Wij doen ook alles op verzoek. Sophie is nu bijna 7 maanden en ik geloof dat nog geen dag hetzelfde is geweest. Maar ze is altijd vrolijk en huilt bijna niet. Dus ik zou ook gewoon lekker naar je kind blijven luisteren. Alleen als je kindje er zelf onder lijdt omdat het structuur nodig heeft zou ik het proberen aan te passen
Wij doen ook zo'n beetje alles op verzoek, voedingen (eerst bv, daarna fv), slapen etc. Op die manier hadden wij echt een ritme, maar wel een ritme dat ze zelf aangaf. Denk ook niet dat het zin heeft om je kind teveel in een ander ritme te duwen, als je merkt dat dit het beste bij je kind past. Het enige waar wij ook wel naartoe hebben gewerkt is die avondfles. Mijn dochtertje gaat al sinds ze 3 maanden is om 7 uur naar bed, eerst nog een tijd om 11 uur dan nog een fles gegeven en vervolgens sliep ze dan tot de ochtend door. Ik wil 's avonds gewoon wat tijd voor mezelf en bovendien heeft ze die slaap echt nodig. Maar ook dat gezeur voor ze doorsliep, wat we allemaal wel niet moesten doen...niemand die van tevoren vroeg of wij er uberhaupt een probleem mee hadden om 's nachts een keer op te staan voor een voeding, nee, daar gingen ze maar voor het gemak van uit. Zelfs iemand die haar op een foto zag en zei dat een kind met zulke bolle wangen 's nachts echt geen voeding nodig had. Geweldig toch, dat soort adviezen?