hallo allemaal, heb me net aangemeld omdat ik echt gek word van de vage dingen rond mijn cyclus.... ik ben in december vorig jaar gestopt met de pil ivm kinderwens. later hebben we dat even stop gezet en zijn we condooms gaan gebruiken. mn cyclus kwam moeilijk op gang, lange tussenpozes erin, maar nooit langer dan 6 weken. ik heb ruim 3 maanden geleden mn laatste menstruatie gehad. alle zwangerschapstesten waren negeatief. dus ik vorige week naar de huisarts. inwendig onderzoek gehad; niets bijzonders te zien volgens haar. heb toen bloed laten prikken en vanmorgen kwam de uitslag. er is geprikt op hcg, hb, glucose, prolactine en schildklier. alles was goed, hcg was negeatief, dus volgens de bloedtest zou ik niet zwanger zijn. ik heb direct een nieuwe afspraak gemaakt voor morgen; ik wil weten wat er met mij aan de hand is. ik heb de volgende symptomen: * krampen in de onderbuik (als bij opkomende menstruatie) * hoofdpijnen * pijnlijke en vollere borsten (soms zéér pijnlijk) * puistjes op de vreemdste plekken op mn bovenlichaam * emotionele schommelingen * diarree * duizelig (en soms zo dat ik me moet vastgrijpen aan iets) * vlagen van misselijkheid, maar niet overgeven * wit/transparant vocht uit mn linkerborst * pijn in de onderrug uitstralend naar mn bovenbenen * pijn bij de bilspieren, bekken en heupen (had ik tijdens mn andere zwangerschappen) * 'vol' gevoel in mn onderbuik * vorige week een roze prop/slijm verloren , verder niets. * moe * slecht en kort slapen * dunne witte afscheiding, wat voelt alsof je een hele golf verliest ik wil eigenlijk een echo om aan te tonen of ik nu wel of niet zwanger ben. ookal wilden we het nog even uitstellen, het zou toch wel leuk zijn als het nu zo onverwachts wél zo zou zijn. wie heeft hier ervaring mee? ben echt heel nieuwsgierig!
Hey, wat vervelend dat je zo veel symptomen hebt en er blijkbaar niets aan de hand is. ik wil niet negatief doenmaar na drie maanden zou je hcg toch echt moeten vinden in je bloed toch? heb je misschien eens aan een schijnzwangerschap gedacht? ik hoop dat je snel zekerheid hebt!
bedankt voor je snelle reactie ik heb idd aan schijnzwangerschap gedacht, maar dat durf ik ergens wel een beetje uit te sluiten. (ben kraamverzorgende en tijdens de opleiding is dat ook uitvoerig behandeld) ben er een hele periode niet mee bezig geweest, omdat ik het erg druk had met andere dingen. alleen de laatste 2 wekene ben ik er meer mee bezig omdat ik nu wel weer eens ongesteld wilde worden. (raar he) maar het zou alsnog best een schijntje kunnen zijn. ik wacht het maar ff af..... groetjes bianca
Ja het is wel lastig hè?! wat werkt het vrouwelijke lichaam toch soms raar. iedere vrouw zou gewoon een cyclus van 28 dagen moeten hebben en zodra je op dag 29 niet ongesteld was dan wist je wel wat er aan de hand is, maar helaas. wel goed dat je direct een nieuwe afspraak gemaakt hebt. misschien krijg je dan wel zekerheid!
ja idd. of een soort controle-paneel, dat als er iets mis is dat je kan zien op welke plek er iets is gebeurt. dat is makkelijk aflezen! normaal ben ik helemaal niet zo van dat huisartsen-loopje. ik ben meer een afwachtend type met dat soort dingen. maar dit duurt me te lang. en zeker door al die symptonen ga ik zlef enorm twijfelen. gelukkig heb ik al gemerkt daat ik niet de enige ben. dat geeft wel een fijn gevoel hoor. maar ik heb nog niet gelezen dat iemand zo lang geen menstruatie heeft gehad met dezelfde klachten als dat ik heb....vreemd...
werd net ff helemaal niet goed toen ik gebukt had en weer omhoog kwam! ik moest gaan zitten omdat ik bang was dat ik zou omvallen! zo enorm duizelig, net alsof ik teveel dronken was! wat is dat toch? : :
na een bezoek bij de huisarts heb ik nu (na enige dwang) een verwijsbriefje voor de gyneacoloog.... er zat een huisarts i.o. en die snapte er helemaal niets van, dus ik heb haar verwezen naar mn anamnese. als ze dat nu eerder gelezen had, had ik niet 10 keer alles hoeven vertellen. echt erg om in 1 gesprek alles 10 keer te herhalen.... maar goed, ik ben weer een stapje verder, alhoewel ik alleen maar een verwijsbriefje voor een echo wilde hebben.....
