Na 2 wondertjes een 3de?

Discussion in 'Zwanger worden' started by miessemuis, Feb 23, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. miessemuis

miessemuis Actief lid

Aug 16, 2011
    205
    12
    18
    Noordholland
    Hoi hoi,

We hebben 2 kindjes een zoontje van nu 2,5 en een dochtertje van 1 en een maand. Nu begint het weer onwijs te kriebelen. Maar zijn er ook wel twijfels. We zijn bezig met het kopen van een huis dus aan ruimte geen gebrek.
    Nu ben ik alleen bang dat ik nummer 3 veel minder aandacht zou kunnen geven.. Of dat zo is weet ik niet natuurlijk. Onze dochter is slechthorend en is vraagt dus wel om meer aandacht dan gemiddeld. Ook heerst bij mij de angst dat onze 3de kindje misschien ook wel slechthorend zou kunnen zijn. Daar loopt nu een onderzoek voor. Wie helpt mij van mijn twijfels af en wat vinden jullie de 'beste' Tijd om voor een 3de te gaan.

2. marjand

marjand VIP lid

Jul 13, 2009
    9,728
    0
    36
    geboefte vermaken
    zuid holland
    De beste tijd om voor een derde te gaan moet je niet neer leggen bij mensen die je niet kent...

Volg je gevoel, jij weet het beste wat je aankunt. Ik niet.

Luister naar je zelf en baseer daarop je beslissing.

Succes!

3. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,050
    1
    0
    Wat voor jou het beste is weet ik niet. Ik weet wel dat wij bewust langer gewacht hebben om voor nr.3 te gaan dan voor nr. 2
    Tussen 1 en 2 zit ruim 1,5 jaar en ik vond dat in het begin best pittig. Nu zit er straks bijna 3 en 4,5 jaar tussen de kinderen. De oudste zit op school en de tweede gaat dan -weinig maar toch- naar de voorschool. Voor mij scheelt het heel veel als je eenmaal echt met een kind kan praten, dingen kan uitleggen en zo maar dat kan bij jullie dus heel anders zijn.

4. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

Nov 5, 2010
    4,054
    944
    113
    Female
    Het is natuurlijk heel persoonlijk. Wij hadden de wens om ze snel achter elkaar te krijgen, dat ik ook gelukt, maar hadden wij niet verwacht. Wij liepen in het ziekenhuis.

Mijn dochtertje was 17 maanden toen haar broertje kwam, zij is wel erg zelfstandig kon bijv zelf de trap op en af. Nu zal er 22 maanden tussen nummer 2 en 3 zitten, iets meer maar doordat deze spontaan kwam eerder dan verwacht. Wij zouden anders in mei weer naar het ziekenhuis zijn gegaan, maar dan was meer een praktisch keuze, qua opvang en alles straks al we er 3 hebben dan voor iets ander.
    Zo als het nu gaat zijn is het ook goed. Ik ga totdat de oudste naar school gaat volgens jaar september een dag minder werken, dmv vakantiedagen!

Maar wat de dames al zeggen het is heel persoonlijk en alles jij en man kunnen dit beslissen. Doen wat goed voelt.

5. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

Jan 9, 2010
    7,063
    90
    48
    Noord-Brabant
    ik zou het onderzoek afwachten en van daaruit de beslissing maken.

wij zijn wel voor een derde wondertje gegaan, onze eerste 2 schelen 20.5 maand en als de baby netjes op tijd komt is de oudste net 5 jaar en de middelste bijna 3.5

nu expres wat langer ertussen gelaten zodat ik lekker de tijd voor de baby heb. oudste naar school en de middelste naar psz

voor ons waren we nog niet compleet dat was eigenlijk echt de enige reden. we wilden graag nog zo'n mopje erbij, nog een kind op zien groeien en opvoeden tot een zelfstandig persoon!

6. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    3,188
    1,749
    113
    Wij doen eigenlijk expres hetzelfde. Met de jongste (nu net 2) vooral het eerste jaar een boel ritjes ziekenhuis gehad en veel zorgen/stress. Nu we net wat rust hebben en ons gezin wat ademruimte krijgt krijgen wij kriebels voor een derde... Echter proberen we bewust te wachten, dat we echt even kunnen bijkomen en iedereen straks zn draai heeft gevonden, voordat we een nieuw leven hopen te verwelkomen.

Toch merk ik dat het lastiger is dan gedacht hoor. Gevoel aan de kant zetten is niet de meest makkelijke opdracht. Maargoed, we doen ons best en elke maand is er weer eentje meer haha!

