alles wat er komt kijken bij IVF

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Genesis, 28 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Genesis

Genesis Bekend lid

19 jul 2010
    638
    0
    0
    fiancieel adviseur
    Hey Fredje dankje meid!

Voor jullie moeten het ook wel spannende tijden zijn...
    dat de komende maanden maar snel voorbij gaan zodat je weet waar je aan toe bent!

Ik heb bewust nog niet gebeld met EMC omdat we tijdens de intake pas gaan horen of het IVF of ICSI wordt. Misschien wil ik het momenteel ook niet weten. Stel dat ze straks over lange wachttijden begint heb ik weer iets erbij om over te stressen...

2. fredje

fredje Bekend lid

27 jul 2010
    793
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Genesis,

Daar zit wat in inderdaad! Wacht maar eerst een op de intake! Ben eens benieuwd..Strekt in ieder geval met alles en laten je iets weten als je meer informatie hebt?

voor ons idd ook een spannende tijd! Ben erg benieuwd hoe de uitslag zal zijn in oktober en welke behandelingen voor ons mogelijk zijn..:(..Laat de maanden inderdaad maar snel voorbij gaan! Gelukkig ga ik binnenkort nog even op vakantie :D. Kan ik proberen om alles even te vergeten! (gaat toch niet helemaal lukken denk ik maar ga echt mijn beste doen :))..

Succes met alles,

liefs..

3. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    He meiden,

Vanmiddag moet Sasman een potje vullen in het ziekenhuis. Dan krijgen we 17 augustus de uitslag en naar aanleiding van deze uitslag krijgen we een advies. Wordt het IVF/ICSI of blijft het IUI...
    Spannend!

4. Genesis

Genesis Bekend lid

19 jul 2010
    638
    0
    0
    fiancieel adviseur
    Dat is zeker spannend meid, jammer dat je zolang weer in spanning gehouden wordt voordat je iets meer weet. Hou je ons op de hoogte als je de uitslag weet?

Hier niet veel nieuws zou deze week de doorverwijsbrief van de gynaecoloog moeten ontvangen. Tot nu toe niets gehad. Ga vanmiddag denk ik maar even bellen om te kijken of deze wel verzonden is :(

5. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Meisjes, hier even snel voldoen aan mijn MP!
    We zijn vanmiddag naar het ziekenhuis geweest. Het zaad wordt er wonderbaarlijk genoeg alleen maar slechter op elke keer. Stress?? Geen idee...
    Sasman had 500.000 goed beweeglijke zaadcellen. Na bewerking bleven er 100.000 over met een beweeglijkheid van 100%.
    Met dat laatste waren we onwijs blij, want 100% is natuurlijk gewoon echt perfect! Dat betekent dus dat er 100.000 hele goede zaadjes gevonden waren. Het is niet veel, maar ze kunnen het wel!!!
    Anyway... we gaan voor ICSI. Dat is het advies wat we gekregen hebben. We zijn nu uitbehandeld in ons eigen ziekenhuis en doorgestuurd naar Eindhoven. We hebben donderdag al de intake.

En ik zie dat Fredje zwanger is!!!!!!!! :D Wat een wonder, vertel...

6. Genesis

Genesis Bekend lid

19 jul 2010
    638
    0
    0
    fiancieel adviseur
    superrrrrrrr goed meid! Heel veel suc-6 met de ICSI behandeling hopelijk is de 1e ook gelijk de laatste!

Fredje wat GOED!!!!!!!!!!!!!!! ik zie het ook nu pas en ben ook razenbenieuwd naar het verhaal erachter. Dus als je ff tijd hebt laat zeker weten hoe het wondertje boven water is gekomen ;)

7. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

9 mrt 2009
    2.953
    0
    0
    tilburg
    mag ik hier met jullie meeschrijven?

@saskia, spannend voor jullie! Fijn dat je zo snel in eindhoven terrecht kunt!

Ik ben aan het wachten op mijn ongi! dan moet ik nl de gonalf erbij gaan spuiten en is onze 1e IVF echt begonnen!

8. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    He Marjolinos!
    Spannend, het gaat echt beginnen voor jullie!

9. Genesis

Genesis Bekend lid

19 jul 2010
    638
    0
    0
    fiancieel adviseur
    Hey meid,

superspannend heel veel suc-6! Laten we hopen dat de 1e poging meteen de laatste is!!!

Mag ik vragen hoeveel dagen jij moet spuiten?

10. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

9 mrt 2009
    2.953
    0
    0
    tilburg
    weet ik nog niet! denk dat dat ligt aan hoeveel eitjes en hoe snel ze rijpen!

Ben nog aan het wachten op mijn ongi! Pas dan mag ik de gonalf gaan spuiten! had eigenlijk gehoopt dat het al zover zou zijn!
    Maar goed we wachten af!

