verschil psz en kosten

Discussion in 'Baby en dreumes' started by caroline16, Feb 20, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. caroline16

caroline16 Niet meer actief

hoi meiden,

volgende maand kunnen wij onze dochter inschrijven op een psz maar ik zie hier dat er wat verschillende zijn en ik hoop dat jullie mij het verschil uit kunnen leggen..

ze hebben het hier over de reguliere psz, piramide, kaleidoscoop psz en voorscholen... wie weet het verschil?

en de kosten, krijg je dat ook gedeeltelijk terug net als bij een kinderopvang, of dien je dit allemaal zelf te betalen?

2. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    De kosten betaal je zelf. Piramide en Kaleidoscoop is allebei bepaalde manieren van werken. Wij werken met Piramide en dat vind ik erg leuk. Ze hebben bepaalde thema's waar ze dan aan werken (herfst, kleding, emoties, etc). Voorscholen is volgens mij nog schoolser dan psz. Psz is nog aardig vrij, er mag veel, moet weinig. Voorscholen is volgens mij wat meer net als school, en misschien ook wel pas vanaf 3 jaar?

3. caroline16

caroline16 Niet meer actief

dankjewel! maar doen ze op een reguliere psz dan geen thema's?

4. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Mijn dochter zit op een voorschool, 4 x 2,5 uur (overigens ook gewoon vanaf 2 jaar). Hier is het tarief inkomensafhankelijk. Verder werken ze met puk en ko, en inderdaad ook met thema´s, denk dat dat overal eigenlijk wel is.

Ze zijn net het thema ´ziek zijn´ aan het afsluiten.

5. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Ik denk het wel hoor (zal wel per psz verschillen), maar als ze met een bepaalde methode werken, dan is dat ook een methode die goed onderzocht is enzo (met een boekje erbij voor de leidsters) ipv dat de leidsters zelf een beetje wat bedenken. Maar het is sowieso heel erg afhankelijk van de leidsters en per psz verschillend. Wij hebben 2 groepen die allebei met Piramide werken, maar ook die zijn weer verschillend!

Share This Page