Alles stinkt,niets is lekker,maar ik MOET iets eten tegen de misselijkheid! Tips aub?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Myo, 26 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Bij mij wisselt het van week tot week. Als ik een week me dood eet aan crackers, gruwel ik er de week erop van en moet ik kotsen als ik eraan denk. Fruit gaat altijd wel, vooral meloen. En een boterhammetje met boter en hesp, lekker fris. Voor de rest moet je echt gewoon op je gevoel op dat moment afgaan, dat is voor iedereen anders.

2. onzewens

onzewens Bekend lid

9 jan 2012
    561
    0
    0
    NULL
    NULL
    In het begin at ik vooral veel hartig idd, absoluut geen zoet. Crackers of beschuitjes met kaas bijvoorbeeld.
    Soppen in een groentesoepje is ook een erg goed idee.

Ik was verzot op stukjes kaas, maar ja dat is dus voor iedereen anders. Melk of vanillle vla helpen meestal wel goed tegen misselijkheid.

En ik las was over een bloedsmaak, dat kan ook goed ijzer zijn wat je proeft. Hoort er ook bij in het begin van de zwangerschap. Je hele lichaam komt op de kop te staan, hou er rekening mee haha.....maar ach we weten allemaal waar we het voor doen.

3. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Het nederlands huisartsen genootschap (NHG) geeft aan dat je voor zwangerschapsmisselijkheid tot 4 keer per dag een gembercapsule van 250 mg kunt gebruiken (dus totaal 1 gram per dag). Zwangerschap en kraamperiode Daar zou je dus veilig mee kunnen beginnen. Thee kun je ook maken van gewoon een stukje geraspte gember in een thee-ei laten trekken (niet te groot stuk, zeg een klein blokje van een cm bij een cm, en om te beginnen niet te lang laten trekken, kan volgens mij snel vies sterk worden :) je kunt het altijd langer laten trekken ). Gember aan een stuk kun je bij de supermarkt kopen.

Qua eten zou ik alles laten liggen waar je bij het denken eraan al onpasselijk van wordt. Als zoet je niet ligt, gewoon niet eten. Kijk dan naar hartige dingen. Soms valt iets vettigs vreemd genoeg beter dan wat normaal wordt geadviseerd bij misselijkheid (licht verteerbaar enzo). Zwangerschapsmisselijkheid is echt iets anders dan gewone misselijkheid. Ik vond vet en zwaar eten het makkelijkst weg te krijgen toen ik weer wat kon eten, worstjes, pasta met kaas etc.
    Je kunt ook denken aan: wil ik koud of warm, zacht of crunchy etc en dan kun je zo ook op nieuwe dingen komen.

4. Moekje

Moekje Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.021
    1
    38
    NULL
    Zuid-Holland
    Ik at crackers met smeerkaas! oh wat was ik daar verslaafd aan!!
    En dat terwijl ik normaal walg van smeerkaas ;)

5. Myo

Myo Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.352
    0
    36
    Dank jullie wel allemaal! Goede tips en eetideeen, fijn.
    De rijstewafels met een dun laagje smeerkaas gaan er hier goed in. Mijn maag voelt vandaag een stuk beter met wat voedsel.
    Op dit moment heb ik wat andere zorgen; vanochtend toen ik opstond had ik bruinverlies. (Heb er een ander topic over geopend.) Gelukkig is het afgenomen. Maar ik heb er even flink de schrik in.

6. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.034
    6.135
    113
    Happyland
    Myo, dat bruinverlies is inderdaad schrikken. Maar ik heb hier al zo'n 2 weken nonstop last van, soms met rood bloed. En heb al 2 echo's gehad en alles is okay. Ik weet dat je je kapot schrikt, maar het hoeft geen slecht teken te zijn!!!!

7. s82

s82 Actief lid

10 mei 2011
    451
    18
    18
    Beschuitje met aardbeien, pitloze druiven en soep.

8. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.034
    6.135
    113
    Happyland
    Ik word echt gék inmiddels!! Het overgeven kan ik nog binnen de perken houden, zo een keer per dag. Maar ik ben NONSTOP misselijk, heb alles al geprobeerd. Het zakt gewoon niet weg, is continu aanwezig. Gemberthee helpt ook niet, met heel veel moeite werk ik het naar binnen, maar die lucht is vreselijk zwaar.
    HetisallemaalvoorhetgoededoelHetisallemaalvoorhetgoededoelHetisallemaalvoorhetgoededoelHetisallemaalvoorhetgoededoelHetisallemaalvoorhetgoededoelHetisallemaalvoorhetgoededoel.
    Wat was dat goede doel ook alweer?:(

9. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Misschien even naar de huisarts voor emesafene? Dat kan wel helpen om de misselijkheid binnen de perken te houden.

10. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.034
    6.135
    113
    Happyland
    Dat gebruik ik al helaas. Ik moet gewoon doorbijten, het zal ooit weer overgaan...
    Ik lees btw je onderschrift. Heb pas eens op zo'n forum gelezen over vrouwen die letterlijk doodziek zijn heel de zwangerschap. Dan mag ik echt nog niet klagen hoor, dat lijkt me heel erg.:(

11. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

24 jun 2012
    3.050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    hihi dat klinkt mij heel bekend in oren, ik heb toen alleen rijstepap kunnen eten... succes ermee!!

12. Myo

Myo Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.352
    0
    36
    Het is geen pretje.. Ik voel me echt een wandelende maag. Ik begrijp ook niet zo goed wat het idee erachter is van moeder natuur. Een afkeer van vlees, koffie en dergelijke, dat snap ik. Maar ze slaat wel een beetje door zo :).

13. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Kun je nog wel genoeg drinken?

14. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.034
    6.135
    113
    Happyland
    Ik kan gelukkig sloten melk naar binnen krijgen, dus van uitdroging geen sprake!

15. Ranu

Ranu Actief lid

23 aug 2012
    339
    0
    16
    NULL
    NULL
    Daar heb ik nu ook een beetje last van. Het enige wat ik nu beetje lust is een normaal croissantje of fruit. Boterham met pindakaas of kaas kan er ook nog wel in. Ik heb gemerkt dat mijn misselijkheid beetje zakt als ik kamillethee drinkt en voor de rest staat me alles een beetje tegen en eet/drink ik met tegenzin :9

16. corina1989

corina1989 Fanatiek lid

15 mei 2012
    1.081
    0
    0
    Groningen
    Klinkt mij ook heel bekend. Ik vind nu ook veel dingen stinken. En ook geen zin aan zoete dingen. Nu juist eerder zoute dingen.

Afgelopen dagen hielp het om elk uur iets te eten (cracker oid) om de misselijkheid iets te onderdrukken. Maar vandaag hielp niks meer. Gelukkig kan ik nog wel gewoon drinken en eet ik nog wel. Maar fijn is het niet.

Zara: Ik doe met je mee met het "Hetisallemaalvoorhetgoededoel":) Heb dat vandaag vaak moeten denken.

17. sweetyangel

23 aug 2012
    9
    0
    0
    Klinkt allemaal bekent!Ook ik vind alles stinken en vies! Alles wat ik wil proberen word ik al misselijk door er alleen aan te denken en dan probeer ik het ng en ja hoor de misselijkheid word erger. Ik ben normaal een zoetekauw maar ook dat is verandert dat krijg ik nu zelfs ook niet weg bluh.
    Het begint bij mij al met wakker worden moet dan naar beneden om eerst iets naar binnen te werken anders voel ik de misselijkheid zo opspelen dat ik denk bijna flauw te vallen bah en zodra ik iets op heb gaat t wel maar voel t ng wel dwars zitten :(

Liefs sweetyangel

18. Ankedea

Ankedea Lid

1 aug 2012
    18
    0
    0
    Drachten
    Hallo,

Ik had ook erg last van misselijkheid, geen trek en wou het al helemaal niet over eten hebben.
    Ik heb een week lang 3x daags ginger root gebruikt, dat verminderd de misselijkheid. Ik heb nu nergens meer last van en eet alles weer wat ik voor de zwangerschap ook zo lekker vond.
    Misschien een optie? :)

Groetjes

19. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.034
    6.135
    113
    Happyland
    Nou, hier nog steeds nonstop misselijk. En dan zijn er nog steeds mensen die vermanend zeggen dat ik wel van mn zwangerschap moet genieten!!:x
    Zijn dan vaak wel vrouwen die zelf nooit misselijk geweest zijn, bah!
    Ik wíl genieten, maar als ik me continu zo beroerd voel is dat knap lastig.

20. Danoek

Danoek Bekend lid

30 nov 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    Hier begint de misselijkheid ook al aardig te komen, alleen nog geen overgeven. De vorige zwangerschap was vanaf 6 weken tot aan het eind, 3 tot 4x daags overgeven. Gelukkig was het toen wel altijd 'smorgens en 'savonds zodat ik tussendoor "gewoon" aan het werk kon. Toen had ik met 6 weken zwangerschap lekker vakantie en kon toen uit rusten en thuis misselijk zijn. Nu helaas moet ik gewoon werken en zit ik de hele dag misselijk achter mijn computer. Zoetigheid vind ik op het moment erg lekker. Maar kan nu niet meer tegen bruin brood (terwijl ik dat echt nodig heb voor mijn darmen).
    Dus mochten er nog goed tips zijn tegen de misselijkheid, dan hou ik mij aanbevolen. (zal ook de cola eens gaan proberen;))

Deel Deze Pagina