Bij mij is het nog lang niet zover, dus ik was benieuwd wat het eerste woordje van jullie kindjes was en wanneer. Ow, en grappige versprekingen vind ik helemaal leuk om te weten. Als voorbeeld: Ik zei vroeger hoekelekoekele tegen bloemkool Mijn broertje had het over aardbeebies als hij het over aardbeien had Mijn man zei monge tegen molen en atter tegen water Graag jullie verhalen.
Mike zijn eerste woordje was kaas!! Vind ie erg lekker haha. Daarna kwamen papa en mama pas.. Hij gooit bij sommige woorden de letters een beetje om vogel is bijvoorbeel govel en als we kip eten hij roept:"Lekker pik!" haha!
Bij onze oudste was zijn eerste woordje Auto, daar is hij nu nog gek van. Dat zei hij gelijk goed, voor de rest was het nog niet zo heel duidelijk toen. Brabra was een brandweerauto. En bij Lisa, Lekker. Tenminste dat is het napraten waar ze nu mee begint, het is niet echt een woordje wat ze zegt maar ze weet wel dat ze dat moet doen als er eten in zicht is.
Hier was het eerste woordje papa, maar gelukkig volgde mama twee weken later! De leukste verspreking tot nu toe is dat ze een soepstengel "stoepengel" noemt....mensen staan raar te kijken als ze om een stoepengel vraagt...
Leuk topic!!! Maud heeft nu een paar keer papa en opa gezegd. Dat is niet tegen papa en opa bedoeld, maar gewoon 2 woordjes die er afentoe uit het niets uitfloepen!
Papa was eerst, daarna kwam mama. En Happe weet ze nu ook al heel goed. (Als ik wat eet, komt ze naast me staan en zegt ze happe, oftewel geef gewoon even je eten aan mij mama). Dit waren overigens ook mijn eerste woordjes.
Hier eerst "mama" met 8 maanden en vanaf leeftijd anderhalf praat hij ons de oren van het hoofd. Hij kent eigenlijk alle losse woorden die hij dagelijks nodig heeft. Variƫrend van namen van mensen tot eten, koken, poepen , drinken etc. Zijn leuke woordjes die niet helemaal kloppen zijn Poetie = Spocky onze kat Wagwaat = vrachtwagen Kein = trein naan = banaan etc...
Roy zegt eigenlijk alleen nog maar papa (helaas nog geen mama, maar dat komt allemaal wel) Ik zei vroeger (hou je vast komt ie) palmpalempaal tegen een lantaarnpaal.
Sara zegt heel duidelijk Mama. Papa maar af en toe, tot zijn grote verdriet. Als ze naar iets wijst, zegt ze da of die. En vies is Bah, dat snapt ze ook. Zelf noemde ik vroeger het tankstation bij ons in de buurt, het tjengtjangtjong
Hahaha, geweldig, tankstation en lantaarnpaal zijn ook moeilijke woorden. Het dochtertje van een vriendin zei een keer toen ze langs een dierenwinkel liepen. Paprika, paprika terwijl ze naar binnen wees. Nee, zegt die vriendin hier niet, bij de groentewinkel hebben ze paprika. Stug volhouden, paprika, paprika. Bleek dat ze cavia bedoelde Toen moest die vriendin zo lachen en later haar man ook. Dat dat dochtertje het nooit meer gezegd heefd en het gelijk goed deed en cavia zei
Mijn nichtje is net een chinees. Die zegt een L in plaats van de R. Dus haar Slippers zijn Slippels. En Sara is Sala. Soms levert dat ook zulke grappige woorden op.
Als Zoey erg verdrietig is dan gebruikt ze altijd de m en de a, want een hele zielige mammammaaaaaa wordt. Erg zielig, ze doet het ook alleen als ze huilt. Maar ik denk dat het toeval is, ze heeft echt nog geen flauw idee dat ze eigenlijk letterlijk mij aan het roepen is. Ze schreeuwt gewoon wat uit zodat ik kom, maar toevallig gebruikt ze die letters.
esmee haar eerste woordje was , papa , al snel kan mama erna...! nu is het : papa mama bah da (iets aan wijzen) en nu probeert ze kikker te zeggen..is ze druk mee bezig ! over 17 dagen wordt esmee 1 jaar !!!!
Het 1e woordje hier was "broem broem" wat nu nog steeds wordt gebruikt voor een auto. Maar mijn zoontje is dan ook helemaal gek op auto's Verder hebben we al een heel woordenboek nu haha. Tis zo leuk die woordjes, steeds als er weer wat bijkomt moet ik achterhalen wat het is en dat is soms echt raden haha. Maar de meeste woordjes begrijp ik inmiddels Het meest populair is momenteel duuuu-tiiii wat deur dicht betekent
Leuk eigenlijk he, dat je je kind ook begrijp. Als ik duuu-tiiii lees of zou horen, zou ik het niet meteen doorhebben. Maar als ouders begrijp je je kindje.
Mijn dochtertje zegt alleen papa en toes tegen poes. En dat is het. Is dat op deze leeftijd normaal dat ze nog niet veel woordjes probeert te zeggen? Ze is wel heel snel met kruipen, staan, langs de tafel lopen e.d.