Tijdens mijn nachtelijke Instagram-scroll-sessie ging er ineens een hele nieuwe wereld voor mij open. Levensechte baby-poppen. Bij de eerste moet ik wel even drie keer goed kijken, sommige zijn zo realistisch. Ik vind het zelf nogal creepy. https://www.instagram.com/_loveofmylife__ https://www.instagram.com/swedolls https://www.instagram.com/rebornartistforme Wat voor bizarre, bijzondere of gekke accounts zijn jullie wel eens tegen gekomen?
Jaaa die ken ik, dood eng. En ergens ook heel treurig. Ik zag oas een filmpje van een vrouw die er eentje kreeg van haar man. Ze hadden hun doodgeboren zoontje laten namaken, het was shocking echt , ze ging helemaal stuk. Ik kan me voorstellen dat t troost geeft maar ergens lijkt het me ongezond
Lag een pop in een auto in een echte maxicosie. Had iemand de politie gebeld. Kindje werd eruit gehaald, raampje ingetikt. Komt die vrouw eraan... kwaad!!! Het is een pop, dit kan je niet maken... iedereen stond haar aan te kijken, serieus? Kijk eens op youtube, allemaal mensen bij elkaar geven feestjes voor de poppen. Bouwen een draaimolen in de tuin, megagroot! En zetten al die poppen erin. Staan zij daarnaast te praten hoe leuk die poppen t wel niet hebben. Serieus, ik lach me rot! Hilarisch!
Ik kan me wel voorstellen dat mensen zoiets willen. Ik vind het dan ook niet raar of zo, alleen alles op insta misschien wel.
Op mij komt het eigenlijk heel treurig over. Hoe kun je zo in een fantasiewereld leven? Alsof op deze manier een bepaald verdriet of gemis opgevuld moet worden. Misschien vul ik teveel zelf in, maar echt gezond kan dit toch niet zijn? Een hobby oke, maar doen alsof een pop een baby is gaat mij wat te ver.
Oh wauw, ik wordt hier enorm ongemakkelijk van. Vooral die eerste, die details lijken zo echt vergeleken bij mijn zoontje, doodeng. En ook hoe ze ermee om gaan
Ik snap niet zo goed wat er treurig en ongezond aan is? Niet alleen naar jou hoor, maar gewoon in het algemeen.
Oooh ik dacht precies hetzelfde. Dat ze de verkeerde link had geplaatst, want dit is toch gewoon een echte baby?
Ik vind het totaalbeeld nogal schokkend. Een foto hier of daar kan ik nog in komen. Maar er staan ook teksten bij als tired mama, happy baby... Misschien dat ik het te serieus lees, maar zoiets plaats je toch niet bij een foto met een pop? Als ik allemaal zulke teksten erbij zie, dan krijg ik het gevoel dat ze echt denkt dat die pop leeft ofzo. Als het puur om de foto's gaat (welke ik wel mooi genomen vind) of om reclame voor de merken die de pop draagt, dan zie ik ook niet in wat de toegevoegde waarde is van de verhalen eronder.
Wauw ik vind ze prachtig. Die laatste link wat minder maar die eerste 2zijn zo levensecht. Ik weet dat ze dit soort poppen ook gebruiken bij demente bejaarden. Die dan rustig blijven zitten met een baby op hun arm en niet/ minder gaan dwalen. Vind het niet creepy eigenlijk vooral erg mooi gemaakt
Alleen link 1 geopend... vind er niks an.. sommige slapende poppen lijken enorm veel op overleden babies en doet me 17 jaar terug in de tijd gaan en oud zeer naar boven halen
Ja dan snap ik je. Dat gaat mij ook te ver...ook al kan ik me nog steeds voorstellen dat je zo denkt, maar een heel instagram account maken niet.
Ik ben een keer bij iemand thuis geweest die zulke poppen in huis had liggen. Ik ben me toen echt helemaal de blubber geschrokken, omdat ik de eerste 3 seconden echt dacht dat er een dode baby lag. Ik vind ze dus echt doodeng. Krijg er een heel ongemakkelijk gevoel van.
Sorry! Dat was natuurlijk niet de bedoeling. Misschien had ik een kleine waarschuwing er bij moeten zetten. Digitale knuffel!