Ik ben nu 35+4 dagen zwanger van de tweede. De eerste is te vroeg geboren. Ik ben dus nog nooit zo lang zwanger geweest als nu. Ik zou zoooo graag deze keer wel minimaal de 38 weken halen. Nu heb ik sinds een aantal dagen wel last van wat voorwerk geloof ik, meer harde buiken en een wat ongestelderig gevoel. Ik word er alleen zo zenuwachtig van, omdat ik bang word dat ik snel zal gaan bevallen. Maar ik weet dat voorwerk eigenlijk gewoon normaal is en dat ik me dus waarschijnlijk druk maak om niks. Zouden jullie mij gerust willen stellen en jullie eigen ervaring met voorwerk willen beschrijven? Woensdag heb ik weer controle bij de gyn en zal t dan ook bespreken. Hij doet wel een beetje luchtig over mijn zenuwen na de 32 weken, omdat 'de medische risico's na 32 weken gering zijn'.. (Heb al twee keer hierop gereageerd door te zeggen dat voor mij de 37/38 weken telt. Ik vind t een typische artsen uitspraak waarbij geen rekening wordt gehouden met sociale/psychische aspecten. Maar goed, dit terzijde, t gaat me nu om t voorwerk, ik wilde hiermee alleen even aangeven dat de gyn niet zo veel rekening houdt met mijn gezenuw en me dus ook niet zo lekker gerust kan stellen.. Wat dat betreft zit je bij VK doorgaans beter vermoed ik)
Helemaal niemand die iets kan vertellen over het voorwerk wat zij had, zoals bv oefenweeen, en hoe lang het vervolgens duurde eer de bevalling op gang kwam?
Hi mammie, Ik kan je helaas niks vertellen over voorwerk. Wat ik erover weet is dat je vanaf 25 weken regelmatig last kan krijgen van een oefenende baarmoeder. Waar ik wel over mee kan praten is prematuriteit.. Mijn dochter is geboren met 26 wkn en 1 dag. Ze doet het fantastisch en echt boven verwachting. Wij zijn heel gelukkig met haar! Ook ik ben nu langer zwanger dan ooit en dat zorgt voor veel spanningen maar ook geluksgevoelens. Mijn baarmoeder is best druk maar rustiger dan bij mn dochter. Ik word goed in de gaten gehouden en hoop minimaal de 30 wkn te halen! Wat ik je op je hart wil drukken geloof in je lijf alles wat er nu gebeurd hoort er blijkbaar bij. En je uk, mocht je ukkie nu komen meid die heeft al een enorme voorsprong! Uiteraard mag je ukkie nog ff blijven zitten maar je gaat de goede kant op! De tijd vliegt en voor je het weet heb je je doel van 38 wkn bereikt! Komt goed ♡ Een vriendin van me had vanaf 30 wkn iedere avond oefen weeën. Die is op de uitgerekende datum bevallen! Super toch?! Dat kunnen wij ook! Pak je rust en heb vertrouwen in je lijf. En mocht je intuïtie alarm slaan neem dan gewoon weer contact op met je gyn en bespreek dit. Maak ook duidelijk dat dit je geest erg onrustig maakt. Heb ik ook gedaan en ik kan nu heel goed opschieten met dat grut in het ziekenhuis Succes en fijne "laatste loodjes".
@lala2 Dank voor je berichtje. Je hebt ook helemaal gelijk hoor, deze meid zit al veel langer in mijn buik dan mijn zoon en morgen ben ik zelfs al 36 weken, dus medisch gezien ís het ook oké. Ik heb echter ook de hele grote en egoïstische wens van een echt kraambed met een kraamverzorgster enzo, dat lijkt me echt hemels, met mijn eigen gezinnetje in mijn eigen bed Vsc ook dank voor je berichtje! Ik merk dat ik nu met de dag minder zenuwachtig word. Ik zal wel blij zijn als het straks allemaal weer voorbij is, al dat gezenuw..
Voorwerk en twee dagen later bevallen met 40+1 Ik mikte op de uitgerekende datum maar net niet gelukt Hele mooie wens hoor! Hoop dat ie in vervulling gaat.
