Alles is strijd met 15 maanden oude zoontje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kippie13, 21 jan 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ook alleenstaande mama. Maar vanaf begin gedaan slaaptijd kind is rusttijd mama.
    Dan leert een kind meteen dat hij niet altijd alle aandacht krijgt of even moet wachten als jij bezig bent.
    Waarom kan het niet als hij rondloopt?

En doe hem af en toe een dag extra naar de opvang. En neem zelf een dag vrij. Ik deed dat meestal de ene maand kind een extra dag opvang. Ik de andere maand een dag verlof. En op die dagen dan niet gaan klussen/huishouden.

Hier ook een extreem pittig kind, en het wordt steeds erger. Dus nu ook hulp ingeschakeld.

2. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Erg herkenbaar! Hier ook zo’n pittig ding, maar hij wordt gelukkig dit jaar 4 en mag dan overdag lekker naar school:p

De ene dag kan ik het beter handelen dan de andere dag. Maak het jezelf af en toe ook vooral makkelijk! En probeer soms toch even je rust moment te pakken als hij slaapt. Die wasmand staat er aan het einde van de dag ook nog wel en anders is er morgen weer een nieuwe dag;)

Wat betreft de speen. Mijn zoon heeft er ook nog een. We hebben de afspraak dat hij deze wel in huis mag hebben, maar niet buiten de deur. Dit willen we straks verder afbouwen naar alleen in bed en dan uit eindelijk niets meer.

3. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    heel eerlijk... je komt wel een beetje hard over naar je 15mnd oude kindje.
    'hij jengelt de hele dag' en 'negeren doe ik standaard' vind ik wel opvallende opmerkingen voor bij een kindje van die leeftijd.

Hij probeert je misschien wel iets duidelijk te maken? Misschien gaat hij drie of 4 dagen naar de opvang en wil hij graag lekker met je knuffelen op je vrije dagen? Misschien is hij moe van de (lange?) dagen weg. Misschien vul ik teveel in maar zonder partner kan ik me voorstellen dat je dan genoodzaakt bent om vroeg weg te brengen en laat op te halen.

hoe dan ook, begrijp ik dat je het pittig vindt! Helemaal niet gek als je het altijd alleen moet doen. Maar misschien wat meer met hem 'meeleven' ipv zien als 'dat jengelende kind' (dat doe je heus niet altijd dat begrijp ik) helpt misschien?

schoonmaken met een dreumes zou moeten kunnen, doekje ook aan hem geven en lekker 'samen poetsen', dit zou ik nog eens proberen zodat je vrij bent als hij slaapt.

Hoop dat ik je niet voor het hoofd stoot met mijn bericht, hoop juist dat je er iets aan hebt

o ja, ik zag je onderschrift.... persoonlijk zou ik echt wachten met beginnen aan een 2e totdat je het gevoel hebt, oooo het is zo relaxt met maar 1 kind. Maar uiteraard helemaal aan jou om te beslissen!

4. Kippie13

Kippie13 Fanatiek lid

29 jan 2021
    1.387
    1.716
    113
    Vrouw
    Voor mn hoofd stoten gebeurd niet zo snel :)
    Maar ik vind t wel jammer dat je van alles wat ik schrijf precies alleen dat ene zinnetje eruit pikt.

Ik werk al ruim 15 jaar in de kinderopvang, dus ik heb wel een beetje een idee van wanneer een kind "zeurt om het zeuren" (en ja, dat kunnen kinderen van 1,5 ook al) of wanneer een kind echt niet lekker in z'n vel zit of gewoon echt even 1 op 1 aandacht nodig heeft. Natuurlijk is het anders met een kind van jezelf en alles wat er daarnaast nog bij komt kijken.

Qua 2e kan ik wel gaan wachten tot ik het super relaxed vind met 1 kind, maar ik heb mijn redenen om dat niet te doen. En die wegen zwaarder dan 'ermee wachten'.

Lies1611 vindt dit leuk.
  5. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Klinkt inderdaad pittig. En mensen roepen hier dan dat je in je handen mag knijpen omdat hij zo veel slaapt.
    Maar dat vind ik eigenlijk niet zo aardig klinken. Alsof je dan niet tegen andere dingen aan mag lopen.
    Ik denk dat je al heel veel goed doet. Consequent, voorbereiden enz.
    Hij heeft misschien gewoon een pittig karakter. En misschien veranderd het wel als hij ouder wordt.
    Bij die speen zou ik wel denken ‘choose your battles’ . Het geeft hem blijkbaar heel veel rust. Ik vond speen bij mijn zoon ook vreselijk als hij die hele dag in had, wilde ze dat hij die alleen met slapen in had. Maar heb dat toen losgelaten. Met 2,5 alleen nog in bed in. En met 3,5 gingen ze zonder moeite de prullenbak in (had echt drama verwacht)

Kippie13 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina