Ik heb af en toe verschrikkelijke last van mijn darmen! begint met kramp en dan moet ik naar de wc rennen...en dan zit ik daar een kwartier..moeizame ontlasting gecombineerd met dunne ontlasting maar heel weinig pfffff...en als ik het eenmaal kwijt ben dan voel ik me meteen opgelucht en de krampen gaan dan ook weg...en echt op de raarste tijden..snachts of rond het eten savonds..pfff.. en sinds vandaag overgegeven vanmorgen...maar savonds weer verschrikkelijk trek in lekkere dingen hahaha.. hebben jullie ook zo last van jullie darmen? Dat vroeg ik me af...
aahhh ik dacht dat er nooit iemand zou reageren en wat doe jij ertegen? Je kan er waarschijnlijk vrij weinig tegen doen he? behalve gezond eten
Ook ik heb last van mijn darmen (altijd al gehad eigenlijk) Ik eet sinds ik zwanger ben iedere ochtend vanilleyoghurt met fruit en een flinke hoeveelheid Allbran extra vezels van Kellogs! Sommige mensen hebben baat bij yakult etc. maar dat helpt bij mij echt niet. je kan ook op recept bij de verloskundige of huisarts zakjes vezels krijgen voor een betere stoelgang.
ben sinds vandaag ook toevallig begonnen met allbran extra vezels van Kellogs! en voor de rest eet ik vandaag alleen maar bruin brood, ontbijtkoek, groente, aardappels en een stukje vlees...en kwark...kijken of het scheelt met gister.. want ik baal wel..af en toe heb je gewoon trek in iets lekkers...stuk pizza ofzo..in iets vets...maar dan weet ik dat daar snachts dan alweer last van ga krijgen..
Je kan er ook teveel op letten en mee bezig zijn, is mijn ervaring! Wat je eet is nu best tegenstrijdig. te donker brood en ontbijtkoek stoppen juist op en melkproducten zorgen juist voor een regelmatigere stoelgang. Teveel vet is nooit goed maar je hebt absoluut wel vetten nodig! Denk aan boter op je brood en braden in olie of margarine etc. heb je ook niet meer last als je erg gekruid eet?
ik let niet echt op wat ik eet juist..ik eet wel elke dag een prakkie.. en braden in de margarine en boter doe ik idd op brood.. Heb ook niet van dat overdreven donkerbruine brood..gewoon bruin brood met pitjes.. Juist alleen vandaag let ik op wat ik eet om te kijken of het verschil maakt met gister.. Nou dat is het rare..vorige week nassi bij mijn moeder gegeten..vrij pittige indonesische nassi...en had weinig last?? Ik denk wel dat ik een beetje op moet letten hoe laat ik nog wat eet...want ik krijg meestal in de avond erg trek in lekkere dingen...en misschien kan ik dat beter laten staan af en toe..
nou zat vanacht wee een kwartier op de plee hoor! maar wel minder erg dan de nacht ervoor..ik had de vraag ook bij het vk topic gesteld en ze zei dat ik daar waarschijnlijk de hele zwangerschap last van ga krijgen tot zelfs na de zwangerschap..ben benieuwd..maar vannacht was het nog enigzins te verdragen..ga wel proberen nog regelmatiger te eten..
Wat mij, vooral de 1e weken, heeft geholpen is een eetlepel slaolie in een glas limonade 's morgens te drinken. Ik proefte het niet echt en dronk ook het glas in 1 teug leeg. Evt hoor je ook goede berichten over lijnzaadoliepillen. Tja verder goed op vezels letten, heel veel water drinken en veel fruit/groente eten. S6!
Heeey dames, Ik ben vandaag precies 6 weken zwanger en sinds een dag of 5 heb ik echt rampzalige darm krampen!!... O my god... wat een pijn! Ik ga bijna knock out van de pijn. Ik heb al contact gehad met de vk en die zei dat het er allemaal bij hoort zolang de pijn niet naar boven trekt en er bloeverlies optreed. Voldoende vezels, fruit, water en bewegen is het advies. De ingewanden moeten allemaal een beetje een nieuw plekje zien te vinden en daarbij komt ook dat de banden en de baarmoeder ook gaan rekken. Maar ondanks deze pijn.... onwijs blij natuurlijk! Groetjes, Demi
Bij mij is het tot mijn grote verbazing sinds vrijdag alweer beter...ik ga nog wel moeilijk naar de wc zegmaar, maar niet meer zo erg kramp! ieuw sla olie drinken? ja het lijkt me wel logisch idd.. ik had vrijdag pasta bij mijn vader gegeten en die is echt niet zuinig met olijfolie maar ging er goed van naar de wc!
ik sukkel er de laatste dagen ook mee, maar dan diarree, echt waterig (sorry), nu eet ik bananen, dat stopt wat, week hiervoor had ik wat obstipatie, zo zal het nog een tijdje doorgaan neem ik aan. maar het hoort er allemaal bij niewaar!
Vanaf wanneer hadden jullie last van je darmen? Welke week van de zwangerschap? Ik heb er ook heel erg last van, en hele opgezette buik (alleen boven mn navel) Morgen is mijn NOD en heb er al een week last van X
Ik heb ook last van mijn darmen (vooral s morgens) vanaf afgelopen donderdag.. Ik hoop dat het een goed teken is, 2 weken geleden de laatste IUI gehad, dus we hopen echt dat het raak is anders moet het IVF worden. En normaal gesproken heb ik zere tepels voor ik ongi wordt en die heb ik nu nog niet gehad.. Maar ik weet het: het kan nog steeds 2 kanten op 8)
Hoi hoi, Ik had al (jaren) voor mijn zwangerschap last van zgn. PDS (prikkelbaar darmsyndroom oftewel spastische darmen) en dat was door gesprekken met de dietiste, meer gaan letten op wat ik eet en regelmatiger eten een stuk beter geworden. Helaas is het sinds de 5e / 6e week weer op gaan spelen en soms word ik er niet goed van. Gelukkig is het een van mijn weinige (serieuze) klachten en neem ik het op de koop toe. Maar ik weet hoe lastig het kan zijn!! Zelf let ik wel weer een beetje meer op mijn voeding en rust als het kan wat meer zodat mijn darmen ook wat rustiger zijn, maar dat is niet meer dan normaal natuurlijk. Succes ermee! Groetjes, Marjan
Ik heb hier de laastse week ook erg last van krijg gelijk een kramp in buik ....en dan moet ik echt gaan anders doe ik het zo.....in me broek........Ik kan volgende week pas testen dusss ben benieuwd
Hier zijn de de darmklachten weer verdwenen. Had gisteravond en vanmorgen wel ongikrampen, maar die zijn ook weer verdwenen. En nog geen drupje bloed gezien.. We houden nog even moed @Missillie succes met afwachten!!