bij de eerste op een roze wolk, nu (nog) niet

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Gelukje7, 31 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gelukje7

Gelukje7 Actief lid

10 okt 2011
    190
    0
    0
    Ik werk als verpleegkundige in een ziekenhuis
    Hoi meiden,
    Ik ben zwanger van ons tweede kindje. Dolblij mee want we wilden het heel erg graag.
    Maar man oh man, wat voel ik mij rot!!
    Ik ben sinds zes weken kotsmisselijk de hele dag. Ik heb wel enorme honger en tijdens het eten voel ik mij heel even niet misselijk, Maar ik heb ook nog eens diabetes dus ik moet die ook onder controle houden. Ik had dit allemaal bij mijn zoontje ook maar toen voelde ik mij wel blij en de misselijkheid was niet zo erg als nu. Ik voel me een dweil. Ik wil het liefste de hele dag in mijn bed liggen en ik ben echt niet te genieten. Jank om alles en ben sjago (hoe egoistisch klinkt dat, ik weet het) Ik heb nog niets voor de baby gekocht (ook omdat ik het geslacht nog niet weet) omdat ik mij zo beroerd voel. Ik ben echt zo dankbaar dat ik weer zwanger mag zijn en wil niet klagen maar het is zo zwaar. de diabetes waar ik de hele dag mee bezig moet zijn, de misselijkheid en de hele dag lusteloos!
    Ik heb al medicatie gekregen maar die helpen niet voldoende.
    Heeft er iemand tips? Of moet ik het gewoon uit zitten tot er hopelijk een moment komt dat ik niet meer ziek zwak en misselijk ben?

2. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ik werd ook pas blij vanaf week 17 toen de misselijkheid overging. Ik heb ook pas na de 20 weken echo spullen gekocht (paar weken erna). En de kamer was ik ook laat mee. Was er veeleer minder mee bezig dan bij onze dochter, vergat het zelf zo nu en dan.

Inmiddels is hij geboren en alle clichés zijn waar.. Ik ben verliefd.

3. momy2b

momy2b Actief lid

4 feb 2015
    380
    0
    0
    NULL
    NULL
    herkenbaar die misselijkheid...had het vanaf het begin en nu met 14 weken is het gelukig niet zo heftig meer en heel de dag door..
    alles geprobeerd (medicijnen, gember, cola etc) enige wat bij mij helpt op iets zoets zuiten: antfalfu, dextrose van de kruitvat, fishermans best friend, etc...het gaat er niet van weg maar verlicht het heel erg...heb me ook 2 maanden een dwijl gevoelt kon niet functioneren..ik begrijp je..hoop dat het ook afneemt bij je wanneer je wat verder bent!

4. Nandanovember

Nandanovember Fanatiek lid

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    Ik weet hoe je je voelt, heb het 2 x meegemaakt en zwanger zijn is gewoon echt niet mijn ding. Geen tips, inderdaad uitzitten. Bij mij hielp niks. Geen medicatie, en geen cola, gember, vla, snoepjes zuigen etc. Vanaf een week of 13/14 kon ik wat beter eten en met week 20/22 was het ergste voorbij beide keren.

Deel Deze Pagina