De titel is natuurlijk onzin, we hebben geen keuze. Het gaat om het volgende, we wonen met onze dochter in een koopappartement. Het staat nu 9 maanden te koop, we hebben zeven kijkers gehad. We willen echt heel graag verhuizen, in onze omgeving verhuizen er best wat mensen, wij willen ook! Nu kunnen we natuurlijk iets anders kopen, maar he, waarom zou je t risico nemen? we wonen hier leuk, leuke buren, leuk plekje! Vrij lage hypotheek en spaargeld. Als we t risico nemen, hebben we straks waarschijnlijk niks meer. Mijn vraag aan jullie, wie wil mij moed inpraten? En eigenlijk: wie zegt mij dat ik me aanstel, dat we hier prima wonen?
nou ik ga niet zeggen dat je je aanstelt hoor Maar zet op papier de voor- en tegens van verhuizen. En waarom wil je weg? Het is toch niet allemaal zo geweldig, anders wil je niet verhuizen toch.
Je bent goed bezig. En, helpt het? Wat ik zou doen: kijken, kijken, kijken, of je ergens een huis ziet waar je dolgraag naartoe zou willen verhuizen. En dan hopen dat je gauw een serieuze koper voor je huidige woning vindt. Je verhuist toch niet omdat je ergens weg wilt, maar omdat je ergens naartoe wilt? (als 'geen tuin' en 'trappenlopen' de grootste bezwaren zijn in elk geval)
Je stelt je niet aan! Dat het nu crisis is wil niet zeggen dat jij dat niet mag vinden. Ik heb mijn crisis jaren al gehad! Ik heb ook geld op de bank en een leuk huis en als ik anders wil doe ik dat.. ( Zo dat klinkt lekker ego, of niet? ) Het lijkt me enorm frusie als het al zolang duurt, die ervaring heb ik niet maar wel met de rest wat je opschrijft. Wacht met kopen tot je huis is verkocht, geloof me het is het niet waard om met een betere buurt, ander leuker huis met twee hypotheek lasten te hebben. Toch?
Hoi wij zitten in een ongeveer gelijke situatie, nou ja, we zetten volgende maand ons huis te koop en de huizen staan hier gemiddeld een jaar tot anderhalf jaar te koop. Wij hebben wel een tuin, maar we wonen redelijk klein: 85 m2, 3 slaapkamers (=vol nu) en belangrijk: plat dak dus geen zolder. Ik zou ook zo graag een plekje in huis voor mezelf hebben Maar verder? goed betaalbare hypotheek, rustige buurt, redelijk leuke buren, je kan t slechter treffen Maar ik verhuis liever vandaag dan morgen.. We zullen alleen flink moeten inleveren. Hebben jullie dat ook? Die kijkers, hebben die helemaal geen bod opgeleverd? En weet je wat de 'bezwaren' zijn van die kijkers?
Waarom gaan omdat anderen ook gaan? Ik krijg het ook wekelijks te horen 'ga toch weg daar!'.. maar waarom? Ja een tuin zou leuk zijn, een groter huis ook wel maar ik heb het hier wel naar me zin. School waar ik mijn kinderen ontzettend graag op wil hebben (en waar het grootste deel op die school heen wordt gebracht vanuit andere plaatsen of andere delen uit de stad of per schoolbus) zit hier 2 min lopen vandaan, winkels op loopafstand.. wonen niet heel duur, gezellige mensen om me heen. Wel dus 80m2 op 3 hoog met 3 kleine kinderen in een 'slechte wijk'.. maar wat boeit het me als wij hier gewoon gelukkig zijn.
Nou en of! Wat je hier zegt is eigenlijk wel een eye opener! Ik kijk niet echt naar andere huizen. Ik wil alleen maar weg, weg. Stom eigenlijk. Ik woon opzich prima maar misschien het idee dat ik altijd gedacht heb dat wanneer we een kindje hadden we zouden gaan verhuizen en nu lukt dat niet. Ik weet eigenlijk nog niet waarom ik weg wil. @mmkeke, ja dat moeten we. We hebben onze hypotheek alleen wel zover ingelost dat we met ons spaargeld erbij nog wel iets over zullen houden waarschijnlijk. Dat is natuurlijk koffiedik kijken, maar we gaan hier niet weg met schuld hebben we besloten. Dan doen we het niet. De kijkers: Er was een vergelijkbaar ander te koop voor minder, een moest uitgekocht worden door ex en duurt lang, een wil het kopen maar kan toch niet betalen, een wacht op een contract en wil het dan MISSCHIEN kopen. Nou ja, ga maar door. Geen punten over het appartement zelf gehad tot nu toe. @Umm85, wat knap van je! Misschien ben ik te onzeker daarvoor. Ik kijk te veel naar anderen denk ik.
Dan zou ik zeker nagaan waarom je weg wilt en waar je naar toe wilt. Ik zou zeker niet weggaan omdat anderen dat van je verwachtten. Wel jammer dat het steeds net niet lukt. Hier overigens wel een duidelijke reden om hier weg te gaan, naast ruimtegebrek, ik wil dichter bij familie wonen. Als dat niet had meegespeeld hadden we hier nog wel een paar jaar langer gezeten.
Misschien er idee loslaten? Hetgeen wat je zei over verhuizen als er een kindje is. Als je daar prima zit, waarom dan weggaan? Alle voor en nadelen van verhuizen op een rijtje zetten?
Tsja een ander kan niet voor jullie zeggen of jullie daar wel of niet goed wonen. De vraag is of je zelf gelukkig bent met je huis. Een groter huis is altijd lekker, een tuin ook, maar is het noodzakelijk? Je hebt ook meer schoon te maken, en uiteraard meer te betalen. Zorg ervoor dat jullie huis er piekfijn uitziet op de foto's en als er geïnteresseerden komen. Meer kan je ook niet doen, naast geduld hebben. Appartementen staan geloof ik momenteel langer te koop dan eengezinswoningen. Het is gewoon afwachten!
Ja wij hebben al 6 jaar een appartement wat we niet verkocht krijgen in limburg, prachtige woonomgeving, maar vergrijzing en eensgezinswoningen die voor 80,000 te koop staan...dan kiezen mensen vaak voor die eensgezinswoning met ruime tuin... We wonen nu in mijn geboortedorp, prachtige locatie, super huisje, alleen dat appartement is al 6 jaar een blok aan ons been.
Jouw situatie is bijna hetzelfde als de mijne. Wij wonen ook in een appartement. 3 grote slaapkamers, dat wel. En we hebben een lift. De locatie is perfect. We MOESTEN dit kopen. We woonden in een sloophuis, huurhuis vinden in ehv kan niet meer en het alternatief was een piepklein huisje van 65m2 in een slechte buurt waar op straat veel drugs werd gebruikt. Het idee was: 3-5 jaar en dan verhuizen. Nu is het dus crisis helaas. We wonen er 3,5 jaar en ik wil weg! Ik mis een tuin en wil ruimte voor een derde kindje, maar als het moet komt die gewoon op de plek waar we nu wonen. Maar ik begrijp je frustratie.
Het is ook wel dat we groter willen wonen, al is dat nu niet direct nodig. (en ja, wat is 'nodig') we hebben 65 m2. Als ik dan lees van Ulkodaatje, 6 jaar, wat een lange tijd zeg! Dat zou echt te zwaar worden voor ons. We moeten gewoon roeien met de riemen die we hebben natuurlijk!