Duidelijk thnx! Hoe zit het met de kosten voor ISCI? Ik heb laatst mijn ziektekostenpolis nagekeken en de 3 pogingen van IVF zitten in de basisverzekering. Is jullie verteld of de kosten uberhaupt worden gedekt of dat je ze zelf moet betalen? Heb je ook enig idee wat die kosten zijn? Had mijn eigen zorgverzkeraar opgebeld, kreeg iemand van het call-center die het antwoord niet wist?! En collega's waren in gesprek. (en daarvoor bel je een 0900 nr)
He meiden, Mag ik met jullie meeschrijven? We zijn nu bijna 2 jaar bezig inmiddels en nog nooit zwanger geweest. De zaadkwaliteit van mijn man is slecht. Sowieso te weinig en beweeglijkheid is ook niet goed. We hebben in mei 1x IUI gehad. Toen haalden we net het minimum van 1 miljoen. Helaas is die poging mislukt. De tweede poging is niet doorgegaan omdat er na bewerking niks meer over was Dat was enorm schrikken. Van 1 miljoen naar helemaal niks goed genoeg voor IUI. Volgende week krijgen we een nieuwe zaadanalyse om te kijken of het eenmalig was en of we verder kunnen met IUI. Omdat het de eerste keer al op het randje was en de tweede keer niks, gaan we er eigenlijk vanuit dat we doorgaan voor IVF of ICSI. 17 augustus krijgen we de uitslag van de analyse en krijgen we ook meteen een advies.
Hoop dat ik ook even mag mee kletsen. De zelfde vraag heb ik ook gesteld aan mijn zorgverzekering en ik kreeg de mededeling dat IVF en ISCI het zelfde behandeld worden. dus ook gewoon 3x. we zijn nu nog niet zover maar heb voor de zekerheid al wat navraag gedaan.. Mijn vriend en ik zijn nu een jaartje bezig en helaas nog niet zwanger. Ik heb PCO en hij heeft een slechte zaadkwaliteit. in oktober moeten we zijn zaad nogmaal inleveren en dan krijgen we de definitieve uitslag! Spannend dus allemaal.... liefs..
Sterkte meid! Vervelend hè al dat wachten! Wij moeten 3 maanden wachten voordat ze een nieuwe analyse doen...Erg lang! De eerste uitslag was niet goed.. 8 miljoen zaddcellen waarvan slecht 15% bewegelijk en slecht 2% hiervan was zeer goed bewegelijk..dus dat is bijna niks!..Weet iemand trouwens waar ze precies naar kijken voor IUI? Naar de bewegelijke zaadcellen of de goed bewegelijke zaadcellen?? Als die laatste er 1 miljoen moeten zijn dan kan ik de hoop op IUI (of nog beter spontaan met clomid) waarschijnlijk op geven of niet? Saskia sterkte de komende week..vervelend als je zo in onzekerheid zit! Hoop dat jullie een positieve uitslag krijgen volgende week!!.. Liefs..
Fredje, bij IUI wordt het zaad bewerkt. Alleen het goede zaad blijft dan over. Wij hadden bij de eerste zaaduitslag 4 miljoen, 30% bewegelijk. Bij de tweede keer was dat 2,6 miljoen en ook 30% bewegelijk. Dit waren de uitslagen van oktober en november. Er vallen er veel af wanneer het zaad bewerkt wordt. Kijk maar naar ons. Echt alleen de zaadjes die er kunnen komen, blijven over. En dat moet dan minimaal 1 miljoen zijn. Je kunt eigenlijk pas zeggen of je voor IUI in aanmerking komt als je het zaad hebt laten bewerken.
Saskia; Bedankt! Oh dan vallen er idd veel af! Nou hoop dat de volgende uitslag dan iets positiever is... liefs,..
Hey Fredje, betekend dat 3x IVF en 3x ICSI? of is het of/of? Hopen dat je in oktober betere berichten hebt meid al dat gewacht word je ook simpel van af en toe!
Hey Saskia, Ook voor jullie erg spannend allemaal meid. Het lijkt me zeker schrikken als de behandeling zo wordt afgekapt om die reden. Hoop voor je als de zaadhoeveelheid zo blijft dat ze spoedig overgaan op IVF of ICSI. Onze gynaecoloog zei net voor de IUI behandeling nog tegen ons dat het met een tiende of iets minder dan een tiende van een miljoen de kans van slagen wel erg klein is. Dus voor ons sowieso geen IUI meer. En wij waren ook enorm geschrokken van haar uitspraak. Erg confronterend allemaal...
Genesis, het is zeker erg confronterend allemaal Je valt van teleurstelling en teleurstelling. Een lichtpuntje hebben we nog nauwelijks gehad. Alleen goede uitslagen bij mij en 1 actieve zaadcel bij de samenlevingstest. Daar waren wij al blij mee, terwijl het er maar 1 was.
