jip en janneke musical met dochtertje van 2?

Discussie in 'De lounge' gestart door Juul84, 28 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juul84

Juul84 Niet meer actief

Ik zag dat er een Jip en Janneke musical komt. Mijn dochtertje (2 jaar en 3 maanden) is helemaal gek van Jip en Janneke. Ze 'leest' de boekjes zelf, weet precies welk verhaaltje bij welk plaatje hoort. Op de site staat een kort filmpje van de making of en dat heeft ze vanmorgen al wel 10x achter elkaar gekeken :D hahaha

Maar nu zag ik dat er staat dat het vanaf 4 jaar is. Ik vraag me af waarom; zou het echt niet geschikt zijn voor jongere kinderen? Ons dochtertje is wel gewend om lang stil te zitten, bij ons in de kerk zit ze ook zo een uur op de stoel met haar eigen boekjes en kleurtjes. En bij zo'n musical is natuurlijk van alles te zien, dus het stilzitten is geen probleem verwacht ik. Ze is ook niet bang van harde muziek.

Maar ik twijfel dus omdat ze in alle theaters als leeftijd 4+ hebben aangegeven. Iemand ervaringen met jonge kinderen en kindermusicals?

2. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik vind de issues inderdaad niet geschikt vanaf 2. ze snappen vaak de clu niet. in jip en janneke gaat het vaak over oorzaak en gevolg. over morele dingen enzo ook. leuk voor kleuters en de eerste groepen van de basisschool. maar niet voor 2 vind ik persoonlijk.

3. Juul84

Juul84 Niet meer actief

Ik snap wat je bedoelt. Maar over het algemeen snappen kinderen van 2 het begrip 'oorzaak en gevolg' wel. Misschien zal ze niet alles begrijpen van het verhaal maar ik denk dat het plezier er niet minder om wordt. Jip en Janneke over het toneel te zien lopen, spelen en zingen; ik denk dat ze het geweldig zal vinden.

Maar ben benieuwd welke ervaringen jullie misschien hebben met kleine kinderen en musical. Misschien schat ik het helemaal verkeerd in :)

4. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Ik ben 2 keer bij een voorstelling geweest voor kinderen en de leeftijdsgrens was 3 jaar. Er waren kinderen bij die jonger waren en die waren dan ook de hele tijd aan het huilen en het schreeuwen. Ik ben er dus geen voorstander van om kinderen onder de leeftijdsgrens mee te nemen.

5. Juul84

Juul84 Niet meer actief

Okee, dat zou ik inderdaad heel rot vinden want dan 'verpest' je het voor de andere kinderen. Mag ik vragen wat voor voorstelling dat was? Ik kan me voorstellen dat sommige voorstellingen voor kleinere kinderen nog iets te spannend kunnen zijn.
    Ik denk dat ik sowieso nog even aan het theater ga vragen hoe lang de voorstelling duurt.

6. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Ik denk ook dat 2 te jong is.
    Waarom niet naar een interactief theater als Peuterfestival of Dirk Scheele?

7. tico

tico Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.311
    0
    0
    wij gaan van de week met dochterlief naar dirk scheele dat is vanaf 2 (en die 3 weken zullen ook wel niks uitmaken haha) maar daar mogen ze ook meedoen enzo ik denk dat het makkelijker is dan 'storen'ze ook niet zo snel maar ik denk zelf dat je het gewoon per kind moet kijken. De een is wel 'geschikt' de ander niet. ik zou het met ons meisje zeker niet aandurven om echt naar een musical te gaan.

8. Juul84

Juul84 Niet meer actief

@tico, ze is 2 jaar en 3 maanden ipv 3 weken ;) en dat scheelt toch wel op die leeftijd ;)

Ik zal eens kijken naar Dirk Scheele, klinkt ook leuk. Opzich denk ik ook dat het wel verschilt per kind, ik denk dat ik het toch wel zou aandurven met ons dochtertje. Ze is behoorlijk wijs voor haar leeftijd en kan zich al goed concentreren en stilzitten. Ik zal het ook eens vragen aan mijn ouders, die kunnen dat meestal ook wel goed inschatten. Het theater gaf aan dat ze nog niet weten hoe lang de voorstelling duurt maar dat voorstellingen voor kinderen over het algemeen een uur duren.

Bedankt in ieder geval voor de reacties! Al maakt het er niet makkelijker op om de beslissing te nemen...:D

9. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Juul 1 van die voorstellingen was van Sesamstraat, die andere weet ik al niet meer.

10. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    echt wat leuk! Mijn dochter van net 3 is helemaal in de Annie Mg Schmidt fase ;)

Maar eens even over nadenken of het leuk is om heen te gaan.

11. Juul84

Juul84 Niet meer actief

Ik heb even gekeken op de site van Dirk Scheele. Opzich heel leuk maar ons dochtertje zou absoluut niet mee gaan doen, die kijkt liever de kat uit de boom. Dus dat zou voor haar juist niet echt een geschikte voorstelling zijn.

@Napoleon, ja leuk hè!! Op deze site kan je er alles over lezen
    Jip en Janneke, de mjoeziekul

Deel Deze Pagina