Ik ben zomaar eens nieuwsgierig naar hoeveel schoenen anderen per maat in huis halen. Zelf twijfel ik een beetje, ze groeien tenslotte zo snel door een maat heen. Daarbij wil ik ook echt leren schoenen (van binnen en van buiten), dus dat kost ook wat. Maar één paar schoenen is weer zo weinig (al is het alleen maar omdat buiten spelen op nette schoenen weer zo zonde voelt). Hoe doen jullie dat?
Ik vind dat ze straks toch echt wel 2 paar schoenen moeten hebben. Dan denk ik aan luchten, buiten spelen (dus nat worden en weer drogen) en gewoon voor de leuk ! Wat afwisseling. En tja wat is duur, ik denk dat dat voor iedereen verschillend is, de een vind 30 euro duur en de ander vind 90 euro duur !
Wij hebben 1 paar schoenen voor Anne, 1 paar laarsjes, en slofjes voor binnen... Dus heb ik maar op 1 gezet
Ze heeft er nu twee paar, roze schoenen om buiten mee te spelen en blauwe suede laarsjes. Eigenlijk had ze aan 1 paar ook wel genoeg gehad, maar die laarsjes waren van 70 Euro naar 25 Euro afgeprijsd en we vonden ze zo leuk! We wisselen het gewoon af. Die roze schoentje zijn van Elefanten, prima schoenen voor een normale prijs.
Voor mijn kids had ik altijd twee paartjes, één duur merk, en één paar goedkope voor de leuk, bv gympen in de zomer. Voor het buiten spelen hadden mijn kids altijd laarsjes aan. We wonen buiten, dus echt lekker modder en water en zand enzo. Jesse loopt nog niet, dus heb ik hem nu alleen nog maar 2 paartjes van die zachte schoentjes zonder zool. Pas als hij loopt koop ik hem één paartje goede schoenen.
In de winter heb ik voor de kinderen 1 paar schoenen en in de zomer 2 (sandalen en gewone schoenen). Daarnaast nog de diverse sportschoenen voor gym en tennisles.
1 paar, kind heeft vreselijk moeilijke voeten, dus dure schoenen. Verder heeft hij 1 paar regenlaarsjes die eigenlijk een maat te groot zijn, maar vanwege zijn brede voet en hoge wreef is het niet anders.
Jelle heeft 1 paar gewone schoenen en 1 paar regenlaarsjes. Al bedenk ik me dat nu pas, nu Kisbaba en Sonja erover beginnen,... Ik was me gisteren al aan het bedenken dat ik nog een paar goedkopere schoenen moest kopen voor het buitenspelen. (Jelle was nog geen 5 minuten buiten en had zijn schoenen al vol modder zitten)
youame heeft 2 paar 1 paar laarsjes voor onder rokjes en 3 kwart broekjes en roze timberland schoenen voor onder spijkerbroeken enz dice heeft 3 paar nike slofjes
hier 2 paar in elke maat. 1 paar laarsjes en 1 paar lage schoentjes in de lente/zomer 3 paar. 1 lage instappers en 1 paar open schoentjes en misschien nog 1 paar slippertjes ofzo mijn dochter is trouwens erg zuinig op der schoentjes. ze loopt al sinds 12 maanden en der schoentjes lijken nog nieuw haha. geen kale neusjes etc. ze speelt toch elke dag in de zandbak en/of speeltuin en rent en doerakt alle kanten op. aan 2 schoentjes per maat heb ik ook ruim voldoende als ze zo netjes blijven.
mijn dochter heeft 1 paar en als ze eruit gegroeid is (binnen 3 maanden denk ik) krijgt ze nieuwe. Niet genoeg tijd om te verslijten denk ik Ik wil daarnaast wel echte zomerschoenen kopen, dus dan krijgt ze wel 2 paar.
Jesper heeft een paar schoenen. Hij heeft ze net een maandje en ik denk dat we volgende maand wel weer nieuwe kunnen kopen qua maat, dus ik houd het voorlopig bij 1 paar. Hij heeft wel ook nog een paar regenlaarsjes.