miskraam

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door tascha, 16 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tascha

    tascha Fanatiek lid

    8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    ik heb even een klein vraagje.
    afgelopen week heb ik na een zwangerschap van 6 weken een miskraam gehad.
    ik heb flink gevloeid.
    afgelopen donderdag heb ik een echo gehad en mijn baarmoeder was ook helemaal schoon.
    ik wil nu even weten wat ik nu kan verwachten wat betreft mijn periode en of iik gelijk kan beginnen met klussen of dat het beter is om een maand te wachten totdat mijn cyclus weer helemaal op orde is.
    ik hoor het graag van jullie.

    gr een verdrietig persoon
     
  2. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Allereerst heel veel sterkte!!
    Wat betreft je vraag: Mijn arts zei dat je in principe meteen weer aan de klus kan gaan, maar het is handiger om een cyclus af te wachten. Mocht je zwanger worden dan is de zwangerschapsduur beter te bepalen. Het kan namelijk nu wat langer duren voor je ongesteld wordt.
    Maar je hoeft niet te wachten als je niet wilt.
    Groetjes, Anakin
     
  3. tam27

    tam27 Fanatiek lid

    6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Heel veel sterkte meid en net wat Anakin al zei, je kan meteen weer beginnen met klussen, maar het beste is idd om een cyclus af te wachten.
     
  4. Anabella

    Anabella Fanatiek lid

    2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Idd, er wordt door de arts gezegd dat je beter een menstruatie kunt afwachten, maar dat is alleen zodat zij beter kunnen bepalen hoe ver je heen bent, mocht je meteen weer zwanger raken.
    Eigenlijk bullshit dus, want met een echo kunnen ze precies zien hoe lang je zwanger bent.
    Dus als je niet wil wachten, gewoon meteen er weer voor gaan hoor! Heb ik ook geprobeerd, alleen kwam er niet veel van terecht na mijn curettage. (ik had ff geen zin in gedoe aan mijn lijf)
     
  5. Karina

    Karina Fanatiek lid

    31 mrt 2006
    1.987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    Nou, mijn huisarts die heb ik eigenlijk helemaal niets gevraagd hier over en hij heeft mij ook niets gezegd (heb hem ook niet meer gezien na mijn miskraam hoor, alleen gebeld)! Ik ben dus weer gelijk aan de slag gegaan, tenminste aan de slag, we hebben gewoon weer gelijk sex gehad (in hoevere je daar dan mee bezig ben, ik niet zo namelijk)! Ik heb toen 1 keer gemenstrueerd en ben daarna gelijk zwanger geraakt! Dus wat beter is, ik heb geen idee, denk gewoon je eigen gevoel volgen!!!

    Nog heel veel sterkte met het verwerken (en daar kan je beter goed de tijd voor nemen)!!!
     
  6. mieltje

    mieltje Bekend lid

    19 jan 2006
    913
    0
    0
    Je hoeft echt niet te wachten. Heb ik ook niet gedaan. Ben meteen zwanger geraakt.
    Medisch is het niet aangetoond wat de reden van het wachten zou zijn.

    succes
     
  7. Melanie

    Melanie Lid

    9 feb 2006
    45
    0
    0
    Heel veel sterkte.

    Ik heb zelf ook bij 6 weken tijdens de kerst een miskraam gehad. Wij zijn direct begonnen met het proberen na de miskraam en het was gelijk raak (dus sinds de miskraam geen menstruatie meer gehad). Dus als jullie er klaar voor zijn dan kunnen jullie het gewoon weer proberen.

    Heel veel sterkte en succes.

    groetjes Melanie
     
  8. red

    red Lid

    23 feb 2006
    94
    0
    0
    Ook ik heb van mijn gyneacoloog te horen gekregen dat het geen probleem is om direct weer verder te gaan. Wel is het belangrijk niet te beginnen eer het vloeien gestopt is in verband met infectiegevaar.

    Veel sterkte met het verwerken en veel geluk met het klussen!
     
  9. Niet meer actief

    Meid heel veel sterkte.

    Als alles er goed uit ziet kan het geen kwaad om weer verder te gaan. Ook al wordt het soms wel aangeraden 1 cyclus af te wachten
     
  10. tascha

    tascha Fanatiek lid

    8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    ik heb nog even een vraagje.
    holang na je miskraam is je ei sprong.
    ik heb nu ongeveer 9 dagen achter elkaar gevloeid en ik ben daar nu vanaf.
    ik wil graag gaan voor een nieuwe zwangerschap en ik wil graag weten wanneer dat kan gebeuren.
    liefs tascha
     
  11. Niet meer actief

    Bij de ene vrouw is dat anders als bij de ander helaas. Het ligt aan hoe je lichaam zichzelf heeft hersteld. Heel veel succes
     

Deel Deze Pagina