles gebeurd zonder reden denk ik.
    Zo heb ik door bepaalde gebeurtenissen in mijn leven toch ontzettend veel geleerd.

Deel Deze Pagina