Alles mag op deze dag!

Discussie in 'De lounge' gestart door Lisanne1811, 23 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Piep2016

Piep2016 Fanatiek lid

30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Jeetje zeg heftig! Ik weet hoe de impact van reanimeren is en bij mij is diegene er wel doorheen gekomen! Praten praten praten en eventueel het hele verhaal opschrijven en het briefje verbranden. Ondanks dat voor mij is het inmiddels vijf jaar geleden en nog steeds gaan mijn haren overeind staan als ik een (wat voor een dienstwagen dan ook) wagen met sirene en lampen aan zie komen. Sterkte en een knuffel vanuit hier!

2. PBV

PBV Fanatiek lid

6 feb 2018
    1.765
    1.321
    113
    Vrouw
    In het westen
    @KleineLai vervelend dat je kleine niet doorslaapt. Heeft hij een spee? of krijgt hij melk voor het slapen gaan? Soms kan dat rust geven. Ook structuur zoals uitkleden, nieuwe luier,l verhaaltje voorlezen kan ook ook weleens helpen. Succes, ik hoop dat hij snel door gaat slapen, dan heb jij ook weer meer rust.

@pimpelmees wat naar dat je een
    Mk hebt. Sterkte morgen! Misschien helpt een wandeling in het bos of op het strand.

@huggybird gecondoleerd met de trainer. Wat een heftige ervaring. Sterkte!

@Anouk2005 sterkte met je schoonvader. Ik snap wel dat jeje zo voelt. Ik weet niet wat hij heeft. Maar een revalidatie kan veel doen.

Anouk2005 vindt dit leuk.
  3. Pimpelmeesje

Pimpelmeesje Fanatiek lid

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Heb je al eens geprobeerd om het bedje op een andere plek te zetten? Ik weet niet wat de wetenschappelijke achtergrond hiervan is, maar ik ken een aantal voorbeelden waarbij het geholpen heeft, en het is makkelijk om uit te proberen toch?

4. Betsy

Betsy Niet meer actief

Dus omdat jij geen zin hebt in een “klets topic” mag een ander het ook niet openen?
    Omdat jij er geen behoefte aan hebt? Je kunt het topic ook gewoon niet openen. Net zoals je het Netflix topic misschien niet leest, of het schoonmaak topic niet interessant vind, of niet in de 100 NOD topics leest. Of ben je die ook allemaal aan het melden?

Zolang er in dit topic normaal met elkaar gepraat wordt heeft dit topic net zoveel bestaansrecht als de “show de broodtrommels van je kinderen” topics die voorbij komen.

Er was nog geen discussie of nare opmerking in dit topic geweest of je was al naar beheer gesprint om het topic te melden. Gewoon omdat je daar zin in had, niet omdat het nodig was. Gezien het aantal berichten is er duidelijk wel behoefte aan een topic als dit. Je melding raakt dus kant noch wal.

Brinta, iMoeder, Lieke1989 en 19 anderen vinden dit leuk.
  5. PBV

PBV Fanatiek lid

6 feb 2018
    1.765
    1.321
    113
    Vrouw
    In het westen
    DastyQueen vindt dit leuk.
  6. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.259
    28.323
    113
    ja ook al geprobeerd. Hij doet het overal. Bedje, buggy, autostoel. Ik denk dat hij erg bezig is in zijn koppie, maar waarmee? Geen idee. Hij is wel net 2 weken ziek geweest, maar hij deed het ervoor ook al.

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.793
    18.992
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @huggybird: Heel veel sterkte! Zorg dat je elkaar echt nog een paar keer opzoekt de komende weken om hierover te praten. En misschien over een half jaar of een jaar gewoon nòg een keer. Dit is niet iets dat je in een maandje verwerkt hebt. Iedereen is anders natuurlijk, de één verwerkt dit makkelijker / sneller dan de ander. Maar probeer hoe dan ook je eigen 'tempo' hierin te volgen en probeer jezelf niet te snel te dwingen dit te snel achter je te laten. Ik kan uit ervaring vertellen dat het daar niet beter van wordt. Dus als je over een paar maanden nog steeds af en toe een middag moet janken, ga dan gewoon lekker een middag zitten janken.

