Heb eind september stoelen besteld bij een winkel. Actie was 4 = 3 en de stoelen kostte 60 euro per stuk. Kon me inschrijven voor de nieuwsbrief en dan kreeg ik nog 15 euro extra korting. Heb 6 stoelen besteld. Aangezien er levertijd op zit worden ze pas in november geleverd. ik heb voor die stoelen dus 285 euro betaald (6 x 60 - 15 euro van de nieuwsbrief - 60 euro van de gratis stoel). Ik heb ze dus nog niet. Nu staan diezelfde stoelen voor 40 euro op de site. Als ik ze nu zou kopen zou ik 225 euro kwijt zijn (6 x 40 - 15 euro nieuwsbriefkorting). Een verschil dus van 60 euro. Vind ik veel geld voor stoelen die ik nog niet eens in huis heb. Wat zouden jullie doen?
Levertermijn was ruim 5 weken. Krijg de stoelen begin november geleverd. Dan heb ik nog het recht om ze binnen twee weken terug te sturen. Dus het zou ons allemaal gedoe besparen als ik het verschil gewoon terug krijg. Want anders stuur ik ze terug en bestel ik ze tegen de lagere prijs opnieuw. Maar vind dat lastig om dat zo aan de telefoon te zeggen
Mailen? In theorie zou je de bestelling nu dus ook kunnen annuleren en opnieuw plaatsen i.p.v. de levering afwachten.
Vaak zijn winkels niet zo moeilijk als je het uitlegt. Snappen zij ook wel dat je graag de korting wil hebben. Of de bestelling die je nu hebt gedaan annuleren en opnieuw bestellen. Maar zou eerst bellen, annuleren kan nog optie 2 zijn.
Heb de bestelling via de klantenservice moeten annuleren.... en daarna heb ik ze weer besteld. Maar goed nu heb ik wel die 60 euro extra korting.