dus het blijft nog even spannend voor jou. heb je al gebeld voor een afspraak of kan dat pas na het weekend? Mijn ha luistert ook voor geen meter naar mij. ze kijken mij altijd aan van wat weet jij nou...irritant
ik kan nu nog tot half 5 bellen, maar ze zijn continu in gesprek! ja dat is idd irritant he ! mn eigen huisarts is makkelijker, hij weet dat ik er kennis van heb en laat me gewoon zeggen wat ik wil. maar deze tuthola (sorry hoor) is in opleiding en werkt eerst alle vragen af voor ze iets besluit en dan nóg niet goed doen..... ik snap best dat iemand dat moet leren, dat moeten we allemaal op alle vakgebieden, maar ik weet waar ik het over heb en juist dan is het alleen maar vervelender. de volgende keer wil ik mn eigen arts weer. ik ga nog maar weer eens bellen.
Hoi Bianca77, Dit klinkt bekend in mn oren alleen ben ik eerste mnd een dag ongi geweest ,de volgende een halve dag maar.... en mn testen zijn ook negatief... heb bijna dezelfde symtomen , hongergevoel duizelig (soms) een heel vol strak trekkerig gevoel (baarmoeder) steken af en toe emotionele schommelingen trek in andere dingen heel sterk dromen het komt mij bekend voor dit word mn 3e maand.. volgens de huisarts moet ik mn menstruatie opwekken met hormoonpillen,heb je dat ook meegekregen? maar ik voel dat ik zwanger ben.. ik wil ook een echo maar die huisartsen doen zooooooo moelijk niet te geloven gewoon.. nou sterkte meid, ik ken je verhaal
Hoi Sha, maar je hebt geen ha nodig voor een echo hoor! Je kan ook gewoon verloskundige praktijk in je buurt bellen en je verhaal uitleggen en miss willen zij dan wel een echo maken....Suc6 iig
tja, ik kom oorspronkelijk uit duitsland en ik moet zeggen dat het zorgsysteem mij daar beter is. zo'n beetje elke ha heeft een echo staan en kan je dus gelijk onderzoeken en als je naar de gyn moet dan ga je daar gewoon naar toe. veel makkelijker! succes met bellen
je zit dus in hetzelfde schuitje... gelukkig ben ik niet de enige! nee ik heb nog niets aan medicijnen gehad, dit omdat ik eerst voor 100% zeker wil weten dat er geen zwangerschap is. en dat weet ik alleen maar als ik dat zelf gezien heb. heb net gebeld, kreeg EINDELIJK iemand te pakken! kon ik pas een afspraak krijgen op 5 december! de telefoniste heeft me toen doorverbonden met een ander ziekenhuis en daar kreeg ik een antwoordapparaat die zei dat ik later moest terugbellen.... :x :-# :thumbdown: nou ik heb het ff helemaal gehad nu en ga maandag weer dapper verder met bellen.
pff hier heb je ook geen zin meer in , bel je de hele tijd ,krijgje ook nog eens later een antwoordapparaat....pff je bent net als mij ook gewoon overtijd.. weet je het van jezelf al wat dit is?
jaaa Hier ook iemand die last heeft dat dit soort dingen. ik ben overtijd, alleen krijg nu bruine vieze vlekken. ik snap het niet meer ik maak me wel zorgen nu! heeft iemand hier ook last van? bruine vlekken? gr.Melek
tjsa, ik zal je eerlijk zeggen;aan de ene kant denk dus dat ik wel zwanger ben ( door al die symptomen), maar als ik aan die negatieve bloed-en urinetesten denk , word ik er weer onzeker door. heb net stukjes over de kruidvat testen zitten lezen en ik denk dat ik die zo maar ga halen. hier in het dorp is het op vrijdagavond koopavond namelijk. en ja van dat bellen en dan dus een antw app krijgen word ik niet blij. en als ik dan ook nog pas heel laat een afspraak kan maken , word ik helemaal gek!
@Sha je hoeft ook tegenwoordig als je zwanger bent niet meer eerst naar je ha, je kunt gelijk bellen met de verloskundige om een afspraak te maken. Suc6 ermee Liefsss
ik heb helemaal geen bruine afscheiding (gehad)! ben alleen een roze propje verloren... verder niets, maar wel witte dunnere afscheiding dan normaal en het is ook meer als normaal. oook echt nat! smerig gevoel geeft dat! :S