@KleineLai: Probeer inderdaad het bedje eens te verplaatsen een paar nachten. En eventueel je zoon met zijn hoofd de andere kant op te leggen. Bij onze zoon hielp dat allemaal niet, daar ben ik heel eerlijk in. Maar mijn neef heeft destijds maanden en maanden zijn ouders nachtenlang wakker gehouden. En dat was dus in 1 klap over toen ze het bed verzetten. @Pimpelmeesje: Geen idee of deze verklaring klopt, maar mijn oom werkt bij het waterschap en heeft later wat dingen uitgezocht. Hun huis van toen stond precies op de plek waar voorheen een vervuilde sloot liep. Hij denkt zelf dat dit misschien van invloed is geweest.
    Iets anders wat ik steeds vaker hoor: wifi en andere straling (bijvoorbeeld van de dect-babyfoon). Geen idee of dat allemaal waar is, maar ik kan me best voorstellen dat heel jonge kinderen daar extra gevoelig voor zijn. Nu kun je niet alle straling voorkomen, maar het is misschien een poging waard om eens een paar nachten je modem uit te schakelen en geen babyfoon aan te zetten.

8. RoBiJe

RoBiJe Niet meer actief

Hier ook. Ik word volgend jaar 37 en idd vroeger vond ik mensen van boven de 30 echt heel oud en volwassen en serieus. Zo zie ik mijzelf absoluut niet. Ik werk met veel 14-19 jarigen en schrik altijd als ze u tegen mij zeggen :roflmao:.

9. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.551
    113
    Hier hebben wij daar ook ontzettend veel last van! Ik heb echt geen idee wat het is of waardoor het komt. Het is nu al ongeveer 3 maanden zo. 5 keer per nacht wakker worden een extra fles willen. Gillen en met het hoofd tegen het bed stoten. ( ik vraag me af of hij dat soms expres doet(?))

Ik snap dus heel goed je frustratie! Ik heb mij er maar bij neergelegd en na de eerste fles duik ik gewoon met hem weer het bed in. ( hij slaapt dan altijd een uur) dus dat zie ik dan maar als mijn slaap inhaal moment. Met een kindje van 2 ( als ik het goed heb gelezen) is het natuurlijk een hele andere situatie.

Op een gegeven moment besef je na een nacht doorslapen dat het steeds wakker worden over is. Hou je daar maar aan vast als je dat nog een beetje kan. :thumup:

10. RoBiJe

RoBiJe Niet meer actief

Ik word ook altijd jonger geschat. En idd niet alleen op uiterlijk.

11. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Slaapt ie met laken/deken? Ons zoontje had t namelijk ook een tijdje. Deken en laken weg gedaan en probleem was opgelost ...

12. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Wat ontzettend heftig :(! Sterkte.

13. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.259
    28.323
    113
    Hij is net 1 jaar geworden.
    Ik heb me er ergens ook maar bij neergelegd , maar ik vind het voor hem ook vervelend natuurlijk.

14. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.259
    28.323
    113
    In een luier en een dun katoenen dekentje. Het is hier heel erg warm. Ik denk dat dat ook niet meehelpt in het lekker slapen.

15. Zwitsal

Zwitsal Bekend lid

19 mei 2017
    988
    1.449
    93
    Vrouw
    Alles mag dag: mag ik even klagen?
    Lief hoor al die gezinsparkeerplaatsen, maar het heeft totaal geen nut.
    Heb al regelmatig anderen mensen die totaal geen gezin zijn daar zien parkeren, maak dan overal brede parkeerplaatsen. Heb er al een paar keer op een nette manier wat van gezegd, maar wordt dan nog net niet aangevallen.

Edit: dit valt natuurlijk in het niet bij wat Pimpelmees en Huggybird door maken.
    Heel veel sterkte meiden!

Bioluun en DastyQueen vinden dit leuk.
  16. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.237
    1.891
    113
    Vrouw
    De maten komen wel aardig overeen en datgene wat ik besteld heb, lijkt goede kwaliteit te zijn.
    Maar zie er ook wel spullen voorbij komen, waarvan ik denk dat de kwaliteit slecht is. Simpele, dunne stoffen.

En vind de verzendkosten wel pittig. Bijna 7 euro

17. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Misschien helpt het als je het dekentje weg doet en alleen een slaapzakje. Heb je een hydrofielslaapzak toevallig? Die zijn echt super als het warm is. Ons zoontje had gewoon steeds ruzie met zijn laken en/of dekentje. Nu alleen zijn slaapzakje en afhankelijk van het weer romper of pyama aan.

18. MamavanDuncan

MamavanDuncan Actief lid

6 sep 2013
    189
    81
    28
    Vrouw
    Waddinxveen
    Die verzendkosten vielen mij inderdaad ook erg tegen! Binnenkort toch maar eens de gok wagen en wat leuks bestellen

19. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    @huggybird zit je toevallig bij een ehbo-vereniging of zit er een in de buurt? Kijk of je daar met 1 van de lotussen of docenten een gesprek kan hebben of evt met alle die bij de reanimatie betrokken waren van jullie groep. Kan enorm helpen om het te verwerken en er geen angsten voor op te bouwen.

20. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.237
    1.891
    113
    Vrouw
    Thank you Thank you Thank you

Lisanne1811 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina