Zijn dit nu typische voortekenen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Sabbie04, 11 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sabbie04

Sabbie04 Lid

18 nov 2014
    37
    1
    6
    NULL
    NULL
    Ik weet het, ik weet het: er is niks over te zeggen! Maar ongeduldig als ik ben, ben ik toch heel benieuwd of anderen de volgende symptomen herkennen :D

Ik ben nu 39+1 weken zwanger van mijn eerste kindje en ik heb het gevoel dat de bevalling elk moment kan beginnen.

Ik heb echt een heel makkelijke zwangerschap (op erg zere ribben na ;) ), maar donderdag tm zaterdag was ik echt extreem moe en daardoor ook wat chagrijnig. Twee dutjes overdag en dan nog om 20u al niet meer op m'n benen kunnen staan, maar vervolgens in bed rusteloos wakker liggen. De afgelopen twee nachten heb ik juist heerlijk geslapen en ik ben de laatste twee dagen heel fit, ontspannen en actief. Voel me kiplekker en ben weer gewoon vrolijk :)

Gisteravond rond 20u ben ik (een deel van?) de slijmprop verloren. Het was niet echt een 'prop', maar wel draden stug slijm van zo'n 4 cm, echt anders dan normale afscheiding. Rond 21u kreeg ik wat lichte krampen in mn onderbuik die steeds wat heftiger werden, maar niet echt pijnlijk. Er was wel af en toe een piek, een scherpe steek, maar ik kon er niet echt regelmaat in ontdekken. Na ongeveer 5 uren hield het zomaar weer op.

Waar ik eerder meestal één keer per dag moest poepen, moet ik nu soms wel vier of vijf keer per dag, mijn darmen zijn zich echt aan het legen.

Mijn meisje is normaal gesproken enorm beweeglijk, maar de laatste dagen is ze heel rustig. Ik voel haar nog wel, maar echt veel minder hard en veel minder vaak. Ik maak me hier overigens niet ongerust over.

Tot slot kreeg ik vandaag nog te horen dat ik aan het 'tekenen' ben in mijn gezicht. Vandaag heb ik nog niet echt krampen gehad, alleen af en toe een klein steekje of heel even heel lichte kramp.

Ohja, mijn kindje is al vanaf 33 weken volledig ingedaald.

Wat denken jullie: word ik 'vandaag of morgen' mama? :D

2. DTtje

DTtje Bekend lid

19 feb 2012
    513
    0
    0
    Begeleider vg
    Klinkt goed:)

3. MaBaD

MaBaD Niet meer actief

Geen ervaring (1ste kindje ook) maar hopelijk voor jou wel.!
    Succes!

4. Fleurop

Fleurop Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.684
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Overijssel
    En????

5. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Dat van die tekenen in het gezicht en legen van darmen hoorde ik laatst ook!
    Ik geef je een goede kans! Ik ben benieuwd :)

6. Mags

Mags Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.198
    0
    0
    Maar wat is dat dan, dat tekenen in gezicht?!

7. meike1234

meike1234 Actief lid

27 sep 2011
    218
    0
    0
    Nederland
    Klinkt hoopvol. Hier ook slijmprop verloren en echt mijn darmen die zich leeg aan het maken waren. Paar dagen later bevallen.
    Suc6 alvast!

8. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Helaas zegt het nog vrij weinig.
    Ik had bij mijn eerste dezelfde symtomen en verloor op woensdag mijn slijmprop.
    Vrijdags controle bij de vlos en ik zat nog potdicht.
    Ze zij toen dat het nog weken kon duren en ik het maar op me af moest laten komen want een eerste kindje komt vaak later....
    De volgende ochtend (zaterdag 23 augustus 2008) werd ik wakker met rugpijn waarvan ik eerst nog dacht dat ik vekeerd gelegen had en besteede er geen aandacht aan totdat me vliezen braken hihi.
    Binnen 20 min was ik in het ziekenhuis met al 4 cm...

Dus het kan zo zijn dat je nu snel gaat bevallen maar het hoef niet...
    Hoop voor je van wel
    Sterkte

Deel Deze Pagina