hoe voelt een beginnend buikje.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door anael2009, 19 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anael2009

anael2009 Actief lid

26 nov 2008
    478
    0
    0
    Hallo allemaal!

Deze zenuwpees hier heeft weer een gezellige vraag!
    Ik ben nu bijna 13 weken zwanger en ik had altijd al een beetje bol onderbuikje. Nu lijkt het alsof ik iets ben afgevallen (kan heel goed, van een halve fles cola naar 1 1/2 liter water + super gezond eten zal waarschijnlijk wel resultaten geven!) nu merk ik dat er onderin mijn buikje een soort deukje/trapje is komen te zitten en die voelt al wat harder aan, zou dat ons kloontje kunnen zijn? Mijn navel lijkt ook iets naar beneden uitgerekt te worden kan dit al?

Ik durf trouwens niet zo goed te voelen, ben bang dat ik hem/haar pijn doe of zo..

aaah.. zwangerschap is zo'n mooie tijd vol onzekerheden en domme vragen! Volgens mij geloof ik het als ik 9mnd ben en een giga toeter heb nog niet!

groetjes!

2. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Hoi anael,

ik voel ook een wat stevigere rand boven mijn schaambot uitsteken. Ik voel het juist niet als ik lig, maar als ik sta (meestal is dat andersom heb ik begrepen).

Je kunt gerust voelen hoor, je kleine merkt daar niks van. Mijn buiklijn wordt vanaf de zijkant gezien ook al wat rond.

Groetjes DeeLighT

3. anael2009

anael2009 Actief lid

26 nov 2008
    478
    0
    0
    mijn moeder zei "je hebt al een mooi buikje" ik vroeg me echt af hoe ze dat dan ziet! aaah zal wel moederliefde zijn.. ik voel het ook vooral als ik sta, mijn vriend smeert elke avond mijn buik al in met buikencreme en hij zegt dat hij mijn buik voelt veranderen.. is mijn meest romantische moment van de dag haha!

Bedankt voor je reactie!

4. iniminie

iniminie Bekend lid

11 okt 2008
    974
    0
    0
    wat ene moeilijke vraag
    zou je het graag willen vertellen,maar kan niet verwoorden hoe het voelt ;)

5. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Met 13 weken voelde ik zeker al die harde rand boven het schaambot, dat is de baarmoeder, maar mijn onderbuik was niet harder ofzo. WEl beetje opgezet, maar dat was allemaal zachte massa! 8)

6. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    hallo Anael,

'Zo gelukkig' zegt het al, je voelt je baarmoeder wel al als een hard bolletje omhoog komen. Bij mij begon m'n buik pas echt te groeien rond de 20 weken, maar toen ging het ook ineens best snel. Eerder was deze wel al wat opgezet, doordat je darmen een nieuwe plek moeten gaan zoeken. Je begint je buik pas echt te voelen als ie in de weg gaat zitten. Dan lijkt het als je bukt net of je teveel gegeten hebt. Verder voelde ik steeds als de baarmoeder wat harder ging groeien een soort buikkramp of wat steekjes. Het leuke begint in ieder geval als je plopjes gaat voelen.

Veel succes!

Groetjes Bonnie

Deel Deze Pagina