Kitten nemen

Discussion in 'De lounge' started by Karagoz, Jun 24, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Karagoz

Karagoz VIP lid

Apr 14, 2006
    7,984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    Wij hebben gister besloten om een kitten te nemen maar na onze familie bruiloft op 30 augustus. We kunnen een kitten eerder nemen maar dan is veel te stressvol met al het bezoek dat blijft slapen bij ons en al die drukte. Dat wil ik het diertje niet aan doen...

Denken jullie dat er in september nog kittens zijn? Of pas verder in het najaar?

alvast bedankt

2. happynienja

happynienja Fanatiek lid

Aug 8, 2007
    3,178
    0
    0
    Julianadorp
    je wilt het misschien niet horen, maar haal alsjeblieft een poesje of kater uit het asiel. er zitten er zoveel.
    een kitten is natuurlijk heel schattig maar die word ook groot.
    en vaak hebben ze bij asiels ook kittens. ga eerst daar kijken.

3. Noushka

Noushka Fanatiek lid

Feb 2, 2008
    1,601
    12
    38
    overijssel
    Helemaal mee eens. Heb er vanaochtend nog gewerkt, en er zitten inmiddels 20+ kittens. En in september zijn er nog genoeg kittens 'over'. Nu vragen mensen op marktplaats er nog geld voor. Maar als bijna iedereen 'voorzien' is, zijn ze rond september met bosjes gratis af te halen ;).

4. Karagoz

Karagoz VIP lid

Apr 14, 2006
    7,984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    ik heb net op het internet gekeken voor een asiel bij mij in de buurt... er zitten indd meer voordelen om daar een kitten te nemen... inenting, gechipt, ontwormd, ontvlooit en castratie/sterilisatie... er krijg er nog info en advies bij en spulletjes voor de kitten...
    ze vragen ook een bijdrage... maar hoeveel zou dat zijn?

5. Noushka

Noushka Fanatiek lid

Feb 2, 2008
    1,601
    12
    38
    overijssel
    Bij het asiel waar ik werk kost een kitten 105 euro.
    Dat lijkt heel veel, maar een sterilisatie kost al rond de 90/100 euro, inentingen enz. kosten ook wat, en dat zit nu dus al bij de prijs in.

Ik heb zelf vorig jaar een kitten van marktplaats gehaald, is ook heel leuk hoor :) , maar qua prijs komt het uiteindelijk op hetzelfde neer.

6. Karagoz

Karagoz VIP lid

Apr 14, 2006
    7,984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    ja precies... heb het er net met mijn man over en we willen wel een gezond kitten hebben en als dit er allemaal bij zit waarom dan niet?

op marktplaats zijn er gratis kittens maar dan moet je alles er nog bij doen... inenting is al 25 euro en dan 2 keer en voor sterilisatie hebben wij geen geld voor een vrouwetje dus zouden we een kater willen nemen want jongen willen wij niet maar een kater gaat ook weer overal sproeien heb ik gehoord dus dit is alleen maar fijn bij een asiel...

thanx voor de tip, was er zelf niet opgekomen

mijn schoonzus heeft nu een kater bij iemand vandaan en die moet alles nog doen...

7. happynienja

happynienja Fanatiek lid

Aug 8, 2007
    3,178
    0
    0
    Julianadorp
    fijn dat je we je op het idee hebben kunnen brengen.

8. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

Nov 30, 2011
    3,798
    0
    0
  9. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

Mar 29, 2010
    2,389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Mijn 'kitten' (inmiddels kat van 7 jaar ;)) komt ook uit het asiel! Heb er geen seconde spijt van gehad, dat ik daar 85 euro voor moest betalen. In die zin; het lijkt leuk en makkelijk om via marktplaats voor een prikkie een kitten op te halen, maar er komen idd nog heel veel kosten bij! En dan kom je echt wel over die 85 euro (of wat het tegenwoordig ook mag zijn) heen!

Plus dat je 'garantie' hebt ;) Mijn kat zat onderweg naar huis als een malle te niezen. Thuis een dag aangekeken, maar het werd alleen maar erger. Bleek dat ze - ondanks inenting - toch de niesziekte had. Gebeld naar het asiel en ik kon zo terug komen, medicatie mee, speciaal voer, alles kreeg ik zo mee!

En goed idee van je om pas na de drukte van de bruiloft een kitten in huis te nemen. Het is best veel stress voor zo'n klein beestje en als er dan nog extra drukte is, dat doet ze meestal niet veel goed. Heb je ook wel de tijd om de eerste periode veel thuis te zijn? Want een kitten moet ook echt opgevoed worden hoor!

Share This Page