Van het cb moet mijn meissie elke dag op haar buik liggen voor een minuut of tien. Maar ze vindt dit echt verschrikkelijk, begint meteen te huilen. Ik vind dit zó zielig... Ze huilt de hele dag niet, lacht aan één stuk door, en dan moet ik haar zo verdrietig maken. Dat voelt gewoon niet goed. Overigens heeft ze ook al een heel sterk nekkie, ze kan gewoon met steun rechtop zitten en van links naar rechts draaien is ook geen probleem. Als ik haar oppak houdt ze ook gewoon haar hoofd recht. Wat vinden jullie, moet ik dit nu echt perse oefenen, of komt het wel als ze eraan toe is?
Hoi! Ik kreeg laatst een compliment bij het CBjaaaaa.....dat gebeurt ook nog wel eens! ) "Sam had zo'n stevig nekje", ze kon duidelijk zien dat we geoefend hadden! Ik knikte maar bevestigend. Ze hoeft natuurlijk niet te weten dat ik eigenlijk niet heb geoefend. Sam deed ik er namelijk ook geen groot plezier mee. Nu ze ietsje ouder is, vind ze het helemaal geweldig om op haar buik te liggen. Zolang jij het idee hebt dat haar nekje stevig is, zal ik me er niet te druk om maken!
Op zich is het buik liggen ook wel goed voor het oefenen van andere spieren die later weer nodig zijn voor het kruipen enzo. Je zou ook kunnen proberen zelf op je rug te gaan liggen en je kindje dan op haar buik op jouw buik leggen. Dan heeft ze iets leuks om naar te kijken Dat vinden ze vaak veel minder erg dan in de box oid.
hier vond ze het ook niet leuk, en deed het dus weinig. ze had al een stevig nekje en had veel kracht zei het cb. ze wilde wel steeds rechtop zitten, dus dan deed ik dat even op schoot. nu draait ze steeds op haar buik en dat vind ze niet leuk, maar terugrollen doet ze niet. dus ik ben bezig haar tot vervelen toe terug te rollen en zij ziet dat als spelletje ik zou je er niet te druk om maken. als zij het niet wilt doe je het lekker niet. nekje komt echt wel stevig p.s. wat rosao zegt klopt, dat vind sascha ook wel even een minuutje leuk, is beter als niets
Liam heeft dit ook heel lang echt niet leuk gevonden... Onze fysio zegt: beter 5 x op een dag 1 minuut als 5 minuten huilen. Ik legde hem af en toe op zijn buik en bij de 1ste kik draaide ik hem weer terug. En in het begin oefende ik met kussentje. Die kan je tot de helft van haar rompje, dan is het ietsje makkelijker. hij vind het nu nog steeds niet heel fijn, maar inmiddels houdt ie het wel 5 minuten uit en kan hij zelf terugrollen als hij het niet meer leuk vind. succes!
Hier hetzelfde: beetje piepen wordt dat. Ik probeer het 2 keer op een dag te doen en haar dan aan te moedingen, aaitje over wangetje enzo. Het lijkt (met nadruk op 'lijkt') er wel op dat het al beter gaat lukken nu. Is natuurlijk superzwaar nog, zo'n hoofdje omhoog tillen. Mijn buuv deed het nooit. Die zei: het komt wel. En uiteraard kreeg ze gelijk, het komt ook wel. Ik oefen dus wel, maar als ze echt gaat huilen (en je hart natuurlijk breekt), is het weer stoppen geblazen.
Wij kregen dit advies bij drie maanden ook voor Lucas. Hij vond het ook absoluut niet leuk op zijn buik in het begin. Maar we zijn toch gaan oefenen en dan eerst 30 sec en zo steeds 10 seconden erbij. Al vrij snel vond Lucas het wel leuk. En nu draait hij zelf op zijn buik .
Elian vond het ook vreselijk. Tot hij zelf kon gaan draaien. Sinds vorige week kan hij op zijn buik draaien en terug en nu is er niets meer aan de hand. Hij ligt regelmatig op zijn buik en wil zelfs alleen nog maar op zijn buik of zij slapen. Als ik hem terugdraai naar zijn rug ligt hij 5 seconden goed maar daarna draait hij zelfs in zijn slaap weer terug. Ach ja... Ik heb trouwens ook weinig 'geoefend'.
Hier nog een die het niet leuk vindt, hij houdt het max een minuutje of wat vol, met veel gekreun en gesteun, en dan is het brullen als ik hem niet omdraai. Hij doet nog geen pogingen om zichzelf om te draaien ofzo. Maar hier ook een sterk nekje, veel rechtop willen zitten enzo, maar buikliggen is niet z'n hobby zullen we maar zeggen
Hier ook 1 die bij Cb te horen kreeg, blijven oefenen mevrouw. Heb dat echt ene oor in en andere oor uit laten gaan. Ga me kind echt niet iets dwingen waar ze nog niet aan toe is en dit goed laat merken door te gaan huilen. En denk je dat wij nou een beeb hebben met een hangend hoofd? Komt echt vanzelf wel. Mirthe wilde echt niet op haar buik in het begin maar met rollen is ook dat beter gegaan.
