Baby 9 maanden weigert melk

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Vivonne, 21 feb 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vivonne

Vivonne Actief lid

19 okt 2020
    192
    177
    43
    Vrouw
    Mijn 9 maanden oude dochter drinkt sinds een paar dagen geen melk meer. Geen enkele slok! Ze begint meteen te krijsen. Ze drinkt wel wat water maar ook dit is bij lange na niet hoeveel het zou moeten zijn. Ze krijgt nu maar een paar keer dag pap maar dat is ook verre van ideaal en zo komt ze nog niet aan haar dagelijkse behoefte melk want ze eet geen 3 borden pap van 180cc. Ze plast nog wel maar een stuk minder van voorheen. Ze is vorige week ziek geweest maar nu weer beter. Er komt wel een tandje door dus ik hoop dat dit tijdelijk is.

Heeft iemand tips??

2. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Last van de oortjes? Dan doet drinken vaak pijn. Bij doorkomende kiezen dronken mijn kinderen ook altijd slecht.

3. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Zou ze yoghurt willen? Daarmee zou je anders iets mee kunnen compenseren aan vocht?
    En de melk in iets anders dan de fles, een rietjesbeker, gewone beker, ander soort tuutje?
    Fruithapje en groentehapje hebben natuurlijk ook vocht. Dus wellicht dat ze toch best wat binnenkrijgt. En je kan altijd extra fruit aanbieden.
    Ik zou melk wel blijven aanbieden, maar niet dwingen. De pap en evt dingen als yoghurt ernaast. Hopelijk is t een fase omdat ze ziek is geweest en nu een tandje dat doorkomt.

4. Annefien

Annefien Bekend lid

4 jan 2021
    596
    359
    63
    Vrouw
    Krijgt ze de melk uit een fles? Kan het zijn dat de fles het probleem is? De fles zelf of het zuigen aan de fles.
    Misschien de melk in een tuitbeker proberen. Je hebt tuitbekers waar ze toch een beetje moeten zuigen, maar ook waar het er gewoon uitstroomt, dan krijgt ze het vrij makkelijk binnen.

Anders misschien yoghurt proberen?
    En uit fruit kunnen ze ook goed vocht halen. Of komkommer bijvoorbeeld.

Houdt vooral in de gaten of ze genoeg natte luiers heeft. Desnoods ff aan de huisarts vragen wanneer je aan de bel moet trekken.

Deel Deze Pagina