7. Tweelingmama78

Tweelingmama78 Actief lid

Jul 13, 2014
    184
    0
    16
    Ik ben in 2007 bevallen van een tweeling. Mijn jongste heeft hierdoor gehoorschade opgelopen en is dus ernstig slechthorend. Hij is nu 7 en zit bij z'n broer in de klas. Voor de 7 jaar was het voor mij niet haalbaar om over een derde te denken. Hij heeft al 6 jaar lang iedere week logopedie en moesten we af en aan naar het audiologisch centrum. Ook ging hij 2 dagen in de week naar een Ammanschool toen hij 1,5 was. Dit vreet energie, laat staan dat er nog eentje thuis is om voor te zorgen. Met een tweelingbroer was dat toch een stuk makkelijker. Nu zijn ze 7 en ben ik weer bezig met het ivf traject. Voor mij was dit het juiste moment. Succes!

8. baby1985

baby1985 Bekend lid

Jan 21, 2012
    780
    0
    16
    Hier ook twijfel 3e kindje misschien wachten we tot de jongste ook naar school gaat of dat ze een jaar of 3 is ben bang dat het anders te veel word.

9. trotsema

trotsema Bekend lid

Jan 3, 2015
    869
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tussen mij oudste en jongste zit 18 maanden. Ik heb het weinig leeftijd verschil als erg pittig ervaren. Nu word de jongste in April twee en begint het toch weer te kietelen. Mijn oudste gaat in September naar school dus is het wel rustiger thuis. Maar dan denk ik aan de zolder die verbouwen moet worden, past het wel in de auto, weer veel vrijheid kwijt. Maar toch wil ik het graag, ik heb er altijd drie gegild. Bij ons thuis waren we ook met drie kinderen, altijd druk in huis. Ik hou niet van stiltes😊

10. anatomical

anatomical Niet meer actief

Hier ook kriebels voor een 3e.
    2 kids van 7 en 5 en de oudste heeft ook zo zijn gedragsproblemen en eigenlijk ben ik nog steeds aan het twijfelen hierom. Het eist namelijk heel veel energie van ons en nu het eindelijk allemaal wat rustiger is zouden we dan weer een baby erbij krijgen... is dit verstandig? Hoe gaan ze op het werk reageren?
    Verder natuurlijk financieel en wil graag eerst onze badkamer vernieuwd hebben dus waarschijnlijk duurt het nog wel even (1 a 2 jaar) maar momenteel kriebelt het ontzettend bij mij ;)

Tussen de eerste en tweede zit 20 mnd dat vond ik best pittig en vind het nu juist leuk als de kids wat groter zijn en kunnen (en ook supergraag willen) helpen. Alles bewust meemaken. De jongste is zo dol op babys niet normaal.

11. Rebo

Rebo Bekend lid

Feb 26, 2015
    720
    297
    63
    Ik heb ook twee kindjes een van bijna 4 en een van bijna 1,5 en we willen ook graag een derde maar pas na de zomer.
    We hebben ook veel twijfels gehad ook qua oppas ect. Maar diep in ons hart verlangen we naar nog een kindje

12. Ik heb ook de kriebels voor een derde, maar wij wachten nog even tot de jongste op school zit. Tussen nummer 1 en 2 zit 21 maanden en dat vond ik best pittig. Ook voor 2 kinderen opvang moeten regelen ed. Straks als de oudste 2 op school zitten heb ik dan ruim de tijd voor een evt derde kindje.

13. 2liefjes

2liefjes Actief lid

Jun 7, 2012
    498
    0
    16
    Ik zou ook de onderzoeken eventjes afwachten en dan kijken wat jullie willen.

Ik ben nu zwanger van ons derde kindje. De oudste zal net 5 zijn en de jongste wordt de maand erna 3 als de baby geboren wordt(als alles goed gaat).
    Bij mij kriebelde het al langer maar ik wou bewust wat meer leeftijdsverschil en mijn man wou ook (nog) niet. Uiteindelijk was mijn man om en wouden we er komende zomer voor gaan zodat ons dochtertje dan minimaal 3,5 zou zijn. Toen de wens er voor beide was, was op een avond het condoom niet meer zo interessant hahaha. Dat half jaartje maakt nu natuurlijk ook niks meer uit. Minder als drie jaar tussen kindje 2 en 3 zou ik persoonlijk echt niet willen. Nu zijn de oudste toch al heel zelfstandig en gaan al naar school/peuterspeelzaal. Zo heb ik dadelijk ook lekker een paar momentjes alleen voor de baby, dat vind ik wel belangrijk.

Maar gevoel en verstand zijn soms twee grote tegenpolen, soms zijn dingen makkelijker gezegd dan gedaan.

Share This Page