Als mijn kindje 8 maanden is willen we naar Griekenland. Nu ben ik benieuwd wat jullie aanraden en waarom: Allinclusive (groot resort) (en waarschijnlijk dus wat verder van het centrum af) of in het centrum een appartement. Ik kom er niet uit. Ik zou kiezen voor AI omdat je dan niet met de kleine in het centrum hoeft te eten en te wachten op het eten (slaap-huilen etc). En voor het appartement zou ik keizen zodat je haar eigen eten kunt maken en daar zelf ook weer andere mogelijkheden hebt. Maar als alles goed gaat willen we eigenlijk niet zelf gaan koken maar ook niet elke dag in het AI resort van het buffet eten.... Lastig dus. Misschien iemand tips en ervaringen?
Wij zaten op een appartementencomplex met all inclusive. We konden dus lekker ontbijten/lunchen en avondeten. En Valerie haar voeding konden we gewoon in het appartement maken, daar zat een magnetron, koelkast, gaststel etc.
Zelf kies ik voor een appartement, mijn ervaring met All-inclusive is dat het vaak bepaalde types trekt (al vroeg beginnen met zuipen, 10 stukken meloen op hun bord mieteren en er eentje van opeten, gedram en gedoe). Ze moeten zich een slag in de rondte eten en drinken, want ja, ze hebben er voor betaald en het is onbeperkt. Bij sommige appartementen kun je ook 's avonds bijv. een hapje eten in een restaurant wat erbij zit, dat kan wel handig zijn. Wij zijn vorig jaar naar een appartementencomplex geweest, beviel prima (ze was toen zo'n 10 maanden). Je kunt bijv. ook tussen de middag een uitgebreide lunch nemen in het centrum en 's avonds iets simpels in het appartement maken.
Ik zou voor een appartement gaan. Allereerst omdat ik de hele all inclusive formule niks vind. Het trekt een bepaald soort mensen aan waartussen ik me niet thuis voel. Het eten is vaak veel van hetzelfde, dat ben je na een paar dagen echt wel zat. Ook is het oprukken van deze formule funest voor de plaatselijke horeca. Je kunt in Griekenland heerlijk eten in de restaurantjes en het is ook nog eens superbetaalbaar allemaal. Grieken zijn erg kindvriendelijk. Wij kiezen altijd voor een 2 kamer appartement, zodat we de kleine apart te slapen kunnen leggen. Afgelopen zomer hadden we een appartementencomplex met een restaurant op het terrein, dus we konden kiezen of we het centrum in gingen of op het park bleven, ideaal!
Onze ervaring met AI in Griekenland is slecht. Het eten was niet lekker en erg afgestemd op de engelsen en duitsers die bij ons in het complex zaten. Het veel vet en vies eten, waardoor wij bijna elke avond ergens anders gingen eten. Lunch hebben wij een aantal dagen ook zelf gehaald.
dat het bepaalde types aantrekt ben ik het niet mee eens, (maargoed misschien zien jullie mij wel al zo'n bepaald type) ai in griekenland heb ik geen ervaring mee, ben nog nooit in griekenland geweest, maar mijn ervaring met ai is super, drinken pakken wanneer je wil, en hoeveel je maar wilt, sochtends ontbijten zoveel je wilt, smiddags lunch tussendoor ijs en koekjes en savonds eten heerlijk, ik ben niet van het zuipen, drinkt niet eens alcohol, ik pak wat mij lekker lijkt qua eten en schep niet teveel op, valt me ook totaal niet op dat andere mensen dat wel doen, ik vind een apartement juist niets, mijn man is een keer naar appartement gegaan maar dan besteld hij wat, heeft hij nog honger !! en zo ben je met eten en drinken nog duurder uit dan de vakantie ai kost. maargoed als je op onderneming gaat en dan kun je misschien beter apartement doen, wij verlaten het hotel zo goed als niet,
Sluit me hier volledig bij aan. En het hangt natuurlijk ook een beetje af van je kindje. Wij gaven ons meisje in het appartement te eten en daarna gingen we zelf uit eten. De kleine zat dan lekker in een kinderstoel of in de wagen met een speeltje, wat te drinken en krentjes ofzo. Ging prima!
