Anti-roos shampoo voor kinderen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door miepje1983, 10 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miepje1983

miepje1983 Fanatiek lid

13 feb 2008
    1.089
    1
    38
    Nederland
    Hoi dames,

Bestaat er iets als anti roos (berg) shampoo voor baby's/kinderen?

Dl heeft veel berg, ze heeft er veel jeuk van. Ook vind ik het vies ruiken (dierlijke geur).

Met olie en een kartonnetje is geen optie, want ze heeft haar van 10 a 15 cm.

Iemand een advies qua shampoo? We gebruiken nu zarqa shampoo met zeezout, dat helpt dus niet (genoeg). We gebruiken trouwens helemaal geen geparfumeerde verzorgingsproducten ivm eczeem.

2. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Is het wel berg? Er zijn ook andere dingen die erop lijken. Voor zover ik weet mag je alleen babyshampoo gebruiken. Als het je zo stoort, kan je ook insmeren met olie en dan met een zacht babyborsteltje hoofdhuid masseren, dan haal je de losse stukjes ook wel weg.

3. miepje1983

miepje1983 Fanatiek lid

13 feb 2008
    1.089
    1
    38
    Nederland
    Ik denk het wel. Ik zal straks wel even een foto plaatsen (ze ligt nu in bed).

Wat kan het nog meer zijn dan?

Het gaat mij er meer om dat ze zo'n jeuk heeft.

4. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.256
    4.486
    113
    ik zou gewoon eens met de huisarts bellen misschien kan die iets voor haar betekenen want jeuk is zooooohoooo niet leuk.

5. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Ik ben geen arts hoor, maar volgens medische websites (als b.v. Huidarts - Informatie over huidaandoeningen en behandelingen) heet het alleen de eerste maand berg, dat is ingedroogd vet.

Als het in stand blijft, dan is het een vorm van zuigelingeneczeem, (niet-jeukend). En als het wel jeukt, kan het een vorm van atopisch eczeem zijn. Volgens bovengenoemde website zijn er wel middelen voor, misschien huisarts even vragen daarnaar? Als je baby al ouder is dan een maand zou ik het niet los proberen te peuteren, beschadig je waarschijnlijk de huid.

6. miepje1983

miepje1983 Fanatiek lid

13 feb 2008
    1.089
    1
    38
    Nederland
    Hierbij de foto:

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      33,9 KB
      Weergaven:
      14
  7. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.256
    4.486
    113
    lijkt mij geen roos te zijn dus anti roos shampoo zal hierbij niet gaan helpen lijkt mij .

Ik ben geen arts maar dit lijkt op wat mijn kinderen ook hebben (en mijn man trouwens ook) atopisch eczeem. Hier doen wij weinig aan (hebben ook geen jeuk klachten) Alleen tijdens haren wassen goed met de vingers over de hoofdhuid heen en de stukjes kam ik uit het haar met een luizenkam.

8. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Een luizenkam was hier dé uitkomst. Of het nou berg is of iets anders.
    Alleen haal je daar de oorzaak niet mee weg (als het geen berg is)

9. miepje1983

miepje1983 Fanatiek lid

13 feb 2008
    1.089
    1
    38
    Nederland
    Volgens mij zijn berg en roos aan elkaar verwant, vandaag de anti roos shampoo 😊. Het kan best zijn dat het met 6 maanden geen berg meer heet hoor, dat weet ik niet. Mijn zoontje had precies hetzelfde en ik heb bij hem zijn haren 2x met anti roos shampoo voor volwassenen gewassen. Daarna heeft hij er nooit weer last van gehad. Echter: de kinderarts zei dat zulke shampoo erg aggresief is, vandaar dat ik wilde weten of er een kindervariant is.

Ik bel straks sowieso maar even naar de huisarts. Ze heeft allemaal wondjes op haar hoofdje van het krabben, zielig 😔

10. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.256
    4.486
    113
    aangezien ik zelf heel sterk (allergisch) reageer op anti roos shampoo is het eigenlijk nooit in mij opgekomen om ze daarmee te wassen :D.

11. miepje1983

miepje1983 Fanatiek lid

13 feb 2008
    1.089
    1
    38
    Nederland
    Aha vandaar :D

12. miepje1983

miepje1983 Fanatiek lid

13 feb 2008
    1.089
    1
    38
    Nederland
    Bedankt trouwens dames voor alle adviezen!

Bij mijn zoontje heb ik ook al eens gedacht aan een luizenkam, als de huisarts geen uitkomst biedt dan ga ik dat eens proberen. Net gebeld naar die beste man en gutte gutte gut de assistent weet niet eens wat berg is 😱. Ze vroeg ook of ze verder ook ziek was, nou gelukkig niet! Ik moet later vanmiddag terugbellen, maar vrees dat ze ook met het advies komen van olie en een ansichtkaart.

13. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.256
    4.486
    113
    oh dat ken ik.

Als ze vanmiddag met dat advies komen gewoon heel duidelijk vertellen dat je alle huis tuin en keuken middelen en tips al hebt uitgeprobeerd.

14. miepje1983

miepje1983 Fanatiek lid

13 feb 2008
    1.089
    1
    38
    Nederland
    Ik zal nog even een update geven. Maandag pas de huisarts (assistent) gesproken en ja hoor: ik moest haar hoofd maar insmeren met babyolie en het dan weghalen met een papiertje :x.

Ik ben dan alweer zuur en uitgepraat met die lui, want ze luisteren helemaal niet maar mijn verhaal...

Ik heb speciale crème en shampoo besteld van mustela voor berg. Gisteren voor de eerste keer gebruikt en het lijkt wat los te komen! Hopelijk krijg ik het zover weg dat het niet meer jeukt!

Deel Deze Pagina