alles wat er komt kijken bij IVF

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Genesis, 28 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    He Misty, nee niet in Veghel ;)
    Er gaat wel een tijdje overheen inderdaad. En dan heeft Eindhoven niet eens een wachtlijst. Het is wachten op de uitslag van het chromosomenonderzoek en dan waarschijnlijk in november of december starten.
    Het is wel vervelend, maar aan de andere kant... eerst nog lekker op vakantie over 4 weekjes en dan is het alweer oktober als we terugkomen :)

2. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Hey Saskia, Veghel had gekund als dorpsziekenhuis, haha. Maar vervelend inderdaad dat het zo lang duurt ondanks dat er geen wachttijden zijn. Wel fijn om te weten waar je aan toe bent en wanneer je ongeveer gaat starten. Zo kun je er een beetje naar toe leven en nog even genieten van hormoonloze maanden! FIjn ook dat je eerst nog lekker op vakantie gaat, dat scheelt natuurlijk ook.

3. helena115

helena115 Bekend lid

28 jun 2009
    803
    0
    0
    hoi meiden, mag ik me hier aansluiten?

- hi sas en misty, fijn jullie weer tegen te komen-
    Ben terug van een maandje vakantie wat mij heel goed heeft gedaan en mijn relatie...helaas laatste avond zwaar ongi en was ik weer terug in de realiteit en helemaal gedeprimeerd, terug in nl weer 3 zwangeren o mme heen...tadaaaa terug bij af.

niet helemaal natuurlijk, want deze week info avond over de ivf, begin oktober de intake met de arts en dan mogen we starten bij mijn eerstvolgende ongi.
    Ik heb ervoor gekozen om niet verder te gaan met iui, want na 2 slecht uitgevoerde pogingen en slechte zaaduitslagen zag ik dat niet meer zitten.

Heb het momenteel moeilijk met de zwangerschappen maar begin me weer op te laden voor deze winter en een échte kans op zwangerschap. Ik geloof nog steeds in ons kindje, hoe rot en leeg ik me soms ook voel.
    Nog 2x ronde zelf klussen en dan...

Tot die tijd, en is beetje stomme manier misschien, doe ik zoveel mogelijk of zwangerschappen niet bestaan en ga niet meer op kraambezoek, behalve bij een hele goede vriendin.

Sterkte iedereen, het gaat ons lukken!

xxxhelena

4. Genesis

Genesis Bekend lid

19 jul 2010
    638
    0
    0
    fiancieel adviseur
    Hi Helena,

Je manier van omgang met de situatie is helemaal niet stom. Een ieder gaat met dingen om op zijn of haar eigen manier en als het voor jou werkt om ff afstand te bewaren is daar niets mis mee.
    Het allerbelangrijste is denk ik dat je wat je ook doet jezelf niet voor de gek houd en achter je beslissingen staat. En af en toe aan jezelf denken is echt geen zonde hoor ... ;)

Spannend die IVF info avond en intake. Wij hebben a.s. vrijdag onze intake ben ook erg benieuwd naar wat we allemaal te horen krijgen. Heb natuurlijk wel al hier en daar wat gelezen over de behandeling maar toch.

Heel veel suc-6 de komende tijd. En natuurlijk gaat het ons lukken!
    Als we de intake hebben gehad zal ik wel laten weten wat er allemaal gebeurde/is verteld misschien heb je er wat aan :(

Liefs Genesis

5. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    He Helena, goed om je weer op zp te zien :) Ik miste je al bij "naar de huisarts".
    Het blijft lastig, al die zwangeren om je heen. Ik ken het wel een beetje :(
    Je gunt het ze, maar toch heb je het gevoel dat jij eerder aan de beurt had moeten zijn...

Jullie gaan dus voor IVF nu. Wij zijn al afgezakt naar ICSI. Manlief zijn zaad is echt dramatisch achteruit gegaan, oorzaak is onbekend.

6. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    @Helena: Welkom terug! Spannend zo'n info avond en intake. Ben benieuwd wat er allemaal vertelt wordt etc. Succes alvast!

@Genisis: jij ook succes voor vrijdag!

7. Genesis

Genesis Bekend lid

19 jul 2010
    638
    0
    0
    fiancieel adviseur
    Hallo dames,

Hier een berichtje over hoe het was gisteren.
    Het komt er in het kort op neer dat we alle onderzoeken OPNIEUW gaan doen omdat het EMC vind als je daar het traject start ze alles goed in kaart willen brengen.

ene kant begrijpelijk maar aan de andere kant echt het gevoel van ''waar zijn we dan afgelopen maanden mee bezig geweest?!''

Wel zullen er meer uitgebreide onderzoeken gaan plaatsvinden omdat ze bij mij PCO vermoedde. Ik krijg de zogeheete COLA Screening en mijn man wordt doorverwezen naar een Androloog.
    Cola screening = uitgebreid inwendig onderzoek bij mij
    androloog = gaat dieper op zoek naar de oorzaak van het ''slechte en verminderde zaad'' van mijn man en zoeken naar een gepaste oplossing.

Pas na de uitslagen die dan 6 weken later volgen gaan we kijken of er iets is dat behandeld kan worden met medicatie is dat allemaal dan niet het geval zullen we over gaan op IVF.

Grappige is wel dat ze in het IKAZIA lang niet zo ver zijn gegaan in onderzoeken en we wel een IUI hebben gehad.
    Ook werd ons in het IKAZIA verteld als het zaad slecht is daar totaal niets aan te doen is. Terwijl ze in het EMC spreken over medicatie die het zaad een bepaalde positieve boost kan geven!

We moeten ook naar een informatiespreekuur gezond zwanger zodat je alvast weet waar je allemaal op moet letten.
    (niet zo heel raar maar dacht wel van binnen zullen we niet eerst eens zwanger worden???!!! voordat ik me daarover druk kan/mag maken...) en na een paar jaar proberen heb ik me al genoeg ingelezen over de does and don'ts tijdens een zwangerschap.

Anywayz het zal dus nog wel even duren voordat we uberhaupt weer een behandeling zullen starten
    stap 1 is nu de Cola screening en die gaat as maandagochtend plaatsvinden.

Was gisteren best gefrustreerd erover maar inmiddels heb ik me er gewoon bij neergelegd en gaan we vol goede moed weer het traject proberen te doorlopen.

Liefs Genesis

8. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Hey Genesis,

Wat een gedoe allemaal weer als ik het zo lees. Aan de ene kant fijn, omdat je dan misschien toch de IVF bespaard kan blijven en er een andere mogelijkheid is om de omstandigheden te verbeteren. Aan de andere kant kan ik me voorstellen dat je baalt dat je weer allerlei onderzoeken krijgt en weer moet afwachten.

Ben benieuwd hoe het in het Catherina Ziekenhuis zal zijn. Ik ben ook eerst in een ander Ziekenhuis geweest en die heeft mij doorverwezen naar daar voor IVF, maar misschien dat zij ook andere ideeën hebben. We zullen zien..

Veel succes alvast voor aankomende maandag!

9. Genesis

Genesis Bekend lid

19 jul 2010
    638
    0
    0
    fiancieel adviseur
    Hey Mitsy

Dankje meid! Hoop voor je dat je bezoek aan Catherina goed uitpakt.
    Houd ons zeker op de hoogte als je bent geweest.

Ik laat wel weten hoe het Cola gebeuren is afgelopen ;)

Liefs Genesis

10. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    @Genesis: ik houd jullie hier ook op de hoogte! Ben benieuwd hoe zo'n cola screening of zo iets gaat ;) Succes!

11. Genesis

Genesis Bekend lid

19 jul 2010
    638
    0
    0
    fiancieel adviseur
    COLA screening staat voor Cyclus Oligo-Amenorroe, wat betekent onregelmatige of wegblijvende menstruatie. Deze screening wordt gedaan bij vrouwen die met deze klachten op de polikliniek gynaecologie komen. Met deze screening willen we de oorzaak van de onregelmatige menstruatie vaststellen, voordat een eventuele behandeling wordt ingesteld. Tijdens deze screening zal eerst een aantal vragen gesteld worden. Deze vragen zullen met name gaan over de menstruatie, dus het is aan te raden uw agenda mee te nemen waarin de laatste 8 menstruaties staan genoteerd. Tevens heeft u een formulier meegekregen met vragen over de familie. Deze moet u ook meenemen naar de Cola screening.
    Daarnaast zal er een inwendige echo gemaakt worden. Hierbij zal gekeken worden naar de baarmoeder en de eierstokken, en wordt het aantal eiblaasjes (follikels) geteld. Voor de echo maakt het niet uit op welk moment van de cyclus u zit. Dus ook als u menstrueert, kan de afspraak gewoon doorgaan.
    Tot slot wordt er bloed geprikt. Hiervoor moet u nuchter zijn. Dat houdt in dat u vanaf 12 uur 's nachts niets meer mag eten of drinken. U mag ook 's ochtends uw tanden niet poetsen of roken. In het bloed wordt gekeken naar hormonen van de eierstokken, bijnieren en hersenen, om zo te kunnen bepalen waar de oorzaak van het probleem zich bevindt. Ook sluiten we een aantal andere oorzaken van onregelmatige menstruaties uit, zoals schildklier- en hypofyseproblemen (orgaantje in de hersenen).
    Alles bij elkaar bent u ongeveer een uur bezig. De Cola screening vindt altijd om 8.00 uur, 8.45 uur of 9.30 uur plaats.
    Ongeveer 6 weken na de Cola screening krijgt u van uw behandelend arts de uitslag

bovenstaand is wat ik morgen kan verwachten vanaf 0.00 uur niets meer eten of drinken denk dat ik kotsmisselijk ben morgen en na de behandeling als eerste mijn tanden wil poetsen en opzoek ga naar eten!

12. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    @Genesis: Jeetje het is een hele screening inderdaad. Succes vandaag meid! En erna inderaad snel opzoek naar eten en tanden poetsen. Hopelijk ben je niet al te misselijk.

13. Genesis

Genesis Bekend lid

19 jul 2010
    638
    0
    0
    fiancieel adviseur
    @Misty thanks meid!

Vanaf gisteravond 23.00 uur laatste x tandengepoetst en daarna niets meer gegeten of gedronken. 's ochtends dus NIET mijn tanden gepoetst (vond dat zoooo raar) maar gelukkig had ik nog niet heel erg veel honger. We moesten 6.00 uur uit bed om 8.00 uur aanwezig te zijn in het zkh.

Manlief had om mij te steunen ook niets gegeten of gedronken vanmorgen (dat was wel erg lief) en hij drinkt graag een kopje koffie 's morgens maar had het dus voor mij laten staan lief he... :)

Ik voelde me een beetje als bij de school GGD. Mijn lengte gewicht en bloeddruk zijn gemeten. Een innwendige echo gehad en helaas ook een cyste ontdekt. Die is momenteel aan het groeien maar daar gingen we nu nog niets aan doen.

De gyneacoloog was wel erg lief en was erg voorzichtig en duidelijk in haar uitleg. Vervolgens moest ik daarna bloed laten prikken, maar liefst 9 buisjes!!!! Had dus op een gegeven moment gewoon geen gevoel meer in mijn arm...
    Daarna was het klaar ongeveer een uurtje bezig geweest.
    Vlakbij het bloedprikken is een wachtkamer met een ruime toilet.
    Ik had mijn electrische tandenborstel meegenomen dus toen ik mijn tanden aan het poetsen was zullen er vast in de wachtkamer mensen hebben gezeten met de vraag wat gebeurd er daarbinnen :( ;) hihihihih daarna zijn we naar een bakker gegaan en hebben ff lekker ontbeten saampies.

De uitslag zal naar verwachting binnen 5 weken binnen zijn bij de gynaecoloog. Zij gaat het dan nog bespreken met de professor van de afdeling en daarna (6 weken later) krijgen wij het te horen.
    Nu over ongeveer 4 weken moet manlief naar de Androloog.

Dus voor mij zit het er ff weer op. Enkel wachten......

Hoe is het verder met jou/jullie?

14. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Hallo Genesis,

Fijn dat de Cola screening er weer op zit! En lief van je man dat hij zijn koffie had laten staan vanmorgen, dat is nog eens meeleven.
    Wat houdt het onderzoek van je man bij de Androloog in? Geen idee wat een Androloog doet haha.
    Nu weer even spannend voor jullie dan en weer afwachten.
    Pff, al dat wachten vind ik maar vervelend!

Hier gaat het verder prima. Even geen hormonen of IUI of iets dergelijks. Eigenlijk helemaal niks dus. We wachten nu op het gesprek van 7 september.

Ben wel benieuwd wanneer ik weer ongi moet worden. Met de IUI gebruikte ik Clomid en werd ik steeds 12 dagen na de IUI (op cd 23) ongi. Nu heb ik geen idee. Ook heb ik nog geen last van mijn borsten wat ik met de IUI vrijwel meteen na de eisprong had, maar dat zal dan ook wel door de Clomid en Pregnyl komen.
    Voordat we begonnen aan de hormonen en IUI had ik meestal rond dag 35 mijn ongi of soms zelfs nog later. We zullen dus zien, maar lastig als je niet weet wanneer het komt ;)

15. Genesis

Genesis Bekend lid

19 jul 2010
    638
    0
    0
    fiancieel adviseur
    Androloog is iemand die dieper gaat zoeken naar de oorzaken van verminderd of verslechterd zaad. Dit kan middels medicatie nog ''aangepast'' worden
    zo niet gaan we over op IVF0

Het is bij mij de laatste twee maanden ook alleen maar op tijd geweest (menstr) vanwege Clomid dus ik baal daar ook behoorlijk van. Ben nu alweer anderhalve maand schoon en had mijn menstru een week geleden gehad moeten hebben....
    Dat kan nu dus nog wel weken duren voordat die om de hoek komt.

Ook lastig dat je altijd rekening moet houden met het feit dat het opeens aanwezig kan zijn. dat vind ik irri maarja wat doe je daaraan. ik zou echt weer met de pil beginnen nadat we een kindje mochten krijgen. ik mis die tijd van precies weten hoe en wat ;)

16. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Hey!

Inderdaad lastig als je niet weet wanneer de duiveltjes weer komen. Dat is misschien nog wel het vervelendste. We zitten dus een beetje in hetzelfde schuitje. Ik denk dat ik gister een eisprong heb gehad. Heb krom gelopen van de stekende buikpijn. Hier duurt het dus nog wel even voordat de ongi komt.

Wel handig dan zo'n onderzoek bij een androloog. Wie weet valt het zo nog te verbeteren en hoeven jullie niet eens aan de IVF :) Hopelijk doen ze dat bij ons ook nog even ;)
    Alleen altijd zo vervelend dat je zo lang moet wachten op alle uitslagen, pff.

17. Genesis

Genesis Bekend lid

19 jul 2010
    638
    0
    0
    fiancieel adviseur
    Hoi hoi ja dat hoop ik ook maar ;)

Nou als je denkt je eisprong te hebben gehad weetje wat jullie te doen staat he veel suc-6 en wie weet test je binnekort positief!

Tja het zou idd fijn zijn al enkel medicatie voldoende mocht zijn nou ja de tijd zal het leren. We zijn al inmiidels zo lang bezig dat ik niet meer durf uiterst positief te zijn. Dat maakt de teleurstelling des te groter steeds. Dus ik probeer me op andere dingen te gaan richten en in de tussentijd blijf ik wel gewoon braaf doen wat het ziekenhuis zegt. Elke maand mijn hoop opbouwen en aan het eind van de maand weer afbreken werkt even niet meer voor mij.

Ik zie dat je over 5 dagen het gesprek hebt bij CZE
    spannend meid...

18. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    jaja, nog 5 dagen te gaan. Vind het ook wel spannend worden. Ben zo benieuwd wat deze gyn er allemaal van vind en wat haar advies etc. zal zijn. De tijd zal het leren ;)
    We hebben deze cyclus inderdaad zelf maar gehobied. Hopelijk brengt het ons een wonder, zou wel fantastisch zijn zo net voor de overgang naar IVF.

Het hele MMM proces blijft moeilijk he? steeds weer die hoop en dan weer die nog hardere terugval :S Maar ja, ergens blijf ik geloven in een toekomst met lieve kindjes ;) Dus daar doen we het allemaal voor.

Liefs Misty

19. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Hmm,

Ook hier zijn er berichten kwijt. Jammer!
    Ik wilde even melden dat ik inmiddels ongesteld ben geworden en poging 4 IUI mislukt is.
    18 Oktober afspraak bij de IVF verpleegkundige en dan gaan we echt van start met IVF.

Liefs,

Misty

20. Genesis

Genesis Bekend lid

19 jul 2010
    638
    0
    0
    fiancieel adviseur
    Hi Mitsy,

Balen dat de IUI is mislukt! Dikke cyberknuf voor jou! (sorry voor de late reactie maar ben ik hier de afgelopen weken bijna niet geweest) en toen wilde ik laatst lezen waren ze bezig met werkzaamheden op deze site?!

Vol goede moed op naar de IVF zou ik zeggen!

Hier nog steeds niet zo heel veel nieuws. A.s. maandag mag ik weer eens naar het zkh om bloed te prikken. Moet maandag avond hormoonpillen slikken en dinsdagochtend weer opnieuw bloedprikken. Mijn bijnieren worden gecontroleerd. En de week daarop mag ik weer een prikken.... twee weken later krijg ik dan weer de uitslag
    (over GEDULD gesproken) net 6 weken gewacht met als resultaat dat we nu weer 4 weken zullen wachten voordat er eindelijk een behandeling zal plaatsvinden. Om heel eerlijk te zijn geloof ik dat ook niet helemaal meer want wie weet zeggen ze over 4 weken wel dat ze nog iest anders willen onderzoeken.

Natuurlijk ben ik ook blij dat ze eerst al het andere uitsluiten maar toch...

Dus ik verwacht midden november de uitslagen te ontvangen en daarna hebben we een afsrpaak met de gyneacoloog om de behandelmethode te bespreken.

Nogmaals veel suc-6, moed en kracht toegewenst ik hoop echt voor jullie dat de 1e IVF voldoende mag zijn!!!!!!

Liefs Genesis

Deel Deze Pagina