Hallo. Ik heb een vraagje: wij zijn nu 7 maanden bezig met KID. Ik hou elke dag een tempratuurlijst bij en doe ovulatietesten om te bepalen wanneer mijn eisprong is. Nu ben ik er achtergekomen dat ik een vrij korte luteale fase heb, zit dit een eventuele zwangerschop in de weg? Hier mijn lijst, ik hoop dat u er wijs uit kunt: nov: 10 dagen tussen ovulatie/mentruatie (cyclus 26 dagen) dec: 11 dagen (ovulatie dag 19) (cyclus 30 dagen) jan: 9 dagen ( dag 18 ( cyclus 26 dagen) Feb: 8 dagen (dag 19) (cyclus 27 dagen) mrt: 10 dagen ( dag 18 (cyclus 27 dagen) april: 10 dagen ( dag 19) ( cyclus 28 dagen) mei: 10 dagen ( dag 16) (cyclys 26 dagen) juni: 10 dagen ( dag 18 ( cyclus 27 dagen) juli: 8 dagen ( dag 17) ( cyclus 25 dagen Aug ? (dag 17) Zou u mij aanraden om naar de huisarts te gaan voor een eventueel onderzoek of clomid en/of progeston. Of is het raadzaam om het gewoon nog even af te wachten?Ik zie namelijk overal andere berichten, de een zegt dat je met een korte periode slecht tot niet zwanger wordt en de ander zegt dat het niets uitmaakt. Alvast vriendelijke bedankt.
Hoihoi, Je hebt dan wel een wat kortere luteale fase maar je eisprong is wel vrij regelmatig 18 of 19e dag, dat is de dag! meer willen we niet weten! Indien je het sperma deze dagen inbrengt moet het toch echt een keertje gaan lukken! In principe is de regel dat als je het een half jaar tot een jaar hebt geprobeerd zonder succes dat een bezoek aan dehuisart met eventuele doorverwijzing naar een gynaecoloog aan te raden is. Imke