Dit is vreselijk,en het komt helaas vaker voor,vooral op internet waar ze het zelfs voor de webcam doen en hele sites waar mensen met zelfmoord gedachtes bij elkaar zijn om te bespreken hoe en wat en iedereen kan er op komen ook die slecht in de zin hebben en zelfs aan moedigen was zelfs nog een reportage over op tv...vaak is het een schreeuw om hulp ook in dit bericht maar door omstanders had die ook dat bizarre ''steuntje'' in de rug kunnen hebben en was die misschien wel gesprongen,ik vind dat die mensen medeplichtig zijn dan hoor! niemand doet dit voor z'n lol :/
Reportage over dat internet gedoe met de cam en een ander opstoken zelfmoord te plegen heb ik ook gezien En wat je zegt hij zou maar net dat steuntje gekregen hebben.. Hij kreeg aandacht misschien vond hij dat zo fijn en had hij wel gesprongen bah ja en medeplichtig zou ik ze dan ook rekenen!!
Ik weet nog zo goed, toen ik een jong meisje was, wilde er iemand van een hoge brug afspringen. Het halve dorp stond te kijken en er werd ook veel geroepen dat ie maar moest springen. Ik vond het zo schokkend!
Vre-se-lijk!! Ik heb er gewoon geen woorden voor hoe verdrietig dit is . Wellicht heeft de man last van een depressie of iets anders, dat verholpen kan worden en dan doe je zoiets . Daarnaast heeft deze man misschien wel kinderen en een partner of andere belangrijke personen in hun leven. Stel je voor dat deze man was gespongen, hadden zij dan de familieleden ooit recht in de ogen kunnen aankijken? Vuile, laffe honden! Je zou bijna wensen dat zij zelf te maken krijgen met een zelfmoord in hun naaste kring. Kunnen ze zien hoe leuk het werkelijk is.
Doet me denken aan het nummer Spring van Rammstein. Alleen betreft het dan niet eens iemand, die wil springen, maar even van het uitzicht wilde genieten. Als hij dan weer naar beneden wil, laat de menigte dat niet toe. Uiteindelijk wordt hij er door iemand (de zanger) afgeduwd. Rammstein staat bekend om hun bizarre teksten, maar dit incident is wél echt... onbegrijpelijk. Jammer dat de mensen, die riepen dat de man moest springen, niet aangehouden kunnen worden...
Echt gestoord! Ik kan me niet voorstellen dat je het in je hoofd haalt zulke dingen te zeggen tegen iemand die zo wanhopig is Mensen zijn compleet de weg kwijt.
Ze weten zelf waarschijnlijk niet eens hoe traumatiserend het kan zijn als er iemand voor je neus zelfmoord pleegt... Wat denken ze? Dat ze de volgende dag op hun werk of op school vol trost kunnen vertellen dat ze iemand hebben laten springen?