Alyna wil ook niet op haar buik, na een seconde of 10 begint ze al te kreunen en steunen en na een minuut of wat echt te huilen.En dan laat ik haar ook echt niet zo liggen! Ik probeer wel elke dag even hoor, maar als ze het niet meer leuk vindt,houd het gewoon op. Bij Kind&Gezin zeggen ze nochtans al vanaf het begin dat ze heel goed haar hoofdje recht houdt en rondkijkt.
Hier precies hetzelfde. Soms houdt ze het van schrik even vol, maar ze gaat vervolgens krijsen. Het helpt om mijn hand nog even onder haarbuikje te houden bij het neerleggen, dan kan ze makkelijker de goede houding vinden en is het minder zwaar. En voor haar gaan zitten zodat ze mij ziet en enthousiast aanmoedigen en complimenteren. Maar zodra ze gaat gillen pak ik haar op. Ze moet wel leuk blijven vinden, ik wil niet dat ze op haar buik liggen associeert met iets akeligs en ze het straks helemaal niet meer wil. Maar het gaat steeds beter.
Hier gaf het Cb ook dat mee. Maar ook emma vondt het vreselijk. Ik heb het 1 keer gedaan en daarna nooit meer. Ik ga zo'n kleintje niet pesten met dat soort onzinnige dingen. Toen ze zelf kon draaien deed ze niet anders dan op haar buik liggen. En geloof me, als ik iets heb geleerd met die kleintjes is dat ze het allemaal zelf regelen. Succes ermee.
weet je wat wij nog weleens deden, een opgerolde handdoek onder zijn borst leggen zodat hij alles kon zien zonder zich steeds op te drukken. dat ging prima, maar inderdaad 2 a 3 minuutjes.
Ben blij dat er meer baby´s zijn die dit hebben... (begrijp me niet verkeerd!) Ik heb besloten haar niet te gaan pesten en ik zie het wel. Het zal inderdaad wel goedkomen denk ik. Waarschijnlijk idd als ze gaat draaien. Ik zal het af en toe wel eens proberen, maar geen tien minuten per dag. Zo te horen is er geen baby die dat volhoudt. Wat een onzin dan he.
Joh, je komt er van zelf achter dat je dat CB met een korreltje zout moet nemen Ga er heen en pik eruit waar je denkt wel wat aan te hebben, maar verder gewoon je eigen gevoel volgen, jij kent jouw beeb echt het beste!
Ik heb met Eva wel altijd veel geoefend, maar ze had ook een lichte voorkeurshouding en dan is het wel verstandig. Eva heeft het altijd wel leuk gevonden, kon al vanaf dag 1 op haar buik liggen met hoofd omhoog. Sinds ruim een maand rolt ze om van rug naar buik en nu ligt ze echt de hele dag op haar buik. Ik leg haar op haar rug neer en een paar seconden later ligt ze alweer op haar buik. En zo ligt ze gerust een uur te spelen en opzij te draaien (op haar buik te schuiven zeg maar). Als ze moe is gaat ze jammeren, ze vertikt het namelijk haar hoofd neer te leggen, dat is ook al sinds het begin zo.
wij hadden echt precies het zelfde en heb zelf ook nooit geoefend omdat hij dan steeds ging huilen en zijn nek was toch al heel sterk. hij trekt zich nou ook op aan mijn handen als hij op schoot zit zodat hij zelf ok zit dus hij is behoorlijk sterk en dat terwijl ik nooit geoefend heb op zijn buik. en nou sinds 2 weken kan hij zich zelf op zijn buik draaien en hij doet de hele dag niks anders en hij gaat zelfs al tijgeren tot dat hij tegen de spijltjes van de box aanzit en dan is het huilen. en hij kan zich nog niet terug draaien op zijn rug dus zodra hij op zijn buik ligt en is het zat dat is al heel snel gaat hij huilen en moet ik hem weer terug draaien en 2 tellen later ligt hij weer op zijn buik hihihihih. maar het gaat steeds beter hoor als ze ouder worden wij hebben nou al 3 keer meegemaakt dat als wij sóchtens zijn kamertje binnen kwamen meneer op zijn buik was gaan slapen. best eng in het begin dan is het wel ff heeeel gauw kijken of hij nog ademt maar hij kan goed zijn hoofdje op tillen. dus komt best allemaal goed. liefs diane