Alles gedaan wat we konden....nog steeds geen tevreden baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MHV, 2 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MirW

MirW Fanatiek lid

20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Wij hebben met de jongste ook een tijd getobt met onrust en krampen.
    Wat hier dingen waren die hielpen:
    - buikmassage geven en dan in lekker warm water in de Tummy. Hij creëerde zijn eigen bubbelbad en poepte dan zijn badje vol :rolleyes:
    - Een goede fles (hier was dat de dr. browns) met een prematurenspeen.
    - Therapeutisch voeden, dus de fles zo horizontaal mogelijk en mijn baby zo rechtop mogelijk. Dan moet hij meer moeite doen voor de voeding en is ook de zuigbehoefte beter voldaan en duurt de fles langer. Echt minimaal 20 minuten, liever wat langer!
    - De voeding niet schudden maar roeren met een vork, dan heb je minder lucht.
    - Op zijn buik laten slapen, vanaf een week of 10 ook in de nacht.
    - Niet te snel ophogen met de voeding. De hoeveelheden die fabrikanten adviseren zijn echt enorm voor babymaagjes. Beter is om vaker kleinere beetjes te geven.

Het is een zoektocht naar wat voor jullie kindje werkt, succes!

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Neocate kan je gewoon roeren met een vork. Dat deed ik ook, lukt prima.

Als je de naam van de medicatie niet meer weet, kan je toch gewoon kijken op de doos?

Averlhach en famofthree vinden dit leuk.
  3. sumer93

sumer93 Bekend lid

17 jun 2015
    690
    300
    63
    NULL
    NULL
    Weet je zeker dat krampjes zijn?
    Mijn zoon dachten wij ook krampen. Alles geprobeerd. Uiteindelijk bleek die verborgen reflux te hebben!

Probeer bedje aan een kant beetje te verhogen en ruik eens of hij/zij niet zuur uit mondje ruikt.

Verder kan ne proberen de flessen te verdikken of kleinere porties geven en dan flesje meer.

4. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    #24 Averlhach, 4 jun 2018
    Laatst bewerkt: 4 jun 2018
    Toch wijs je alles af.
    Roeren kan niet, want het staat op de verpakking.
    Kleinere voeding kan niet.
    Drinkduur is 15 tot 20 minuten, dus goed. Als er een schaatswedstrijd gereden wordt waarbij de snelste met 15 minuten over de finish is, dan is 20 minuten niet het beste. Daar zit gewoon 300 seconde tussen.
    Mijn ervaring is dat veel moeders ergens weten dat het tussen de 15 en 20 minuten hoort te zijn voor gemiddelde kindjes. En ik heb al vaak gehoord dat als ik vraag hoe lang duurt de drinktijd werkelijk dat het soms maar 10 minuten drinktijd is. En ze het boeren tussendoor en erna voor het gemak meenemen, want tja het duurt ongeveer 15 tot 20 minuten.

En echt het verbaasd mij enorm dat je zegt niet te weten welke medicatie je aan je pasgeboren baby geeft. Misschiens omdat ik gewoon vind dat je voorzichtig met medicatie hoort te zijn, maar het verbaasd mij. Zelfs als ik er bewust naar vraag.

Als de basis niet goed is bij voeding kan je alles eromheen proberen, maar zal het nooit optimaal worden.
    En dan kan je, in mijn ogen, nooit alles al gedaan hebben. Zeker bij zo'n jonge baby kan je uberhaubt nooit alles geprobeerd hebben en het de tijd gegeven om het goed te laten werken.
    En misschien is dat het juist, misschien probeer je te veel in te korte tijd waardoor je onrust veroorzaakt. Te veel proberen zonder rust kan juist voor onrust zorgen en te korte tijd voor het niet kunnen wennen aan dingen. Er staat 2 weken de tijd voor nieuwe voeding.

5. MHV

MHV Actief lid

10 feb 2013
    435
    30
    28
    Prima dan schuif ik alles aan de kant.
    Reageer dan maar niet op mijn onderwerpen. Ik zit niet te wachten op dit soort reacties.

6. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Maar welke medicatie is het nu? Dan kunnen we meedenken...

7. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.103
    3.491
    113
    Met elke twee uur 120 cc zit je op 12x 4 is 48 schepjes. Waar je een max van 30 schepjes per dag hebt. Logisch dat er zoveel uit komt.
    Ik zou elke twee uur 60 cc gaan aanbieden. Zorg dat die fles 20 minuten duurt.

Blijdorp vindt dit leuk.
  8. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    19.008
    15.040
    113
    Je zit ook bij andere topics waar ik ook op reageerde met reflux ellendig dus mijn verhaal is wel terug te vinden. Je geeft aan dat je kleine vraagt om die grotere flessen. Wat ik je mee wil geven is: die van ons dronk bij voorkeur, vanwege dr reflux de hele godganze dag door of t nou 120 of 210 flessen waren ze gingen ook allemaal leeg. Ze was er alleen niet mee geholpen, in tegendeel. Na 2 uur begon ze met hikken en slikken, als we iets daarvoor een flesje gaven was er niks aan de hand, deed je dat niet was t huilen. Dus aantal flessen was op haar afgestemd en deels op de klok.

Hou t strak op 150ml per kilo verdeeld door je 6/7 flessen (of meer).en voorlopig niet meer per kg tenzij je arts anders aangeeft uiteraard.

Denk maar aan de keren dat je zelf iets te ver los bent gegaan op een kerstmaaltijd/goed restaurant of die net iets te grote pizza dat je pijn in je buik krijgt van t vreetfestijn? Dat hebben die ukkies ook als de flessen te groot zijn.

Ophogen deden wij ook echt heel langzaam met stapjes van 15ml, om de andere fles als dat goed ging werd t de volgende dag alle flessen 15 ml extra. Dan weer een dagje rust of meer en dan weer een ophoog sprongetje tot t niveau wat we volgens haar gewicht moesten hebben. Deden we t gelijk met 30ml....oef...gillen geblazen.

9. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    19.008
    15.040
    113
    Denk dat daar een slaapje vanaf gaat. Wij gaven dr ook elke twee uur eten maar kwamen niet aan 12 flessen. Geloof dat we op 8 zaten toen.

10. MHV

MHV Actief lid

10 feb 2013
    435
    30
    28
    Omeprazol

Deel Deze Pagina