Alles stinkt,niets is lekker,maar ik MOET iets eten tegen de misselijkheid! Tips aub?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Myo, 26 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liefmevrouwtje

6 sep 2012
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    hhmm meloen klinkt wel lekker, banaan vind ik ook wel lekker maar ander fruit, sinaasappel, aardbijen en appels eet ik wel maar word er beroerd van als ik er al aan denk...

2. Myo

Myo Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.352
    0
    36
    Nou, vandaag is het braken begonnen :(. Ik heb de enorme luxe dat ik een thuis mama ben. Zolang ik mij 's ochtends en begin van de middag een beetje rustig hou en probeer regelmatig wat voedsel binnen te krijgen, dan gaat het in de loop van de middag wel beter en kan ik meer doen. Maar vanochtend ging dat niet vanwege verplichtingen. Nou, mooi hing ik boven de wc en het is de rest van de dag ook niet meer beter geworden. Hoe heb ik dat in hemelsnaam toen met mijn dochtertje en een baan volgehouden?! Volgens mij heb ik dat verdrongen ;). Maar respect aan alle werkende misselijke mama's to be!

3. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.034
    6.135
    113
    Happyland
    Mooi dat je het verdrongen hebt, zoals ik me nu voel denk ik regelmatig : Nooit meer!!!! Maar er is dus nog hoop haha.
    Ik ben een fulltime werkende mama to be en ik trek het niet meer. Als ik werk word ik alleen maar zieker. Dus ik ben van fulltime naar max 4 uurtjes per week gegaan,ik moet echt aan mezelf denken nu.
    Ik kan me niet voorstellen dat andere vrouwen wel kunnen blijven werken, het zuigt energie.

4. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik kon helemaal niet meer werken met de misselijkheid en het overgeven. Was al blij als ik uit mijn bed kon komen ;) combi van misselijkheid en zwangerschap is echt een energievreter idd.

5. n1986

n1986 Actief lid

30 jul 2012
    455
    0
    16
    Werken in de kinderopvang
    Gelderland
    Hoi allemaal,
    Ik herken jullie verhalen helemaal! Ik ben nu ruim 6 weken zwanger en sinds vorige week misselijk en overgeven. De misselijkheid begint 's nacht en 's morgens begint het overgeven en dat tot eind van de middag. Kon verder alleen maar in bed liggen, de trap aflopen was al teveel. Vind het vooral erg vervelend ivm het werk. Dus ik heb de huisarts gebeld. Heb nu suprimal gekregen. Neem er 's avonds voor het slapen gaan 1 en 's morgens gelijk 1. Ik hoef nu niet meer over te geven maar de misselijkheid blijft.
    Ook slaap ik bijna niet en voel me echt futloos. Probeer me er over heen te zetten ook omdat ik niet wil dat mensen het door hebben.
    En dan maar steeds denken.. "Voor een goed doel" :)

Hoe doen jullie het met werk?
    En wie heeft ook suprimal tabletten? En hoe bevalt dat jullie?

Groetjes N1986

6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.824
    19.145
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Op mijn lijstje staat:

- beschuit (met hagelsag, kaas of gestampte muisjes)
    - brood met ham, kaas en een hard gekookt ei. (Heel raar, want een boterham met iets anders dan dat stinkt en is smerig, haha.)
    - chips :) en andere ongezonde zoute snacks (bijv van die kaasstengels)
    - soms sultana
    - Smacks (van kellogs)
    - kippensoep

En soms ruik ik zomaar ineens iets wat wel lekker ruikt. En dat vreet ik dan ook onmiddelijk op, haha. Zo kwam ik laatst langs de poelier en rook ik gegrilde kip. Ik kreeg onmiddelijk weer honger en dat smaakte ineens heerlijk.

Wat drinken betreft kan ik water gelukkig prima verdragen, ook melk kan ik binnenhouden en soms cola.

