Alles tegen mijn principes in

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jeszjuh, 8 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Tja ik mocht ook met verdoving behandeld worden volgens de chirurg dat zou beter zijn voor de baby. Echter zou dat een hel zijn voor mij, gezien het een borsttumor was a 5×4cm en het via een punctie weg gehaald zo worden. En gezien de eerste punctie al bijna niet lukte (ze kwamen niet door de borstweefsel)koos ik toch voor een operatie.

2. Jeszjuh

Jeszjuh Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.253
    13
    38
    Zeker :) bedankt!

3. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Natuurlijk heb je liever geen verdoving, pijnstilling en rontgenfoto's... Maar nog maanden rondlopen met veel lijn en een ontsteking is nog veel ongezonder, pijn brengt veel stress met zich mee en dat komt ook bij je baby, daarnaast kan zo'n ontsteking ook nog veeel erger worden met mogelijk risico's voor de baby.
    Als je het zo in de context zet, heb je echt niks gedaan om je slecht over te voelen!

4. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Joh er zijn mensen die dagelijks meerdere medicijnen moeten gebruiken tijdens hun zwangerschap. Ik ben een van die mensen.
    Natuurlijk doe ik dat liever niet maar zonder is echt geen optie. Te gevaarlijk helaas. Mijn dochter is inmiddels 2 en doet t perfect. Haar zusje wordt over een paar weken geboren.

Om het even in perspectief te plaatsen :)

5. grl1980

grl1980 Actief lid

3 aug 2014
    219
    2
    18
    NULL
    Normale verdoving kan geen kwaad. Er moet opgelet worden welke middelen erin zitten. Dus maakt de tandarts de keus welke verdoving (en het is een standaard verdoving die gebruikt mag worden).
    Een röntgenfoto kan ook niet veel kwaad. Als het echt nodig is. De straling is tegenwoordig bij digitale röntgenfoto's erg laag. Alleen doen tandartsen dat liever niet in het eerste trimester...Want stel je krijgt de schuld van een miskraam.
    Wanneer je trouwens met het vliegtuig op vakantie gaat krijg je net zoveel of zelfs meer straling.maar daar denkt niemand aan...

Het blijven rondlopen met pijn en een ontsteking in je lichaam is ongezond. Hele erge tandvleesontsteking (parodontitis) kan zelfs leiden tot vroeggeboorten (wetenschappelijk bewezen). Dat een tandart dan iemand niet naar een mondhygiëniste stuurt om te proberen de ontsteking weg te krijgen vind ik slechte zorg. Soms komt de bloeding door de verandering in hormonen, toch moet er dan wel geprobeerd worden de mondhygiëne optimaal te krijgen en een ontsteking door bacteriën uit te sluiten.

6. Sab5

Sab5 Lid

2 jun 2015
    80
    0
    6
    Amersfoort
    Behandelingen voor je mond zijn heel belangrijk.
    Mijn verloskundige vertelde dat er een relatie is met tandvleesontstekingen en vroeggeboorte, hoe of wat weten ze nog niet, maar het verband is er. Dus heel belangrijk dat je gaatjes laat behandelen voor ze gaan ontsteken en ook dus tandvleesontst!

7. LadyTwilight

LadyTwilight Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.624
    0
    36
    zuid holland
    De verdoving is alleen gevaarlijk wanneer je in je derde trimester zit.
    Daarvoor is het niet gevaarlijk :)

8. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.194
    0
    0
    Heb bij mijn eerste zwangerschap veel in het ziekenhuis gelegen met elke dag 8 paracetamol, slaapmedicatie en pethadine prikken.. Was helaas nodig maar dochter is nu alweer vijf..

Paracetamol kan echt geen kwaad.

9. Jeszjuh

Jeszjuh Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.253
    13
    38
    Bedankt voor alle positieve verhalen😃 doet me echt goed. En zo te lezen hoef ik me geen zorgen te maken

10. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Even voor iedereen die bang is voor de gevolgen van rontgenstraling:
    Bij teveel aan REGELMATIGE bloodstelling kan het schadelijk zijn. De cellen krijgen een tik en kunnen daardoor muteren. De foto die bij de tandarts wordt gemaakt is maar 1foto, misschien 2. Bovendien ook nog eens ver van het vruchtje verwijderd. Tegenwoordig kan er heel gericht een foto worden gemaakt. Hierdoor komen de rontgenstralen op een heel klein stukje van je lichaam terecht en van scathering, het raken van andere plekken met de straling ipv alleen het doelpunt, is tegenwoordig ook bijna geen sprake meer. Natuurlijk kan een vruchtje, baby of kind minder straling hebben dan een volwassene, maar dit wordt heel precies gemeten en gaat geautomatiseerd. Een arts hoeft de hoeveelheid straling niet meer zelf te berekenen

Zelfs al zou je na een ongeval oid in een CT terechtkomen, dan nog hoeft dit geen probleem te zijn.
    Op het moment dat er de mogelijkheid is om gebruik te maken van een mri (dit kan niet altijd) heeft dit wel de voorkeur. Deze gebruikt radiogolven ipv rontgenstraling en is geheel onschadelijk.

Deel Deze Pagina