Voedingsschema voor een baby van 7 maanden

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by Twijfel, Mar 20, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Twijfel

Twijfel Fanatiek lid

May 4, 2010
    2,003
    1
    0
    huisvrouw/moeder
    Noord Brabant
    #1 Twijfel, Mar 20, 2012
    Last edited: Mar 20, 2012
    Hallo, ik hoop dat je mij kunt helpen. Bij het cb weten ze nl niet zo goed wat ze moeten adviseren als je wat langer bv blijft geven.
    Ons dochtertje is nu 7 maanden en haar voedingsschema ziet er ongeveer zo uit:

6.00 uur : bv
    10.00 uur : pap (150 cc)
    14.00 uur : 1 boterham met bv (1 kant)
    18.00 uur : 1/2 potje groente, 1/2 potje fruit en bv (1 kant)
    22.00 uur : bv

Misschien zou ze de voeding van 6.00 uur over kunnen slaan, maar ik vind het zelf zo heerlijk om rustig met haar de dag te beginnen voordat de andere kinderen wakker worden en mijn aandacht vragen.
    Om 10.00 uur heeft ze niet altijd zin in pap, vandaar dat ze zo weinig krijgt.
    Op zich gaat de voeding zo goed en zijn we allebei tevreden, maar volgens het cb zou het beter zijn als we al wat meer naar "normale" etenstijden gaan. Hoe kan ik dat het beste aanpakken zodat ik toch de dag kan beginnen en eindigen met bv?
    (Sorry, ik ben in de loop der jaren een beetje vergeten hoe ik het vorige keer heb gedaan.)

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

je mag gewoon je eigen gevoel volgen,de dag starten en eindigen met BV is heerlijk voor jullie allebei. Het is niet erg dat ze niet veel pap wil, BV bevat alles wat ze nodig heeft nu en ik vind het al heel wat dat ze een hele boterham eet en zoveel fruit en groenten met 7 maanden! Dat mag best maar als dat een keer wat minder is, is het geen probleem en kun je gewoon meer BV aanbieden.
    Je hoeft nog helemaal niet naar "normale etenstijden " te gaan. Volg je gevoel en haar behoeften.

Mirjam

3. Twijfel

Twijfel Fanatiek lid

May 4, 2010
    2,003
    1
    0
    huisvrouw/moeder
    Noord Brabant
    Dank je wel voor de bemoediging en geruststelling. Ik blijf het dan gewoon doen zoals het nu gaat. Weer een opluchting. Dank je wel.

Share This Page