Dat kan ik me heel goed voorstellen! Wat er na ruim 2,5 jaar proberen bij ons positief is zijn de fm metingen. Daar gebeurd wat er moet gebeuren. Ik vind het ook erg knap dat er koppels zijn die 10/15 jaar blijven proberen en blijven hopen. Ik heb geen idee of ik dat vol zou houden. Ondanks je er alles voor over hebt is het wel erg moeilijk dat het je leven zo beheerst. In de afgelopen jaren hadden we naast de kinderwens ook allerlei andere doelen, wat dan makkelijker is om je daarop te richten. Totdat je al die andere doelen hebt verwezenlijkt... Ben razendbenieuwd wat ons maandag te wachten staat. Wordt het IVF of ICSI? Moet wel zeggen dat de wetenschap dat deze behandelingen nog wat extra stapjes voor je maken weer hoop geven maar na alle teleurstellingen durf ik ook niet meer geheel optimistisch te zijn. Kreeg laatst uit de omgeving de opmerking van ach joh sommige mensen hebben nog veel langer moeten wachten! En in het leven zijn er nog genoeg andere belangrijke dingen. (zegt iemand die zelf kinderen heeft) als of mensen met kinderen hun eigen kinderen zullen inleveren voor al het andere geluk van de wereld. En als of het minder erg is als je er nog geen tien jaar mee bezig bent???!!!!
Dat is een heel herkenbaar gevoel. Ik vind het ook heel erg moeilijk om daar mee om te gaan! Het beheerst echt je leven. En heel soms zou ik wel terug willen naar de onbezorgde tijd waarin ik niet elke keer na hoefde te denken over "wat als..."
Oh, dat is inderdaad een goede vraag! ..Ik dacht adt het 3x IVF of 3x ICSI was.. maar weet het nu even niet zeker.. zal eens even bellen.. Als ik het zeker weet laat ik nog iets horen.. Nou, ik hoop ook dat het de volgende keer beter is..We wachten het maar even af..gelukkig is het al augustus..Dus nog 2 maandjes afwachten .. Liefs..
Meiden, het is echt of bij IVF/ICSI. De behandeling is ongeveer gelijk. Dus het is 3x ICSI of 3x IVF. Het kan ook gecombineerd worden. Dat ze 1x IVF doen en daarna besluiten dat het beter is om over te stappen op ICSI en dan heb je nog 2x ICSI tegoed.
Hallo meiden, Hoe gaat het met jullie? Wij zijn vanmorgen naar het ziekenhuis geweest en idd doorverwezen naar EMC voor intake IVF/ICSI. Dat is nu dus afwachten (net als jullie Fredje) Wel wat wijzer geworden en het verschil tussen IVF en ICSI is me nu duidelijk. Verschil tussen IVF & ICSI: Bij IVF word het zaad en de eicel samengebracht (in een reageerbuis) en wachten ze de bevruchting af. Bij ICSI wordt er door de laborant gezocht naar de beste zaadcel en deze wordt dan in de eicel geinjecteerd. Bij ICSI gaan ze dus nog een stapje verder. Wel gaf de gynaecoloog aan dat de kans op geboorteafwijkingen ietjes grooter is bij ICSI dan gewoon IVF (maar dit percentage was over het algemeen heel laag) Wij zijn dus thuis er nog niet over uit welke van de twee wij zouden willen. Maar je hebt ook niet helemaal vrije keuze. Als ze in het ziekenhuis in eerste instantie gaan voor IVF maar de zaadkwaliteit niet opperbest is kunnen ze als nog voorstellen om ICSI te doen. dus voorlopig ff niets (hoop stiekem natuurlijk dat we nu juist zwanger raken zonder enige behandeling maar goed de tijd zal het leren... Hopelijk maken jullie het allemaal goed en kunnen we allen toch enigzins van het leven genieten ondanks al die tegenslagen!!! dikke cyberknuf Genesis
Wanneer moet je naar het EMC toe genesis of weet je dat nog niet. Hebben ze gezegd hoelang of ze wachttijden zijn???
Onze gynaecoloog heeft een brief naar dat ziekenhuis gestuurd. Naar aanleiding daarvan zal het EMC ons een uitnodiging sturen voor een intake. Weet helaas verder nog niets, over wachttijden valt niets te vinden op hun website. Zal dus moeten afwachten tot het intake gesprek...
Spannend Genesis. Misschien kun je eens bellen om te vragen of er een wachtlijst is! Dan weet je tenminste iets! ..Hoop dat je snel mag gaan!! .. Liefs..
Hey dankje ik hoop het ook. Dat wordt deze week weer de brievenbus in de gaten houden... hopelijk maken jullie het ook goed, wachten blijft vervelend he ach ja probeer wel zoveel mogelijk aandacht op andere dingen te vestigen lukt alleen niet altijd.