Gelukkig heb ik ook momenten dat het bij mij even minder is of helemaal weg. Dus het lukt me meestal toch wel om 's avonds toch wat warm te eten. Meestal neem ik daar nu ook een paar snacktomaatjes bij. De rest van de dag niet lekker, maar dan gaat het wel. Zo probeer ik toch wel aan wat vitamines en vezels te komen.

7. Onje

Onje Niet meer actief

Ik ben echt maanden stront en stront misselijk geweest.
    En wekenlang ging er écht niets anders in dan wit vers brood met boterhammen worst?!

8. Bubi

Bubi Bekend lid

8 apr 2012
    531
    0
    16
    visagiste haarstyliste ZZP
    Zuid Holland
    #48 Bubi, 9 sep 2012
    Laatst bewerkt: 9 sep 2012
    Niet super gezond, maar het enige wat ik een tijd lang 's ochtends naar binnen kreeg: chocolade cruesli, stukjes banaan en een hoop melk!
    Ondanks dat het best heavy lijkt kreeg ik het een stuk makkelijker naar binnen dan beschuit of toast, kreeg er ook meteen weer wat energie van.
    Op zich deden rijstewafels het ook nog wel goed, je moet er alleen wat bij (kunnen) drinken!

Omdat ik alleen in een winkel sta bleek het toch veels te moeilijk om te werken met die misselijkheid, vrij snel met week 7/8 van de huisarts emesefane gekregen. Was ik erg blij mee, nam een paar weken lang elke avond en ochtend 1 tablet, dan kon ik tenminste wat knabbelen en hoefde ik niet over te geven (the key blijft alsnog dat je gewoon moet blijven eten, werkt het beste...). Na en tijdje nog 1 tabletje 's avonds ingenomen en met week 13 gestopt (nog twee weken kots misselijk geweest trouwens!) maar wilde niet te lang die pillen blijven slikken...

9. Myo

Myo Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.352
    0
    36
    Ellendig hè meiden. Ik heb het opgegeven om naar speciale voedingsmiddelen te zoeken die goed vallen. Het wisselt zo enorm! De ene keer gaat een banaan heel goed, de volgende keer spuug ik hem uit. :( Ik eet maar waar ik op dat moment de minste walging bij voel. Ik spuug nu standaard zo'n 4 à 5 x per dag met daarnaast nog wat kokhals sessies. Ik ben gister begonnen met 10 mg vit B6 per dag. Als dat niet helpt vraag ik de huisarts om een hogere dosering. Hopen dat het hoogtepunt snel bereikt wordt! En dat het dan snel beter gaat met ons. Sterkte allen!

10. mutsz1991

mutsz1991 Actief lid

31 mei 2012
    474
    0
    0
    gastouder
    Zoetermeer
    In het begin van mijn zwangerschap was ik veel misselijk. Ik had de gewoonte normaal smorgens niet te eten en moest dus echt iets gaan eten om de misselijkheid beperkt te houden. Dus ik ging smorgens, met veel tegenzin, geroosterd brood met suiker, joghurt en vla eten. Dit hielp me van de spuig-neigingen af. Eenmaal op me werk zorgde ik ervoor dat ik van die snack a jacks had liggen (bbq smaak of kaas). Daar at ik er dan 1 van.

Zoetigheid had ik ook totaal GEEN zin in. Bij de gedachte alleen al werd ik zo misselijk dat ik kokhals neigingen kreeg. Dit heb ik dan ook weinig gegeten. Waar ik wel steeds van ging watertanden was als ik aan gemarineerde kippenvleugels/kippenpootjes dacht! Deze heb ik toen ook heel veel gehaald en gegeten.
    Eigenlijk zelfs gewoon dagelijks! Ik weet het, reuze slecht, maar dat vulde goed tussen de middag en ik werd daar tenminste niet misselijk van!

Nu als ik eraan denk heb ik er wederom weer trek in. Misschien morgen maar weer eens lekker wat kippetjes halen =p

11. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    crackers, soepstengels, beschuitjes, bouillion.

Deel Deze Pagina