Hoe kan ik dit loslaten?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door AngelaV, 25 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AngelaV

AngelaV Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.287
    0
    36
    Gelderland
    hoi dames,

ik heb een hele grote wens voor een 2e.. mijn vriend ook wel maar niet nu. Dit is ook wel begrijpelijk omdat hij nu alleen een uitkering heeft en we een huisje hebben met 2 alaapkamers. In het begin kon ik me er wel bij neerleggen, maar ik vind het steeds moeilijker worden. Ik denk er werkelijk elke dag aan! het lijkt me juist een leuke leeftijd voor mn zoontje om een broertje of zusje te krijgen. maar tjee.. hoe zet ik dit nu van me af? ik word er gewoon ongelukkig van. zo gek maak ik mezelf:(

weet ook niet zo goed wat ik hiermee wil, maar het van me af schrijven lucht al op...

2. Drieka

Drieka Niet meer actief

Kan me heel erg goed voorstellen dat je je zo voelt, een vrouw heeft die moedergevoelens gewoon heel erg maar een man veel minder.

Ik kan het standpunt van je vriend ook begrijpen, een uitkering is vervelend en als je dan moet verhuizen en nog een mondje erbij hebt om te voeden is dat niet niks.

Wij hebben ook gewacht totdat mijn vriend weer aan baan had, hebben nog geen kinderen, want we hebben een appartement met 1 slaapkamer dus als we zwanger mogen worden moeten we ook verhuizen en dat is gewoon duur.

3. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Misschien helpt het je als je vriend concreet aangeeft wat er in de situatie moet veranderen wil hij voor een tweede willen gaan. Dan weet jij ook beter waar je aan toe bent. En wellicht kunnen jullie dan nu al dingen veranderen.

Verder zou je voor jezelf de voordelen op een rijtje kunnen zetten van nog even wachten. Bijvoorbeeld dat je nu je onverdeelde aandacht voor de eerste hebt, die is ook maar 1 keer zo klein! Of dat je kunt sparen voor kinderdingen voor de tweede (maak bijvoorbeeld een leuk potje waar je geld in kunt doen speciaal daarvoor). Of bedenk wat er leuk is aan als jouw oudste wat ouder is en dan een boertje of zusje krijgt (dan kan hij de stoere grote broer uithangen bijvoorbeeld).

Ik denk dat jij een bepaald beeld in je hoofd hebt van hoe je jouw gezin er uit wil hebben zien en het kan heel moeilijk zijn om dat beeld los te moeten laten. Daar mag je ook best een beetje verdrietig om zijn, maar vergeet niet wat je wel hebt en krijgt. Probeer het beeld in je hoofd bij te stellen en je voor te stellen hoe het zal zijn als je niet nu al voor een tweede gaat.

Deel Deze Pagina