Bij alledrie de zwangerschappen al vanaf een week of 14-15 last van voorweeën, na de 25 echt pijnlijk , ook diverse keren opgenomen geweest omdat ze dan dachten in het ziekenhuis dat ze zou komen . Had daarbij ook door het voorwerk elke keer al ontsluiting en bloedverlies . Maar alledrie met 38 weken geboren .
Hey Mammie! Is niet egoïstisch hoor! Is gewoon het ideaal beeld toch? Lijkt me ook echt heeeeerlijk! We gaan ervoor! Liefs
Geen ervaring, eerste zwangerschap. Maar wil je even veel rust toewensen. Take it easy Gaat helemaal goed komen met de kleine uk!! Hou je goed
Hallo mammie, Hier wel ervaring in voorwerk vandaag zijn wij 36+5 en gister op voor controle doorgestuurd naar zkh... met de verwachting dat het vals alarm zou zijn bleek ik toch 1 cm ontsluiting te hebben en verweekte bmm. Indd op de ctg toch weeen activiteiten te zien. Word doodonzeker van het idee dat ik niet weet of het nu wel of niet doorzet gisteren hele dag om de 6 a 7 min pijnlijke harde buik en toch ingesteld op dat het evt geboren zou worden. Zit nu heel de dag thuis rustig aan te doen en bij elk pijntje vraag ik mij af zou ik meer ontsluiting krijgen hierdoor. En dan bedenkent nee kan goed nog weken duren.... ik zou zeggen probeer het van je af te zetten en afleiding te zoeken als we zo nog weken moeten is het zenuwslopend. Ik probeer mezelf er te van overtuigen dat het nog even duurt. Moeilijk en niet fijn.. weet niet of je er iets aan hebt maar wij zitten ook in spanning en we zijn vast niet de enigste. Succes en hopelijk mag je tot 38 weken dragen! Succes
Hier ook al een paar weken flink last van wat voorwerk en ben nu 34 weken. Hier zijn het de ene keer gewone harde buiken die geen pijn doen, maar de andere keer zijn het echt pijnlijke harde buiken die elkaar vrij snel opvolgen, maar zonder regelmaat erin. Ook gaat t vaak samen met felle steken van onder en af en toe komt er dan ook wat meer afscheiding uit als normaal. Ik wordt er soms ook echt wel wat onrustig van hoor, maar als ze wegzakken onder de warme douche of als t heel erg is met paracetamol ben ik weer gerust gesteld. Kan me wel voorstellen dat jouw onzekerheid een stuk groter is door je eerdere bevalling en vind t dan ook echt naar dat je gyn je niet zo serieus neemt hierin! Je verdient gewoon een leuke kraamtijd thuis en geen ritjes heen en weer naar t ziekenhuis met alle zorgen die erbij komen kijken. Hopelijk blijft je ukkie nog minimaal 1 á 2 weekjes zitten!
Hier al 2 weken voorwerk, buikpijn.. Steken.. En elke x denk ik is dit het.. Nee hoor toch niet heb nu ook de 38 weken gehaald Meer kan ik je niet vertellen want het is mijn eerste en ook super spannend
Als je behoefte hebt aan 'lotgenoten': op fb is er een 'Kleine kanjers contactpagina'. Hier zijn momenteel een aantal vrouwen die in het zelfde schuitje zitten. En nee, voel je vooral niet egoistisch! Je wilt het beste voor je kind, en dat is nu eenmaal in je buik tot 37 weken (meestal dan )...
@baukje ja daar lees en schrijf ik ook mee Dank aan de andere dames voor het delen van de ervaringen. Ik merk dat ik me in de afgelopen dagen wat beter voel en mijn zenuwen nemen ook af. Ben vandaag 36 weken en over een week is het natuurlijk helemaal goed (al zou 38 helemaal mooi zijn)
Hey, geen ervaring met bevallen maar heb wel al vanaf 32 weken harde buiken en ongesteldheid-gevoel. kleine zit er nog VK gaf aan dat het heel normaal was en dat de kleine zo nog wel een tijd kan zitten. hopelijk haal je de 37/38 weken in ieder geval succes!
Met 34 weken had ik een draaipoging gehad en vanaf die tijd heb ik voorweeen en alle toestanden gehad. Ze werd uiteindelijk pas met 39.5weken geboren. Zegt echt niks. Tegen mij zeiden ze relaxed blijven rustig houden en niet bij elk pijntje gaan zitten en in de gaten houden, je word dan echt gek!