Temperaturen

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Eternalflame, 8 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eternalflame

Eternalflame Niet meer actief

Hallo iedereen,

Ik heb een paar dagen geleden een aantal ovulatie testen gedaan,maar ik ben vergeten om te temperaturen.
    Heeft het ook nog zin om nu de temperatuur te meten?
    Ik weet wel wat ongeveer mijn lichaamstemp is.
    Hoeveel verschil kan er dan ongeveer in de temp zitten?
    Als ik wel zwanger zou zijn,zou ik dat nu dan al kunnen merken met symptomen of tempen?
    Heb van 5 op 6 maart geklust en volgens de test kan ik 24 tot 36 uur na de piek nog zwanger worden,maar ik weet alleen niet als ik toen in een piek zat.Ook voel ik me de laatste paar dagen anders dan normaal.

2. gewoon Sanne

gewoon Sanne Actief lid

6 jan 2009
    438
    0
    0
    Breda
    hoi, gezien je cyclus zou je lichaam op dit moment nog niet kunnen weten of je zwanger bent, zeg maar. Dat gebeurt pas nadat je je innesteling hebt gehad. Dit duurt gemiddeld een week, vanaf je eisprong. Pas dan gaat je lichaam allerlei hormonen aanmaken die ervoor zorgen dat je evt. verschijnselen krijgt.
    Nog even geduld dus, en ik weet dat dat heel lastig is :)

3. kweb

kweb Fanatiek lid

14 okt 2008
    2.010
    0
    0
    Administratief medewerker
    Nieuwegein
    hoi hoi,

heb je wel al een positieve ovutest gehad dan?
    Ik ben vorige ronde ook gaan tempen toen ik mijn eisprong had (tempte al langer, maar wilde een ronde zonder proberen. Niet volgehouden dus weer lekker gaan tempen) Het enige is dat je niet precies weet wat je gemiddelde temp voor je ei is. Kan ook erg verschillen per cyclus. Maar als je ei is geweest schiet meestal je temp wel flink omhoog, zeker 0.2 tot 0.4 graden en blijft dan ook zo hoog tot je NOD.

Dus ja, je kan nog wel beginnen met tempen.

Suc6

4. Eternalflame

Ja,volgens mij heb ik al een positieve test gehad,want ik had meerdere dagen achter elkaar dat de streepjes van de predictor test gelijk waren.
    Ik kan natuurlijk ook gaan tempen als het nu niet gelukt is.
    Ben benieuw.Vind het wel spannend.

Volgens deze site had ik de eisprong al gehad en sinds die tijd voel ik me anders dan anders.Mijn vriend zegt ook dat ik er anders uitzie en me anders gedraag.Borsten groter,meer puistjes,warrig praten,misselijk,vol gevoel in de buik etc.
    Dus ik hoop dat het gelukt is,maar ik moet het eerst maar ff afwachten.
    Als het niet gelukt is dan de volgende keer beter en opnieuw proberen.

Bedankt voor het antwoorden.

5. Eternalflame

Hey Hallo,

Ik ben nu 2 dagen aan het tempen en ik merk dat mijn temperatuur hoger is als normaal.
    Mijn normale temp is ongeveer 36.5 en de laatste 2 dagen is het 37 of 37.5.
    Voor mijn gevoel heb ik al aardige symptomen wat betreft de witte puntjes die vandaag ineens verscheen op mijn tepel.
    Het gevoel in de onderbuik is alsof in ongi moet worden,maar dat duurt nog even.
    Heb ook een soort van bandenpijn,eetbuien(vreetbuien),erg moe de laatste dagen.
    Vind het allemaal wel erg opvallend.Maar misschien ligt dat aan mij.
    Mijn vriend zegt ook dat mijn huis nu net schuurpapier geworden is,terwijl het anders heel zacht is.
    Kun jij me daar misschien iets meer over vertellen?

Groetjes Esmiralda

6. Nou dat klinkt allemaal positief eternalflame. Spannend hoor, weet je al wanneer je gaat testen?

7. kweb

kweb Fanatiek lid

14 okt 2008
    2.010
    0
    0
    Administratief medewerker
    Nieuwegein
    Hoi hoi,

Klinkt zeker positief en het zijn ook allemaal zwangerschapskwaaltjes. Het vervelende is alleen dat je al deze symptonen ook kunt hebben als niet niet zwanger bent.

Je lichaam kan je zo verschrikkelijk voor de gek houden. Aan je temp te zien is denk ik wel je eisprong geweest. Het is echter wel zo dat eventuele zwangerschap pas merkbaar is na de innesteling. deze vind plaats tussen 5 en 10 dagen na je eisprong. Pas vanaf de innesteling gaat het vruchtje pas HCG afgeven.

Al met al komt het er eigenlijk op neer, dat je toch nog geduld moet opbrengen al is het erg moeilijk. Probeer niet te vroeg te testen. De kans dat je negatief test als je te vroeg test is erg groot en het zou alleen maar voor teleurstelling zorgen. Zelfs als je positief test voor je NOD is de kans aanwezig dat je gewoon ongi wordt...op zulke momenten is het waarschijnlijk met de bevruchting of innesteling niet goed gegaan waardoor je lichaam het afstoot. (dit gebeurd vaker dan je denkt). Probeer dus als je perse wil testen max 4 dagen voor je NOD te testen.

Ik zal voor je duimen :)

Liefs kweb

8. Eternalflame

Hoi Bloempje,

Ja inderdaad,maar kan het ook zo zijn dat er een aantal dagen bij zitten dat je je gewoon goed voelt en dat je je later weer anders voelt.
    Vanmorgen en vanmiddag had ik geen symptomen,maar het is sinds vanavond weer begonnen.
    Vanaf 19 maart kan ik gaan testen,dus dat duurt ook niet lang meer.
    Ben wel benieuwd als het nu gelukt is.
    Alleen zou ik wel balen als het niet gelukt is aangezien ik met mijn moeder afgesproken heb om naar de sauna te gaan.
    Dat is dan op 22 maart en dan moet ik volgens mijn berekening ook ongi worden.Maar gelukkig kan ik eerder testen.hahaha

Groetjes Esmiralda

9. Eternalflame

Hey hoi Kweb,

Ja,ik wacht het wel af.
    De 19e van maart kan ik gaan testen.
    De eisprong en de innesteling heb ik al gehad.
    Innesteling was gisteren volgens mij.
    Ik hoop dat het wel gelukt is,maar ik weet ook dat ik niet teveel moet hopen.Ik heb een goed gevoel erover,maar dat heeft me wel een vaker voor de gek gehouden.
    Op 22 maart moet mijn ongi beginnen en de 19e ga ik testen.
    Dat is 3 dagen voor mijn NOD,dus dan zou het wel kunnen kloppen met het testen van max 4 dagen voor de NOD.

Ben jij het zelf nu ook aan het proberen en heb/heeft jij/u kinderen?
    Ben wel erg benieuwd hoe dat dan zou zijn enzo.hahaha.

Leuk dat je voor mij duimt.Doe ik ook voor jou als je er mee bezig bent. :thumup:

Groetjes Esmiralda

Deel Deze Pagina