Pipelle

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Catmommy, 14 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Als de huidige TP ook niet lukt dan willen we deze ronde hierna graag een Pipelle laten doen.
    Ik heb begrepen dat ze dit in Amstelveen doen en dat het vooral in het buitenland gedaan wordt met positief resultaat.

Ons ZKH in Zwolle werkt er helaas niet aan mee, die beginnen later met een soort proef, alleen dan moet je met een verse behandeling gestart zijn en het werkt met loten.
    Informatie over hoe en wanneer doen in Amstelveen willen ze ook geen informatie over geven kreeg ik het idee.
    De dame aan de telefoon zei zelfs nog dat het volgens haar niet kon bij een ingevroren embryo. Dus ze heeft echt geen idee waar ze het over heeft.

Dus ik heb Amstelveen gebeld en daar kun je inderdaad terecht, verwijsbrief van de huisarts voldoet prima.
    Alleen kunnen hun geen advies geven over het moment in de cyclus. De vrouw aan de telefoon zei 'de dames die het hier laten doen weten het zelf'.

Op internet heb ik al gelezen 7 dagen na de eisprong.

Laat ik alleen van mezelf geen eisprong hebben, dus als ik het in een cyclus voor de TP wil laten doen dan is dat dus een pil cyclus.
    Iemand hier ervaring mee? Of tips?
    Moet ik een volle maand aan de pil? En hoeveel dagen voor het stoppen met de pil het laten uitvoeren?

2. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    Hoi Catmommy,
    ik heb geen antwoord op je vraag, maar wel een vraag aan je....
    Als je een pipelle regelt via je huisarts, wordt het dan ook vergoed, of zijn de kosten voor je zelf? En heb je enig idee hoe duur een pipelle is? Ik overweeg het namelijk voordat ik aan icsi2 ga beginnen.

3. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ik weet niet hoe duur het is, maar het ZKH in Amstelveen zei dat het vergoed werd..

4. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ik heb in een topic op de ivfmoeders site gelezen dat iemand Pipelle in Gent heeft laten doen.

Ze moest 14 dagen de pil slikken, toen de Pipelle laten doen, vervolgens nog een week doorgaan met de pil en dan stoppen, dus gewoon 1 pil strip:)

Wij gaan nadenken of we dat volgende cyclus laten doen (hopelijk niet nodig!:))

5. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    Fijn dat je nu antwoord hebt, maar hopelijk is het niet nodig! Succes met wachten!

6. Heb je van jezelf geen regelmatige cyclus? Ik had dat probleem namelijk ook. Ik heb ze toen gewoon gebeld op de dag van m'n positieve ovulatietest en 7 dagen daarna werd de afspraak ingepland. In principe houden ze 7 dagen vóór de menstruatie aan, maar 7 dagen na de eisprong, voldoet net zo goed. Als je maar richting die bloeding gaat, zodat alles goed 'schoon' wordt. Met de pil lijkt me dat ook prima te lukken, inderdaad op de manier zoals jij omschrijft.

En echt, niet twijfelen maar doen!!! Ze zijn echt ontzettend lief in Amstelveen (ze kwamen daar zelfs langs om je iets te drinken te brengen terwijl je in de wachtkamer zat :$ ) en de resultaten zijn zó goed. Ook bij mij, ik ben van de eerste behandeling na de pipelle zwanger geraakt!

7. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Dankje voor je reactie!

Nee ik heb helaas geen cyclus van mezelf, duurt met gemak 100 dagen en de menstruatie zie ik ook niet aankomen omdat het een soort opruiming is omdat het al lang geleden is en niet omdat er een eisprong is geweest.

Ik moet nog even overleggen met VL maar ik denk dat we komende ronde inderdaad een pilpauze gaan doen voor de Pipelle!

Wat een positief verhaal van je! Hopelijk gaat het bij mij net zo. Of hopelijk gaat het niet nodig zijn, ik zit nog steeds in de wachtweken:)

8. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik heb een maand voor mn nieuwe icsi (nmr3) een pipelle gedaan. Wij zitten ook in Zwolle en ben naar Amstelveen gegaan voor de pipelle.

Ik heb de pipelle 7 dagen na mn eisprong(dag 21 bij mij) uit laten voeren. Toen ik ongesteld werd ben ik begonnen met de pil. Je laat de pipelle doen de maand voor je tp of verse poging.

Ik had de verwijsbrief van de huisarts, en heb niks betaald.

Plus, ik ben zwanger, ik denk dat de pipelle echt heeft geholpen :)

9. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Alweer zo'n positief verhaal!
    Wat heb je aan je huisarts gevraagd? Deden ze moeilijk?

10. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Er is al veel geschreven aan ervaringen en toepassing. Ik liet de pipelle ook op dag 21/23 doen ( soms valt er een weekend tussen).

Eerste pipelle was na 2 mislukte tp's van optimale blasto's ( 5aa en 5 ab) zonder resultaat. Pipelle gehad, bij het ontdooien bleken de embryo's die klaar waren voor tp ontzettend matig oa veel fragmentatie en een dag achterstand en dat werd de tweeling.

Na mijn tweede pipelle werd ik spontaan zwanger, waarschijnlijk dom geluk.

Mijn eigen ziekenhuis doet het voor me. Alle ziekenhuizen kunnen het namelijk. Een pipelle is een biopt met een rietje, veel uitgevoerd bij vrouwen in de menopauze om een uitstrijkje van de baarmoedeehals te maken. Alleen 'wij' hoeven het bijbehorend onderzoek niet, alleen de daadwerkelijke handeling. Alleen een gyn mag dit uitvoeren, niet je fertiliteits arts. Ik ga dus niet naar Amstelveen maar naar het einde van de straat.

Wij hebben nog 5 cryo's en ik laat nooit meer iets terugplaatsen zonder pipelle vooraf. Ik geloof er dus heilig in.

11. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ik had idd begrepen dat het een hele normale gang van zaken is, alleen omdat de meeste ziekenhuizen er het nu niet van in zijn willen ze niet meewerken.

Ach, naar Amstelveen gaan is ook niet zo'n probleem:)

12. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    De houding van veel ziekenhuizen laat te wensen over. Ik ben inmiddels al weer ruim 5 jaar bij dezelfde gyn. Hij heeft ook mijn beide keizersnedes gedaan. Als ik niet specifiek naar hem zou vragen betwijfel ik of ik er net zo makkelijk doorheen kom.

13. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik heb mijn huisarts gevraagd om een doorverwijzing voor het uit laten voeren van een pipelle in amstelveen.

Hij vind mijn denkwijze sowieso wat bijzonder soms, en daarbij dus mijn keuzes. Maar hij snapt wel dat ik alternatievere(zoals hij dat noemt, ik niet) dingen ga doen. Dus ik kreeg hem wel nadat hij me had verteld dat het geen garanties gaf haha ;)

En tuurlijk het geeft ook geen garantie. Maar je ziet zoveel positieve verhalen, dat ik het gewoon zou doen.

Deel Deze Pagina