Hoi dames, morgen 29 wk zwanger en wat ik ben aangekomen is allemaal op mijn benen en billen gaan zitten heb ik 't idee Ik ben vrij slank maar als er ergens vet zit was het al daar . Nu heb ik helemaal het idee dat ik een paar hijpalen heb, vriendlief lrobeert me te sussen en zegt ; nee hoor is hetzelfde Maar ik merk zelf dat er cellulites begint te onstaan op mijn bovenbenen. Hier word ik echt een beetje verdriettig van, en mijn vraag is dus mama's die dit ook hadden en al bevallen zijn, gaat het vet ook weer van je benen af? Of moet ik hier echt voor naar de sportschool na mijn bevalling?
Hallo Kan het zijn dat ik vorige keer ook een topic van je las? Over bikini's kopen voor na je bevalling? Ik denk dat je je model en gewicht even moet loslaten. Wat komt dat komt... Ik ben ook slank en was/ben als de dood om er niet meer goed uit te zien na mijn bevalling. Maar ik vrees dat je dit nu niet in de hand hebt. De natuur en je hormonen en de baby hebben je lichaam nu geleend voor de komende 9 maanden. Daarna kan je pas terug zien wat er van overblijft en waaraan je kan werken... Hoe meer je jezelf erop gaat focussen hoe moeilijker het wordt! Er zijn nu eenmaal zoveel verschillende vrouwen de ene komt dunner uit haar zwangerschap dan ervoor. De andere is voor de rest van haar leven dik. Sommige krijgen een hangbuik andere meteen terug strak!! Waar ligt het aan.. Geduld en afwachten maar nu zal je niemand kunnen garanderen hoe je erna eruit zal zien...
Na de bevalling raak je veel vocht en het kind kwijt en dat scheelt zo een flink aantal kilotjes van je buik maar wat je benen betreft denk ik niet dat het wat gaat schelen. Hiernaast moet je jezelf afvragen of je hierover nu wel verdrietig wilt zijn, je lichaam maakt nu een heel nieuw mens dat is toch wel heel bijzonder en een enorme lichamelijke inspanning. Het is dus niet onlogisch dat je lichaam verandert. Hiernaast valt alles sowieso wel weer bij te trainen in de sportschool alleen uitgerekte huid kun je niet trainen, dus bv de huid van je buik niet.
Er gebeurd zo ontzettend veel in je lichaam waar je geen invloed op hebt. Helaas weet niemand hoe het voor jou eruit zal zien na de bevalling. Dat is voor iedereen anders. Wees er niet verdrietig om (hoe moeilijk het ook is). Er gebeurd iets heel moois in je lichaam
Probeer het alsjeblieft los te laten... Je hebt er momenteel geen invloed op op hoe snel je lijf zich zal herstellen, voor nu kun je iig blij en dankbaar zijn dat je lichaam in staat is om zoiets wonderbaarlijks te kunnen als een baby te maken. Het is moeilijk, maar probeer het echt los te laten van wat er straks van je lichaam overblijft. (Als ik het zo lees ben je best slank van jezelf, ik ook en na mijn eerst bevalling zat ik vrij snel op m'n oude gewicht, om het wat steviger te maken moest ik wel echt gaan sporten weer!)
denk dat het vocht is en geen vet.. vocht verlies je heel snel na je bevalling weer. er verandert tijdens je zwangerschap zoveel aan je lichaam. als je je kindje straks hebt en je wil toch weer slanker dan kun je naar de sportschool.. en kijk niet naar de bekende mensen die een paar weken later weer strak zijn want die hebben zo'n strak schema wat eigenlijk absurt is..
Ik ben ook heel slank gebouwd. Tijdens mijn zwangerschap ging het ook op mijn bovenbenen zitten en ja, cellulite kwam daar ook bij (hallo!). Mijn zoon is nu 10 weken en mijn buik is al een tijdje weer even strak als voorheen maar mijn oude broeken krijg ik niet over mijn dijen. Maar hey, boeiend! Ik heb een prachtzoon op de wereld gezet en ik ben trots op mijn lijf. Die cellulite is een stuk minder trouwens. Die benen komen vast weer goed als ik de sportschool in duik. Maar daar heb ik geen zin in 😊 maak je niet te druk. Het gaat zoals het gaat..
Al moet je er wat voor doen, vet van kan je weer van je benen krijgen. Als je een flubberbuik zou krijgen wordt dat een stuk lastiger. Wees dus maar blij met je 'dikke benen'. (bij mij is het twee keer prima in orde gekomen)
Jullie hebben ook helemaal gelijk& ik ben ook supertrots op mijn gezonde kleine dame in mijn buik. Mijn buik maak ik me eigenlijk nieteens druk om, maar ik schrok wel toen ik ineens zag dat mijn benen een stuk dikker waren en er "beginnende" cellulites te zien was. Ik weet ook dat het per persoon verschilt en dat ik geen beyonce ben die na een week weer strak in een jurk kan lopen. Die hebben idd een absurd schema (waar ik niet eens zin in zou hebben hihi) Ging me meer om dames die ook beginnende cellulitesvorming zagen en na de zwangerschap weer een stuk minder was. Om ervaringen.. Ik zal het ook los laten.. Het is idd de natuur en ik kan hoog en laag springen maar wat er bij komt komt er bij.
Probeer het los te laten, ik ben 1.63 & heel slank. Tijdens mn eerste zwangerschap kwam ik ruim 25 kilo aan! (At gezond) ik bleek later zwangerschapsvergiftiging te hebben. Ik wil alleen zeggen, Je hebt er geen invloed op... Na de bevalling had ik na 3 weken weer mn oude gewicht. Ik snap je angst wel, ik wil liever ook niet meer zoveel aankomen. Maar helaas heb ik het niet voor het zeggen😑
Ik heb het idd niet voor het zeggen, dat weet ik wel. En dat ik aankom dat is logisch, zeker de laatste 2 maanddn. Maar schrok wel van de cellulites en dacht gaat dit ooit nog weg? Ik had het wel een beetje als ik mijn billen samenkneep, maar nu zit het echt op mijn bovenbenen. Was meer geschrokken dus mss kom ik daarom zo dramatisch over
Ik ben ook heel slank en wil dat graag zo voortzetten na de bevalling..Tot nog toe is echt alleen mijn buik gegroeid gelukkig, maar ik ben er ook wel eens wat in zorgen over hoe het na de zwangerschap zal zijn.. maar zoals anderen al zeggen het heeft weinig zin want je kunt niet in de toekomst kijken. En het feit dat het allemaal is om je baby op de wereld te zetten is natuurlijk ook veel belangrijker. Over bikini's zou ik nog even niet nadenken, maar om je toch enigszins misschien wat gerust te kunnen stellen: Ik heb zo het idee dat vrouwen die van zichzelf altijd erg slank zijn dit na zwangerschap in de meeste gevallen ook weer zijn, en best snel ook. Mijn moeder en zus iig wel.. Anderen die ik ken die al wat steviger waren van zichzelf daarbij valt het me wel eens op dat het na de zwangerschap ook meer is blijven zitten.
Heel lang was het alleen mijn buikje, maar echt sinds een week schrok ik me rot toen ik dacht ; wat een benen! Mijn moeder was idd na mij nog slanker dan voor de bevalling (hopelijk lijk ik op haar hihi) ik zal 's vragen of zij dit ook heeft gehad in der zwangerschap Om mijn buikje maak ik me ook niet druk, het is meer dat die cellulites minder worden nadat jenhet vet/vocht verliest na je bevalling.. Of minder lijkt (ook goed )