Hey dames, zoals jullie allemaal weten komt die zware dag eraan. Ik zelf bij een sterretjesmama doordat ik een vmk heb gehad en bijna 4 jaar geleden ben ik mijn kindje met 11 weken al verloren. Mijn schoonzus daarintegen in sterretjesmama van 2 kindjes, waarvan 1 met 32 weken is overleden en 1 met 24 weken. Is het gepast haar een kaart te sturen? zo ja, hebben jullie misschien een idee wat ik erop kan zetten? liefs wen
Een kaartje is zeker weten fijn! Eigenlijk maakt het niet zoveel uit wat je erop zet. Dat er aan haar kindjes gedacht wordt is al heel fijn! Misschien kun je er een mooi gedichtje op zetten? Of dat je tijdens deze dag(en) extra aan haar en haar lieve kindjes denkt. Heeft ze nog meerdere (levende) kindjes mogen krijgen?
Mee eens! Ik ben bang juist vergeten te worden op deze voor ons zo belangrijke dag... Een kaartje is echt super lief en attent!
Ik zou een kaartje juist leuk vinden, ze is toch moeder of je je kindje nu fysiek bij je hebt of niet.
Ja idd, ik twijfelde enorm, vooral omdat mijn broer het op t moment zwaar heeft en het nu pas aan t verwerken is en volgende week mijn neefje 2 jaar geleden overleed... ( hun zoontje) Dus een kaart met: ik denk aan jullie en daarop onze namen is voldoende? Is het niet zo dat de pijn juist weer omhoog komt met zo'n kaartje?
Ja dat zou al voldoende zijn. Weet je wat het is, de pijn zit er toch wel en zal nooit weggaan. Verdrietige en pijnlijke momenten kunnen je op (onverwachtse) momenten overvallen. Moederdag zal voor hen sowieso een moeilijke en verdrietige dag zijn waarbij ze veel aan hun kindjes zullen denken. Dat is niet iets dat jij dan oproept met je kaartje. Ik weet (bijna) zeker dat ze het heel fijn zullen vinden! Succes!
Ik zie trouwens dat jij een schot in je baarmoeder hebt en dat dat heel laat ontdekt is. Ik heb maar een halve baarmoeder. Bij de zwangerschap en geboorte van mijn eerste dochtertje (23weken) is dat nooit gezien en gedurende mijn gehele zwangerschap van mijn tweede dochtertje ook niet. Pas bij de keizersnede zijn ze erachter gekomen. Bizar he!
@lobi ja heel bizar! ik heb wekelijks 2 x een echo gehad... en niks gezien. Pas bij laatste inseminatie.... Eerst dachten ze ook 2 halve baarmoeders met 2 baarmoedermonden. Na inwendig onderzoek ( niet echt prettig...) zijn ze erachter dat ik alleen een schotje heb... nu een HSG erachteraan na deze poging..
Ja echt bizar he. Ik heb dus bij mijn eerste dochtertje vrij veel echo's gehad. Ook omdat het mis was bij haar, hebben ze lange en uitgebreide echo's gedaan. En toen bij mijn tweede dochter, ik had weinig vruchtwater, mijn meisje lag in stuit, er was angst voor een vroeggeboorte, allemaal indicaties voor een afwijking aan de baarmoeder. Daarnaast echt heeeeel veel echo's gehad, ook 3D en nooit hebben ze ook maar iets gezien. Tot de keizersnede dus. En dat in een academisch ziekenhuis he, waar ze toch allerlei vreemde dingen tegenkomen lijkt me zo. Een vriendin van mij heeft ook een schotje in de baarmoeder. Ze zijn bij haar aan het overleggen / bedenken of ze het weg moeten laten halen of niet. Hebben ze bij er jou nog consequenties aan verbonden of adviezen gegeven of zoiets dergelijks?
Hier hetzelfde... Rot he... Maar hebben ze het er bij jou niet over gehad het schotje eventueel weg te halen?
ja wel over gehad... maar ze willen eerst kijken in hoeverre hij erin zit. Hij zit sowieso vanaf mijn vaginawand naar het midden.. maar het is afwachten of het ook in mijn baarmoeder zit. Als het ook in mn baarmoeder zit, dan hoor ik weer hoe verder.., We zijn ook nog eens afhankelijk van KID ( donorzaad) ivm onvruchtbaarheid van mijn hubbie dus maakt het extra lastig
Jeetje wat moeten sommige mensen toch een moeilijke weg begaan om zwanger te mogen raken... Willen ze met de HSG proberen uit te zoeken hoe het precies zit?
Ik ben zelf sterretjesmoeder van 2 kindjes (27 weken en 36 weken zwangerschap overleden), maar ik zou een kaartje speciaal met de woorden Moedersdag niet op prijs stellen! Een kaartje met bijv. sterkte/troost etc etc met de bedoeling dat je aan mijn kindjes denkt en dat je er voor mij zou zijn wanneer ik dat nodig heb, zou bij mij veel beter aankomen, dan een soort van "felicitatie met moederdag". Kijk, ze is wel moeder geworden, maar toch op een hele andere manier!