Wij zijn een aantal jaren geleden naar Turkije geweest naar Le Jardin vlakbij Kemer. Dit was (vonden wij) een goed all-inn hotel. Maar wij zaten ook eind sept. begin okt, dus dan zullen er minder 'graaiers' zijn. Daar zou ik misschien nog een keer heen gaan. Griekenland zijn we al vaak geweest in een appartement. Op Kos, Rhodos en meerdere keren Kreta(malia/stalis). Mijn schoonouders gaan ieder jaar en ook naar het zelfde appartement, die hebben daar een aardige kennissenkring opgebouwd Wij overwegen om van de zomer naar Kreta te gaan en kiezen dan voor een appartement. Dit lijkt ons het handigst omdat je dan niet als het ware vast zit aan het eten van een hotel. En je zelf ook nog iets in je appartement kunt klaarmaken. En idd zijn er in Griekenland veel leuke en betaalbare restaurantjes.
dan ben ik zeker een bepaald typetje die all inclusief ideaal vind Haha, alleen ik doe beschaafd eten op me bord. Ik vreet en zuip me niet vol! En wie dat wel doet, trek ik me niks van aan
Hoihoi, goeie vraag hoor! Ik heb op zich prima ervaringen met AI, misschien is t ook beetje waar je zit of zo? Ben vorige week op Kreta geweest in appartement. (dochtertje was niet mee) wat wel ff handig is voor je om te weten is of je dan in je app wel beetje uit de voeten kunt. Onze kamer was 2 pers en een klein elektr. pitje. Maar daar zie ik me 's avonds echt niet van alles op koken en dan in die kooklucht slapen. Maar met die kleine erbij lijkt me helemaal dat je graag een aparte slaapkamer wilt? Dus wel even iets om over te denken. Mijn ervaring is dat Grieken echt superkindvriendelijk zijn, echt de ober stond nog net niet op zijn kop om het de kids naar de zin te maken Je kunt ook een appart. met bijv Halfpension doen, dan heb je geen omkijken naar ontbijt en diner en kun je tussen de middag lekker zelf iets kiezen om te eten. En wat ook prima kan in Griekenland is idd 's middags uitgebreidere lunch en dan 's avonds iets simpels maken. Want 's avonds met de kleine nog ergens gaan eten dat zou ik zelf niet fijn vinden (ze gaat om 19:00 slapen en vaak begint het dan beetje gezellig te worden in de restaurantjes!) O ja, wat ook nog idee is is als je omrekent wat je per dag met AI kwijt bent aan je eten, stel dat is 'maar'5 euro, dan kun je best n's zeggen we gaan een keer ergens anders eten... Goed, vast veel plezier!
O en schiet me nog wat te binnen, ik denk dat het voor jullie misschien wel leuk is om bij een leuk dorpje te zitten. Omdat je toch nog wel gebonden bent aan de slaaptijden (ik denk 2?) dus als je in een meer afgelegen resort zit dan ga je niet zo makelijk even op pad met de wagen denk ik. en dan nog idee nummer zoveel hihi! Wij hadden een heel leuk app. verblijf op Kreta, daar hadden de app. beneden een soort zitje en kon je via die deur ook naar binnen, dus hoefde je nieteerst 3 trappen op. Misschien idee om naar zoiets uit te kijken, als de kleine dan slaapt neem je de babyfoon mee en lig je zelf met zicht op de ingang van je app. Groetjes!
Ik van AI geweldig, wij zijn vorig jaar met onze zoon van 9 maanden naar een ultr AI resort geweest. Dat was helemaal super, zat ook roomservice bij in. Toen Mike een keer 's-middag lag te slapen hebben wij lekker gegeten op ons terras bij de kamer. Maar ik moet zeggen dat wij ook naar een AI hotel in Griekenland zijn geweest toen ik zwanger was en dat was niet goed bevallen. Eten was massaal, niet 'Grieks' en niet super smakelijk... Wij wilden zo graag afwisseling dat wij ook in een restaurant bij het hotel hebben gegeten en dat is natuurlijk zonde voor het geld. Ik zou volgende keer in Griekenland voor een leuk appartement gaan en heerlijk buiten de deur eten! Fijne vakantie in ieder geval!