11. Poohbeer

Poohbeer Fanatiek lid

26 mei 2006
    2.120
    0
    0
    Software engineer
    Elst, Utr
    Hi meiden,

Heb niet alles gelezen, maar ik ben een ivf beeb mama.
    Mijn dochter is op 5 december jl geboren, echt een cadeautje!

Ik wil jullie allemaal heel veel succes en sterkte wensen. Het hele traject heeft ons heel veel emoties en geestelijke energie gekost.
    Wat ik vooral heb gemerkt is dat de voorlichting nog weleens te wensen over laat. Dus denk niet we gaan ronde 1 ivf in, dus ik verwacht eitjes en embryo's.
    Wij hadden in ronde 1 een overstimulatie, teveel eiblaasjes.
    Er werd wel genoemd dat ik er veel had, maar niet dat het er teveel zouden zijn.
    Ik kreeg te horen: vrijdag komt u terug voor de laatste echo en wordt de punctie datum afgesproken. Vrijdag kwam ik terug met het joepie gevoel, maar werd alles gecanceled...dat hadden ze u woensdag al moeten vertellen, toen wisten we al dat het voor 98% niet door zou gaan. Dus alles stop gezet en de maand erop mocht ik nog niet mee doen, eiblaasjes moesten eerst worden afgevoerd door mijn lichaam. De uiteindelijke ivf leverde 14 eiblaasjes, daarin bleken maar 2 eitjes te zitten. Gelukkig werden ze allebei bevrucht (meestal ongeveer 50% wordt bevrucht). 1 embryo is toen terug geplaatst, de andere ingevroren.
    Helaas is de 2e embryo vorige week niet goed uit de ontdooi-sessie gekomen, wat inhoudt dat het voor ons hier stopt met onze wens.

Ik wil jullie dus niet angstig maken, of jullie hoop ontnemen. Maar vraag goed door.
    Heb je meer dan 20 blaasjes hou dan in je achterhoofd dat alles gecancelled kan worden...enz enz.

Heb je uit ivf nr 1 bijvoorbeeld 3 embryo's dan ben je, als je nog geen 36 bent 3 maanden bezig met ivf nr 1, daarna volgt ivf nr 2 pas. Natuurlijk alleen indien embryo 1 of 2 niet aan slaat ;).
    Dat zijn ook van die dingen die ons niet verteld is.

Zelfs voor de terugplaatsing van de 2e embryo zijn we bezig geweest vanaf maart tot vorige week...uitslag een teleurstelling na 5 maanden spuiten en slikken.

Het is emotioneel heel zwaar, maar ook prachtig als het resultaat boekt...zet m op meiden!

12. Poohbeer

Poohbeer Fanatiek lid

26 mei 2006
    2.120
    0
    0
    Software engineer
    Elst, Utr
    @Lin71, dat is inderdaad een vaak geplaatste opmerking; jullie hebben al een kindje dus...
    Nou niets is minder waar...t voelt gewoon even sterk inderdaad....vaak zeg ik dan; ja dus wij weten wat we missen...en hoe bijzonder het is.:)

13. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Ego-alert!!!

Net de intake gehad. Een gesprekje met verschillende vragen en uitleg. Het was een fijn gesprek, er werd echt de tijd genomen!
    Net meteen bloed laten prikken op virussen en Sasman ook meteen het chromosomenonderzoek.
    8 september hebben we de voorlichtingsavond, of ja Sasman... ik kan echt niet en de keer daarop kan ik ook al niet en anders wordt het pas november :( Ik heb echt afspraken staan die ik onmogelijk af kan zeggen. Beetje lullig, maar aan de andere kant... ik denk dat ik niet heel veel nieuws zal horen. En Sasman kan me even bijpraten daarna.
    26 oktober krijg ik een echo om te kijken of het er allemaal mooi en rustig uitziet (omdat ik hier nog niet bekend ben) en daarna de uitslag van het chromosomenonderzoek. Spannend weer!
    We hebben trouwens dinsdag in ons dorpsziekenhuis een verkeerde uitslag doorgekregen :( Ontzettend slecht!!!!
    We kregen door dat er na bewerking 100.000 zaadcellen overbleven die 100% beweeglijk waren. Fout! Het waren er maar 10.000 :(
    Voor bewerking 1,6 miljoen met een beweeglijkheid van 60%, daarna 10.000 met een beweeglijkheid van 100%. Niet echt super dus, of ja zeg maar gewoon dramatisch slecht :(
    Verder zat er in Eindhoven een doos achter de balie!!! Ik belde net terug om de datum van de voorlichtingsavond door te geven en vroeg of onze afspraak dan een dagje eerder kon. Die stond eigenlijk op 6 oktober en op 5 oktober ben ik vrij. Dus de mevrouw die ik aan de telefoon had ging voor me kijken en zei: u heeft op 14 oktober de afspraak staan. Nee hoor, staat op het form echt 6 oktober...
    Had die doos aan de balie verkeerd in de computer gezet. En toen zei de mevrouw die ik aan de telefoon had: het heeft niet eens nut om op 6 of 14 oktober te komen want de uitslag van het chromosomenonderzoek is pas rond 20-10 binnen. Zucht... er stond duidelijk op het formulier dat ze daar rekening mee moest houden met het inplannen van de afspraak.
    Maar goed dat ik belde dus!!!

