Hoi dames hoe doen jullie doe? Mijn baby van 5 weken slaapt vanaf dag 1 snachts goed. Ze heeft net om 7 uur een fles (120cc) gehad en ligt nu weer te slapen. Dus rond een uur of 9:30-11 zou ze weer om iets vragen. Maar nu wordt ze dus weleens na 45 minuten wakker. Dan wacht ik nog even of ze weer gaat slapen maar meestal niet. Daarna dus weer 45 minuten wakker dan is het 8:30 uur. Maar leg je haar dan weer te slapen zonder voeding? Want hoeft ze dan eigenlijk nog niet weer. Zo modderen we de dag een beetje door en smiddags slaapt ze ook niet echt goed ofzo. Soms een half uurtje per keer en dan is het net of ze steeds eten wil ofzo.. En even laten huilen voor het slapen als je haar wakker weg legt is dat oké? En oh ja als ik m'n dochter naar school breng valt zij dus in slaap in de maxicosi. Halen jullie je baby er dan uit als je weer thuis bent? Of laten liggen tot het slaapcyclus voorbij is. Want als ik haar dan in bed leg wordt ze wakker.. wat een gedoe.. Maar ik krijg dus niet echt een lekker ritme met het slapen/voeden gedeelte. Snachts en sochtends gaat het goed. Maar zodra het middag is is ze onrustiger vind ik.
Klinkt heel normaal. Hier is ze dan altijd nog wel moe dus proberen we haar verder te laten slapen tot de voeding. Als dat niet in bedje lukt dan gaat ze op ons of in de draagdoek, gegarandeerd succes. Dus vanaf voeding is ze 45-60 min wakker, dan slapen tot volgende voeding. Als ze in de maxicosi in slaap valt laten we haar liggen tot ze wakker wordt. Met deze leeftijd heb je nog niet echt een ritme, komt een beetje vanaf een maand of 3. O ja, en hier is het ook vooral in de avond onrustig, maar dat hadden we bij alle kinderen en hoort er ook een beetje bij. Vaak is dat het moment van de krampjes en verwerken van alle prikkels. Dus ‘s avonds slaapt ze standaard bij ons in de draagdoek, dan pakt ze de meeste uurtjes. Wordt vaak ook na een paar weken weer beter hoor. Ze zijn nog zo klein.
Heel herkenbaar idd. Wat @DR87 ook zegt het hoort bij de leeftijd. Ik had ze ook veel in de draagdoek/zak. De geborgenheid is nog heel fijn. Ritme komt nog wel. Rond 6 weken is ook weer een regelmoment he. Als ze niet per se honger heeft zou ik ze na 1,5 uur nog niet weer voeden. Succes