Hallo Dames! Zelf ben ik verslaafd aan melten, zijn er hier meiden die ook melten? Wat zijn melts? Melts (ook wel tarts genoemd) zijn blokjes of cupjes gemaakt van soja wax voorzien van een geur. Deze blokjes/cupjes (soms ook weleens andere vormpjes zoals eendjes) zijn er in heel veel verschillende geuren. Van kruidig, tot fris, tot babygeuren, tot fruitige geuren. Noem het maar op, en je kunt het krijgen. Deze melts kun je in een geurbrander doen. Een geurbrander is hetzelfde als een oliebrander. Een kaarsje onderin, een bakje erboven. Kaarsje aansteken, (deel van een) melt erin, en dan gaat je hele kamer geuren naar de melt! Je hoeft niet te wachten tot de melt helemaal op is. Soja wax gaat namelijk niet op, het blijft dezelfde hoeveelheid. Op een gegeven moment is de geur er af, dan kun je de wax weggooien en een nieuw geurtje erin doen. Kan natuurlijk ook eerder als je de geur snel zat bent! Waar kan ik het kopen? Melts zijn niet in veel winkels te koop. In sommige winkels hebben ze Yankee Candle. Die hebben naast geurkaarsen ook melts. Zelf koop ik ze heel vaak online. Je hebt veel Nederlandse en buitenlandse online shopjes. De prijzen verschillen van ongeveer 70 cent tot 1,50. Het verschil zit hem vaak in de geursterkte. Een melt van 70 cent gaat over het algemeen 1 waxine lichtje mee. Een melt van 1,50 kun je in 2'en of 3'en snijden en zo kun je er vaker mee doen. Een paar van mijn favoriete shops: Buitenlands Grumpy Girl Candle Candle & Bath Co. Cloth Diapers, Soy Tarts, Dreamboat Diapers and Serenity Baby Diapers, Bath soaps and more from the Serene Dream Shop Free extra goodie in every order by TheBathingGarden on Etsy http://www.pinkflowerscents.com/ (tijdelijke gesloten maar met stip mijn favoriete shop) Annie's Candles and Melts,wax melts and tarts,whipped foaming bath fluff,handmade soaps,bathmilk,cleansing lotion,shower gel,liquid soap,glistening body latte, (zulke leuke figuurtjes, de melts zijn niet duur maar de verzendkosten helaas vrij prijzig) Nederlands Welkom bij Mara Home Decorations (een winkeltje in IJmuiden, waar je dus ook gewoon zo naartoe kan! Leuke eigenaresse en haar angelwing geuren zijn super!) Welkom | SmellWell Wax Melts Welkom bij Pure Soap | PURE SOAP ambachtelijke zeep en andere verwennerijen Nou meiden, zijn er nog meer mensen die melten? Of mensen die nu nieuwsgierig zijn geworden? Om het te proberen raad ik de tweede nederlandse link aan: Smellwell of de derde: Puresoap. Daar kun je voor een kleine prijs een paar meltjes bestellen en kijken of het wat voor je is. Oja, en een brander kun je heel gemakkelijk voor 1 tot 2 euro bij de Xenos kopen!
Ik heb zojuist mijn brander aangezet met de geur 'Dragonsblood' van Mara Home Decorations. Een beetje een wierrookachtige geur wat me doet denken aan de fata morgana in de Efteling!
ik ken het wel , koop het bij de pedicure groothandel maar meer voor mezelf Massagekaarsen zijn heerlijk The Beauty Bakery is ook n leuke site en bij De Hekserij kan je de spullen kopen om ze zelf te maken
Wat leuk dat nog iemand het kent! De beauty bakery heb ik weleens van gehoord maar zelf nog nooit besteld. Ik heb begin dit jaar een workshop melts maken gedaan bij Mara Home Decorations. Was erg leuk en de geur is heerlijk geworden! Was wel een precies werkje herinner ik me nog.