Hoi hoi, Lees nu een paar weken mee op dit gedeelte van het forum , aangezien wij ook de MMM ingaan. Maandag is onze eerste afspraak bij de fertiliteitsarts en ik vindt het echt superspannend. Misschien een beetje gek, want we hebben al een folder en vragenlijst gekregen en vooraf bij de huisarts al 2 x zaadonderzoek gedaan. Ook houd ik al 5 maanden mijn temp.curves bij, dus we hebben genoeg informatie om mee te beginnen zou ik zo zeggen... Jullie weten vast wat de eerste stappen zijn als al is gebleken dat het zaad niet goed is, dus kunnen jullie mij en mijn mannetje hier deelgenoot van maken? Van het weekend flink klussen want de vruchtbare dagen zijn weer in aantocht.... Liefs Daffie
Ik weet niet zo veel van slecht zaad hebbende mannen. Maar ik wilde je wel heel veel sterkte en succes wensen in de hopelijk korte MMM !
Hoi Hoi Maandag moet ik ook naar de fert. arts voor een samenlevingtest. Zaad was niet goed zei de dokter maar eenmaal bij de Gyn.....die zei dat het wel goed was. Hij was er zeer tevreden mee hoor. Dus weet niet van 'wie' je dat had gehoord?! Ook wij hadden het 2 keer laten checken mede omdat ze bij de eerste keer zei dat het niet goed was. Heb wel de kriebels voor de samenlevingstest. Daarna moet ik wel aan een kijkoperatie geloven omdat ik een eileiderontsteking heb gehad en daar achter aan een blindedarm ontsteking. Succes meid ben benieuwd hoe het voor je afloopt.
Wij zijn ook nog maar net begonnen, onze 2e afspraak is 25 april De vorige keer was 21 februari. Vooraf gaand aan het bezoek waren er via het ziekenhuis hier al 2 redelijk slechte zaadonderzoeken geweest. Eerste keer resultaat 0, tweede keer ietsje beter. De derde keer moesten we inleveren in Zwolle bij de fert.arts. Toen was het weer iets minder goed. Nu voor een derde keer nog inleveren op 18 april, en op 25 april horen we hoe we verder gaan. Weet niet of je hier iets aan hebt, maar ik wens jou en je mannetje in ieder geval veel succes/sterkte enzo. Liefs Ester. Oh ja, onze laatste opbrengst was 700.000 bewegende zwemmers. We gaan voor ICSI.
Ik wens je veel succes toe als je volgende week naar de fertiliteitsarts gaat. Weet dat je met al je vragen terecht kunt en ze uitgebreid de tijd nemen. groeten Mirjam Waarschijnlijk in mei een kijkoperatie en daarna start met IUI met hormonen i.v.m. slecht zaad van man
He Daffie, Spannend he allemaal, gelukkig alleen het weekend nog en dan is het 2 april en weten jullie meer! De eerste stappen hebben jullie al gezet. Vragenlijst, tempraturen en zaadonderzoeken. Helaas kan ik je niet verder helpen met wat er nu verder gaat gebeuren, ondanks dat wij ook met slechter zaad kampen. Het verschilt heel veel per ziekenhuis hoe ze daar mee omgaan. In ieder geval heel veel succes maandag, en stel daar lekker al je vragen want daar zijn hun voor! Liefs Schaapje
Bedankt voor jullie aanmoedigingen. Het is inderdaad gewoon maar vragen afvuren denk ik en dan komen we vanzelf wel bij een plan!? Ik ga lekker genieten van het mooie weer en vooral veel bezig zijn dit weekend, want dan gaat de tijd lekker snel Liefs Daffie
Hoi allemaal, Toch maar effies een update, want de onderzoeken zijn gewoon doorgegaan. We hebben ondertussen een 3e zaadonderzoek gehad, wat uitgewezen heeft dat ze redelijk goed zwemmen, maar dat er wel flink te weinig zijn (ca, 3,5 miljoen ipv de 20 miljoen). Gisteren hebben we een samenlevingstest gedaan en die was negatief, dus positief . De fertiliteitsarts heeft ons ook nog even door de microscoop laten kijken en toen zagen we een zaadcel zwemmen (net een kikkervisje) Mijn mannetje heeft nu het gevoel dat het alleen maar kriebelt in zijn zaakie Nu moet ik in mijn volgende cyclus een HCG laten maken en aan de hand daarvan bekijken ze in een team van gynaecologen wat voor ons de beste behandeling gaat worden. Ik vindt het best een spannende tijd en weet mezelf bij vlagen ook geen raad. Degenen waar ik 9 maanden geleden jaloers op was omdat ze zwanger ware geworden, terwijl wij al even bezig waren, zijn ondertussen bevallen en er liggen er nog 2 in het verschiet. Dit vindt ik echt hele moeilijke momenten, terwijl ik echt wel heel blij voor ze ben dat ze een gezond kindje hebben hoor! Mijn mannetje is gelukkig heel lief en meevoelend en we worstelen ons er dus ook samen doorheen. Voor iedereen in deze MMM, heel veel succes en ik zal proberen jullie op de hoogte te houden Dikke knuffel Daffie
Hai Daffie, Het is ook super-spannend allemaal! Wij hadden 17 april 2007 onze 1e afspraak bij de gyn en zijn nu in afwachting van de resultaten. Ik ben wel blij dat we nu toch een stapje verder zijn, en hopelijk een stapje dichterbij dat o-zo-gewenste beebje! Wij zijn nu een jaar bezig en om ons heen worden er ook volop baby's geboren. En ook bij mensen die er heel makkelijk over denken. Zo van: "We stoppen even met de pil en nemen even een baby". En als het dan nog lukt ook, heb ik ook wel eventjes de P... in! En op sommige momenten zie ik het ook wel eens niet meer zitten. Maar gelukkig zijn hier op het forum een heleboel meiden die zich net zo voelen en dat geeft me dan toch weer moed: Het feit dat we niet de enige zijn bij wie het wat langer duurt. Nou meis, succes en hou ons op de hoogte!
He Annalise, Het is inderdaad soms moeilijk, maar zoals we hier op het forum zien, zijn er tich die in hetzelfde schuitje zitten. Gelukkig kunnen we op dit forum ons ei kwijt, zonder ons er schuldig over te voelen. Ik hoop dat jullie snel zwanger zullen zijn. Knuffel Daffie