Wij willen vandaag gaan beginnen met de rapley methode en vanavond mag hij dus zijn eerste sperziboontje eten. Maar... Dilano heeft een paar x bij ons aan tafel gezeten tijdens het eten, en hij zat zo naar ons eten te kijken dat ik hem een stukje broodkorst gaf. dat was alles behalve interessant. (voor de honden wel hihihih) Nou vraag ik me af moet ik Dilano vanavond weer bij ons aan tafel zetten en met zijn drieën gaan eten, of zal ik hem alleen laten eten? Omdat hij ons eten zo veel interessanter. Nou zegt mijn man zien eten is doen eten en dat weet ik ook wel, maar als dilano eten voor zich heeft gooit hij het op de grond kijkt dus alleen maar naar ons eten. Wij eten uiteraad hetzelfde, maar ik kan hem niet van mij bord laten eten. groetjes snoet
ik zou hem gewoon bij jullie aan tafel zetten, en tijdens het eten afentoe een hapje geven, mits hij deboontjes wil, ze vinden het vaak de 1ste keer helemaal niet lekker, wortel ging er hier wel direct goed in en bloemkool ook. wij eten savonds altijd met zn drieen, ik merk dat ze dan beter eet en ze vind het heel gezellig
Wij doen het met ons dochtertje sinds enkele dagen zo: we leggen op een apart hoekje van ons bord iets wat voor haar is (wel t zelfde maar dan zonder zout/kruiden/vet) en dan krijgt ze daar iedere keer een stukje van. Dit omdat ze ons eten ook altijd veel boeiender vind. Op deze manier werkt t helemaal perfect hihi. Liefs mij
Ik zou hem gezellig bij jullie mee laten eten. Idd, zien eten doet eten. Hij is nog maar een half jaar, dus het gaat er ook niet om dat hij een hele maaltijd naar binnen werkt, maar dat hij smaken en structuren leert kennen, leert hoe het is om iets op te eten, te kauwen, door te slikken. Ook al eet hij maar 1 boontje, of zelfs al prutst hij er alleen maar mee tussen zijn vingers om te kijken hoe dat voelt, dan heb je al succes. Wat ik tegenwoordig vaak doe is gewoon steeds 1 boon, wortel, aardappel etc. per keer geven. Een heel schaaltje werkt hier ook nog niet (zoon is bijna 1), want die kiept hij het liefst gewoon om en gooit dan alles op de grond, terwijl hij ze stuk voor stuk wel smakelijk op zit te eten.