bevalling 37-38 weken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ikkiee, 5 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkiee

ikkiee Bekend lid

1 aug 2013
    760
    242
    43
    NULL
    NULL
    Zijn er meiden waar de bevalling uitzichzelf is begonnen met 37 a 38 weken
    Ben benieuwd naar de verhalen

2. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik ben bij beide bevallen op 37 weken en 4 dagen.
    Is vanzelf begonnen inderdaad, wat wil je erover weten?:D

3. Lilou83

Lilou83 Bekend lid

14 jan 2014
    688
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vroeg ik me ook af! Ik lees mee :)

4. ikkiee

ikkiee Bekend lid

1 aug 2013
    760
    242
    43
    NULL
    NULL
    Gewoon benieuwd
    Haha

Naar de ervaringen
    of er al dagen gerommel was of spontaan
    ik ben nu iets meer dan 37 weken en van mij mag hij komen
    uk weet dat het beter is als hij langer blijft zitten maar toch
    heb zoiezo van begin af aan het gevoel gehad dat ik rond 38 weken zou bevallen dus ik ben benieuwd me gevoel zal er wel naast zitten ga maar uit van het ergste 42 weken :(

5. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik ging bij de eerste 1 dag ervoor op controle, was nog helemaal niks aan de hand.. Bij de tweede hebben ze 2 dagen ervoor zelfs gevoeld omdat ik zo'n last van mijn buik had, maar ook toen was er niets aan de hand.. Ik dacht echt dat hij tot week 42 zou blijven zitten :p
    Het begon bij beide in de avond na het avondeten.. Rommelen, toen ineens regelmatige weeën, bij beide onder de douche gestaan, toen werd het erger en heb ik gebeld en had ik ontsluiting.

6. miesemies

miesemies Actief lid

25 mrt 2013
    374
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij de eerste met 38 weken, de tweede met 40 weken. Bij allebei vanuit het niets ineens weeen om de 10 min. met algauw naar de 5 min. Ben ook snel bevallen, de eerste met 3 1/2 uur, de tweede in 2 1/2 uur vanaf de eerste wee.

7. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik ben bij beide trouwens pas veel later bevallen.. Meer dan 24 uur in ieder geval. Ik blijf op de een of andere manier hangen op 4/5cm. Bij de eerste was het toen nodig om overgedragen te worden aan de gyn en weeënopwekkers aan te zetten, bij de tweede wilden ze me net overdragen ging ik ineens binnen een half uur van 5 naar 9cm!

8. MamaSamm

MamaSamm Bekend lid

23 okt 2011
    942
    24
    18
    Bloggen op weerzownmamablogger.wordpress.com
    Drenthe
    Haha ikkkke, zoveel zin al in de kleine? ;)

9. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Hier bevallen met 38.2. Begon spontaan en ging heel snel. Ook de hele zwangerschap het gevoel gehad dat ik echt voor de 40 weken zou bevallen, bleek ook zo te zijn! Geen voortekenen of voorweeen. De dag dat t begon te rommelen ben ik ook bevallen.

10. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Hoi,

Mijn eerste is met 36+6 geboren en de tweede met 37+5.
    Geen enkel vooraf gerommel en bij allebei spontaan begonnen met breken van de vliezen.
    Eerste was er met 9 uur vanaf gebroken vliezen en de tweede met 3 uur.

Maar wat je zegt, wat langer is beter ;) merk met de tweede dat dat weekje later al zoveel fijner is qua start!

Succes nog even met je laatste loodjes!

11. TmrZra

TmrZra Niet meer actief

Hier bevallen met 36+4.. Achteraf zeg ik ja er was wat gerommel de hele dag, maar herkende het niet omdat het nog lang geen tijd was zeg maar.. Uiteindelijk 19.45 uur in het ziekenhuis gekomen en om 7.56 uur bevallen..
    Verder geen tekenen gehad, alleen het legen van de darmen haha

12. AmberPepijn

AmberPepijn Niet meer actief

Met 36,6 kreeg ik in de avond last van harde buiken en krampen, de volgende ochtend werd ik wakker met weeen en diezelfde middag is onze dochter geboren! Ze was 48 cm lang en woog 3120 gram.

13. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Ja, hier!
    Spontaan begonnen met 37+5! Totaal onverwachts, geen voorwee of niets gehad, mijn vliezen braken ineens toen ik 's avonds in bed lag!

14. danielle2911

danielle2911 Bekend lid

6 dec 2007
    511
    0
    16
    leerkracht basisonderwijs
    Ik ben bevallen met 37+3. Het is spontaan begonnen. Ik heb totaal geen voortekenen gehad. 's Avonds braken mijn vliezen en de hele bevalling duurde een uur of 6. Kindje was bijna 6 pond.
    Doordat het allemaal zo snel ging, beviel ik ook thuis ipv in het ziekenhuis. Ik ben benieuwd tot wanneer dit kindje blijft zitten haha.

15. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

10 apr 2013
    2.571
    0
    0
    Op 38+5 braken mijn vliezen en op 38+6 bevallen. Begon ook echt uit het niks, had het totaal niet aan zien komen en was er ook nog helemaal niet klaar voor. Ik riep toen nog, neeeee ik wil nog niet bevallen :D (misschien dat het daarom ook 24 uur duurde voordat de eerste wee kwam haha)

16. flowerpower

flowerpower Bekend lid

7 feb 2011
    557
    0
    16
    eerste 42w3d niets van te voren gemerkt, had wel kleine week ervoor gedacht dat vliezen waren gebroken maar konden ze niet aantonen meer(hoge vliesscheur bleek later.) ben ingeleid (weekmakers waren voldoende)

tweede 38w5d begon met vruchtwaterverlies aangetoonde hoge vliesscheur zonder weeën dus ingeleid, ook geen echt gerommel

derde 37w3d veel voorweeen gehad, zelfs een paar dagen achter elkaar in de nachten veel last, nachtje bijgeslapen in ziekenhuis en toen 2 dagen helemaal nergens last van, de dag erna braken mijn vliezen, bleef eruit stromen, wederom geen weeën, dus weer naar ziekenhuis en inleiding (gedeeltelijk, want weeen kwamen in ziekenhuis langzaam op gang)

bij alledrie meer dan 24 uur bezig geweest (tellen vanaf begin inleiden/breken vliezen)

bij de eerste dacht ik ook te vroeg te bevallen dus dat viel erg tegen! bij de tweede ging ik nergens vanuit vanwege ervaring eerste, bij de derde had ik wel gevoel dat ze vroeg zou komen, maar ging nergens vanuit door het voorwerk kreeg ik het idee dat het idd weleens zou kunnen zijn.

geniet ervan! en het komt vanzelf.....

17. Mamajen

Mamajen Bekend lid

8 nov 2013
    634
    1
    0
    Hier spontaan met 37+4. Had al 3 weken voorweeen, maar had die avond al redelijk snel door dat het anders was. Bevalling duurde 26,5 uur.

18. skimms

skimms Actief lid

25 apr 2012
    247
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bevallen met 37+5, spontaan begonnen. Die dag wel wat gerommel en slijmprop verloren maar dacht niet aan een bevalling toen...toen ik eenmaal in bed lag brak de weeënstorm los, gelijk om de 1-2 minuten en 3 ,5u later was onze dochter er!
    Ik ben heel benieuwd hoe mijn tweede bevalling straks zal zijn, ook wat eerder en zo snel...we zullen het moeten afwachten!

19. Miekjepiekje

Miekjepiekje Bekend lid

29 dec 2011
    696
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben met 38+2 bevallen. S avonds tot 11 uur buiten gezeten omdat het zulk mooi weer was, om 1 uur braken in bed m'n vliezen.:D Een paar uur later is ze in het ziekenhuis geboren. Die dag heb ik echt door het winkelcentrum gesjokt. Ik moest nog een nachthemd hebben en een ander shirtje als eerste pakje. Dat heb ik die middag nog gewassen en s avonds droog staan strijken. Blijkbaar had ik onbewust toch een voorgevoel. :cool:

20. Essie28

Essie28 Fanatiek lid

6 jun 2013
    3.850
    1.075
    113
    Wat wordt er precies bedoeld met het begon te ` rommelen` ?

Deel Deze Pagina