14. Genesis

Genesis Bekend lid

19 jul 2010
    638
    0
    0
    fiancieel adviseur
    @Saskia

aaaaaah erg spannend er gaan weer dingen gebeuren. Jammer dat je niet mee kan met sasman maar idd hij kan je bijpraten.

Over die ''doos'' gesproken zo had er eentje tegen mij gezegd dat we om 16.00 uur in het ziekenhuis moesten zijn voor de IUI. Vroeg het nog een keer ter bevestiging en ze zei ''ja om 16.00 uur''
    Het zat me ergens niet lekker een dag voor de IUI heb ik toch maar nog een keer gebeld en wat bleek we moesten aanwezig zijn om 10.00 uur dat is nogal een verschil he...
    Dus bij enige twijfel bel ik ook gewoon nog een keertje hoor...

@ poohbeer
    jullie hebben al een kindje dus...
    ik ben het met je eens dat het niet minder moeilijk is voor mensen die al reeds een of meerdere kinderen hebben maar wat de meeste er (denk ik) mee bedoelen is dat je in ieder geval zeker weet nooit kinderloos te zullen zijn. Dat is denk ik in de meeste gevallen de grootste angst als je in de mmm zit en nog helemaal geen kinderen hebt.......
    Het is al erg genoeg denk ik dat iemand niet weet wat het gemis is van een zwangerschap omdat het maar niet lukt denk niet dat dat erg handig is om te zeggen tegen iemand die ook hunkert naar een gezin. (geen verwijt, of vervelend bedoeld hoor mijn reactie enkel op jou post)

Fijn om te lezen dat de IVF bij jullie geslaagd is en dat je dat deelt want positieve verhalen geven de mens weer hoop!

15. Poohbeer

Poohbeer Fanatiek lid

26 mei 2006
    2.120
    0
    0
    Software engineer
    Elst, Utr
    @Genesis, bij mij zijn het altijd degene die niet weten wat het mmm traject inhoudt en zelf 2 a 4 kids hebben. Andere in de medische molen zou ik mij voor kunnen stellen dat die zo reageren.

16. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    @Saskia: Las dat je in Eindhoven gaat beginnen met IVF? Ik ben zelf met IUI begonnen in Veghel/Eindhoven en we gaan nu ook zeer waarschijnlijk over op IVF. 26 augustus hebben we gesprek met de gyn hoe verder. NOg een vraagje: wordt er altijd eerst een chromosomenonderzoek gedaan? En wat houdt dat precies in? Veel succes alvast met alles!

17. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    @ Misty, bij een ernstig verminderde vruchtbaarheid bij de man wordt een chromosomenonderzoek gedaan. Dit is dus in het geval van ICSI. Het komt namelijk wel eens voor dat een man sterk verminderd vruchtbaar is door een afwijking. Die afwijking kan hij doorgeven aan zijn kind en die is dan óf niet levensvatbaar en sterft voor de geboorte óf is heel erg zwaar gehandicapt.
    Bovendien is er bij ICSI geen sprake meer van natuurlijke selectie. Er wordt een zaadje uitgekozen en die wordt in de eicel gespoten. Het is niet duidelijk of dit ook de beste is, dus in dit geval is het niet meer "de sterkste" wint. Bij IVF is dat wel het geval omdat de zaadjes zelf richting ei moeten zwemmen.

18. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    @Saskia: Oké bedankt voor de duidelijke uitleg! Vervelend dat het bij jullie zover moet komen :S Hopelijk is de uitslag goed en gaat het gewoon een goede ICSI worden met een prachtig resultaat!
    Heb jij ook eerst IUI gehad? of gaan jullie gelijk voor ICSI? Toevallig dat je ook in Eindhoven bent daarvoor ;)

19. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Misty, de arts had hele goede hoop dat er niks mis is met de chromosomen. Maar na alle tegenslagen hebben wij zoiets van, eerst zien dan geloven! ;)
    We hebben 1x IUI gehad maar dat was niet in Eindhoven maar in ons dorpsziekenhuis. De tweede IUI is niet doorgegaan wegens te weinig beweeglijk zaad. Daarna doorgestuurd voor een nieuwe analyse en die was dus ook niet al te best.
    Succes!

20. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    @Saskia: Kan me voorstellen dat je eerst de uitslag wilt weten voordat je gelooft dat het goed zit.
    Ik heb de IUI in Veghel gehad, dacht misschien jij ook ;) Ik zie wel dat er een lange tijd overheen gaat he, voordat je echt kunt gaan beginnen met de ICSI? Lijkt me wel moeilijk!

Deel Deze Pagina