Alles over katoenen luiers

Discussie in 'Verzorging' gestart door MollyM, 17 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MollyM

MollyM Bekend lid

Hoi Nemo sorry dat het antwoord zo lang op zich heeft moeten laten wachten maar het is een drukte van jewelste hier :D . Het bambino Mio systeem is vergelijkbaar met het kaatje katoen systeem volgens mij. Ik heb het bij mijn eerste baby gebruikt van 1 mnd tot ongeveer 3 mnd en ben toen overgestapt op Totsbots luiers (een voorgevormde luier) omdat ze daarvoor te groot waren. Ik was niet zo positief over de bambino mio luiers omdat de ontlasting er vaak langs kwam en dus ook de overbroekjes vies maakte waardoor je veel overbroekjes en vaak ook kleertjes moest verschonen met de totsbots is dat veel beter daar had ik bijna nooit dat ik alles moest verschonen. Ook vond ik dat bij de bambino mio het broekje op de huid zit als je ze in drieen vouwt en zo gebruikt en dat stond mij ook een beetje tegen. Ook wordt de inleg erg dik als je op oudere leeftijd twee inleggers gaat gebruiken, dat komt ook de pasvorm niet ten goede.

De bambino mio luiers drogen wel sneller dan tots bots en zijn ook goedkoper in aanschaf maar ik vind ze dus niet zo geslaagd, maar mijn vriendin heeft ze gebruikt tot de kindjes zindelijk waren dus die kon er wel mee overweg.

Bij mijn tweede kindje gebruik ik de totsbots maatje 1 en een oude katoenen luier van de hema (geweldig, maar niet meer verkrijgbaar jammer genoeg). Die luier heeft de vorm van een zandloper en maak je vast met een veter die er aan vast zit. Hij werkt heel makkelijk en droogt ook snel.

Succes met kiezen!

2. MollyM

MollyM Bekend lid

Sorry vergat te zeggen, dat je misschien met een proefpakket moet beginnen dan kan je het zelf uitproberen. Veel mensen schaffen gelijk een volledige set aan en als het dan tegen valt zitten ze met de gemaakte kosten. Sommige luiers zitten ook beter bij bepaalde baby's dan andere, dus ik zou van een paar typen een proefpakketje kopen en dan kijken wat jou het beste bevalt. Eventueel heb ik nog tweede hands bambino mio luiers te koop als je interesse hebt. Ik had ze bewaard voor deze baby maar ik gebruik ze nu niet.

3. Nemo

Nemo Niet meer actief

Hallo MollyM we hebben inmiddels al gekocht. Overbroekjes van mio en de luiers van kakeloe. Kakeloe ging uit de collectie en was dus 50% korting. Deze luiers waren net zo groot als de newborn van mio. Wij proberen gewoon wel, mocht het echt niets zijn dan gaan we over op wat anders. En dan idd wat proefpakketjes aanvragen.
    Mocht het wel goed bevallen wat voor broekjes heb je dan van mio ? Mischien dat ik die t.z.t. dan van je kan overnemen.

4. MollyM

MollyM Bekend lid

Hoi Nemo, ik heb wat overbroekjes liggen in verschillende maten van klein tot groot tot heel groot (peuter maat) de laatste zijn nog bijna nieuw, maar de rest zijn aardig gebruikt en kan je voor heel weinig krijgen als je zou willen. Ik heb ook nog van die lappen inleggers als je interesse hebt.

Ik heb trouwens wat fotos in mijn album gezet van de Hema luiers en de totsbots die ik gebruik.

5. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    huh zijn dat speciale luiers die van de hema? of gewone katoenen luiers?

6. MollyM

MollyM Bekend lid

Dat zijn katoenen (ik denk flanel) luiers maar je kan ze volgens mij niet meer kopen bij de Hema. Jammer want ze zijn heel handig. Mijn zus heeft ze een jaar of 6 geleden gekocht bij de Hema.

Hoe bevalt het jou met de katoenen luiers Gulay?

Groejtes,
    M.

7. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Ja hardstikke goed hoor!
    Ik gebruik alleen de katoenen van de hema zeg maar dus niet die kant en klaar dingen hehe..en ben zeer tevreden..
    Doe wel een strikslip en zo'n plastic broekje want anders gaat het er langs en omheen enzo..heb wel het idee dat ik niet zo slim vouw de luier maar weet verderook niet hoe ik het anders moet doen..
    Snachts heeft ze overigens gewone luiers..

8. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Heeey..

Er was toen in de oıude katoenen luier topic geloof ik een link geplaatst met vouw mogelijkheden...

Weet iemand die link daarvan nog?

Eslem past niet meer in die vlindervouw (geloof dat het zo heet) dus ik gebruik nu een beetje verplicht normale luiers..

Tips?

9. MollyM

MollyM Bekend lid

Misschien heb je hier iets aan Gulay.
    http://www.angelfire.com/id/megnkatesplace/folds.html

Ik denk wel dat je nu misschien 2 luiers of de pike luiers moet gaan gebruiken of vaker verschonen.

Laat even weten hoe het gaat, ik heb eventueel nog wel wat bambino mio vierkante doeken die je gratis zou mogen hebben. Weet alleen niet of het duur is om iets naar Turkije te sturen. Deze doeken zijn dikker dus meer absorberend.

Groetjes,
    M.

10. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Hoi Molly

hihi ja had na veel zoeken in de oude topic op dit forum vouwmethodes gevonden maar ben er alsnog niet echt happy mee. Moet veel rommelen omze nog goed te laten zitten.

Ik zat inderdaad te denken aan andere doeken ofzo..maar hier verkopen ze dat niet.

Wat zijn dat voor doeken? ben eventueel wel geintresseerd..
    zijn er nog andere dingen die verstandig zijn aan te schaffen?

Ik merk ook dat eslem haar ontlasting niet meer dat diarree achtige is maar ook niet echt vast..dus het is een ellende soms om het schoon te maken..

De normale luiers zijne cht duur dus wil echt weer aan de wasbare..

11. MollyM

MollyM Bekend lid

Hoi Gulay, gebruik je ook papieren inleggers? Dat scheelt een boel schoon maken die kan je nl eruit nemen en wegdoen. Ik gebruik daar ook vaak uitgewassen billen doekjes voor en dat gaat heel goed (niet de bepoepte versies natuurlijk ;) ) Ja kan eventueel ook papieren inleggers op een rol kopen, maar ik weet zo even niet hoe duur die zijn. Kom je binnenkort nog een keer naar Nederland?

Ik zal van het weekend eens kijken wat ik heb liggen van de luiers en dan zal ik het je laten weten. Het is het bambino mio systeem.
    www.bambinomio.nl
    De luiers ervan zijn dus gebruikt maar werken nog prima, de overbroekjes zijn al een lange tijd gebruikt dus ik kan niet 100% waterdicht beloven maar je kan het zelf even bekijken en als het werkt kan je altijd kijken of je nieuwe broekjes er bij wilt kopen. Maar als je op tijd verschoond gaat het zowie zo goed (om de 2 a 3 uur).

Ik zal het dan gelijk eens wegen en kijken wat het zou kosten om op te sturen. Dan laat ik je dat weten.

Groetjes,
    M.

12. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Hoi Molly,

Ik gebruik nog geen inleggers..ik had wel twee pakjes gekocht maar omdat i voorlopig nog niet naar nederland ga (van de zomer pas) ben ik er erg zuinig mee..dus nog niet gebruikt..

Ik heb nu de gewone hydrofiel luiers..maar die zijn niet helemaal vierkant geloof ik..
    Ik heb al verschilllende vouwtechnieken gebruikt maar nog geen gevonden waar ik tevreden mee ben eigenlijk.
    Eslem heeft hele dikke bovenbenen wat het heel irritant maakt om het goed passend te krijgen..
    Ik gebruik nu dus zo'n hydrofiel luier en dan een strikslip en dan zo'n plastic broekje (allemaal van de hema)
    Overdag verschoon ik toch altijd om de 2 uur..zeker met katoenen luiers..als we ergens heen gaan en snachts gebruik ik altijd wegwerp..

Ben benieuwd wat je hebt aan luiers...denk dat het zeker interessant is voor mij..
    Moeten die ook gevouwen worden?

13. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    open

Deel Deze Pagina