Hallo, Ik heb toevallig gister gelezen, dat een kindje bij 6 weken 5 a 6 mm zou moeten zijn.. Normaal ben ik altijd einde van de maand dus rond de 28ste 30ste ongesteld, in april weet ik nog dat ik rond koningsdag na de winkel ben geweest omdat ik toen al ongesteld was.. precies de datum weet ik niet wanneer het is begonnen! 29 mei hebben wij een test gedaan en die bleek positief te zijn, volgens onze berekeningen waren wij rond de 5 weken zwanger we hebben toen een afspraak gemaakt bij een thuis verloskundigen en die kon ons vertellen dat het hartje klopte dus ik moest al zeker 6 weken zijn en het kindje was 3.69mm we hebben niks gehoord we zagen alleen iets knipperen in beeld... 27 juni zijn wij in het ziekenhuis geweest bij de gyn. en die vertelde dat er iets niet klopte met de berekening en dat het hartje niet klopte ook zat er vocht om het vliesje heen en dat zou komen van een bloeding ' wat ik niet heb gehad' waar kan dat vocht vandaan komen? de afgelopen dagen heb ik veel last van me boven benen en me rug, ook wat pijn in mijn buik... kan dit een teken zijn dat het toch mis is? of is er nog hoop dat de berekening gewoon niet klopte??!
Goedemorgen, Ik zou er rekening meehouden dat het niet goed is. Bij 6 wk is een kindje van kop tot stuit ongeveer 4 mm. Soms is een kindje ietsje kleiner, soms ietsje groter. Dus 3,69 mm komt aardig overheen met 6 wk. Daarnaast klopte het hartje en dat zit er bij 6 wk uit als een klein knipperlichtje. Laten horen doe je liever niet bij deze termijn, omdat dat niet goed kan zijn voor de ontwikkeling van de foetus. Waarschijnlijk is het kindje gestopt met groeien en was er daarom bij de gynaecoloog geen hartslag te zien. Indien je eerste dag van de laatste menstruatie rond 28 april was, dan zou je op 27 juni rond de 8 weken moeten zijn. Dan moet een foetus duidelijk te zien zijn en ook de hartslag. De klachten die je nu hebt kunnen bij de zwangerschap horen, maar ook zeker bij een miskraam, die gaat komen. Ik hoop echt voor jullie dat de berekening niet klopt, maar realiseer je goed dat de kans dat het niet goed is, groot is. Heel veel sterkte toegewenst in deze spannende tijd. Groetjes Monique