vraagje

Discussie in 'De bevalling' gestart door vinisa, 29 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Hi meiden,

Ik zat me opeens iets af te vragen ;)

Op 21 juni j.l. ben ik bevallen van mijn dochtertje, mijn eerste kindje. Ik ben toen niet ingeknipt en maar een klein beetje uitgescheurd. Zo klein, dat het de moeite van het hechten niet waard was.

Ik heb dus mazzel gehad :p

Maar is de kans dan nog wel groot dat ik bij een tweede wel ingeknipt word of uitscheur?

Tijdens mijn zwangerschap maakte ik me er niet druk over. Voorkomen kun je het toch niet. En ging er vanuit dat het wel zou gebeuren (hoor het vaak).

Maar nu ik bevallen ben en het niet heb meegemaakt.. en merkte dat het dan alsnog best gevoelig is daaronder.. vind ik het een eng idee dat het bij een tweede bevalling alsnog kan gebeuren. Ik hoor verhalen dat vrouwen niet konden lopen van de pijn (na inknippen/uitscheuren) :$

Wat kan een mens raar in elkaar zitten he.. waar kan ik me wel niet druk om maken ;)

Nou ja druk, ben benieuwd.

Zijn er mensen die de eerste bevalling er zonder kleerscheuren vanaf zijn gekomen. En zo ja, hoe was dat bij een volgende bevalling?

2. KarlijnS

KarlijnS Lid

21 jul 2010
    90
    0
    0
    Medewerker Service Desk
    Hoorn
    Ik heb een knip gehad, was ook mijn eerste bevalling en van te voren was ik juist heel bang voor die knip. Helemaal nergens voor nodig bleek achteraf. Ik werd eerst tijden een wee verdoofd. Voelde de naald bijna niet eens. Van de knip helemaal niets gevoeld. Het hechten was een beetje vreemd gevoel. Je voelt namelijk het hechten zelf niet maar wel het rijgen van de draad, heel raar :)
    De week erna ook bij a geen last gehad. Af en toe een beetje gevoelig, maar dat heb je zonder hechtingen ook volgens mij. Kon er in ieder geval de dag erna gewoon op zitten enzo.

3. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

ben bij de eerste iets ingescheurd... hoefde niet gehecht te worden,

ook bij de 2e ben ik iets ingescheurd.. hoefde ook niet gehecht te worden.

4. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    1e bevalling een innieminie hechting gehad die eigenlijk niet nodig was maar meer voor het mooie zij de verloskundige :)
    . ik had bij haar 46 minuutjes geperst waardoor ik langzaam uitrekte en daardoor waarschijnlijk niet gescheurt was.

bij nando heb ik helemaal geen schade opgelopen maar dacht wel dat ik helemaal uitgescheurd was omdat ik zo heftig bloede. helemaal niks dus bij hem en hij was er na 2 of 3 persweeen al

5. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    bij alyssa had ik een scheurtje en 6hechtingen en bij daymian alleen een heel klein schrammetje (zei de vk).
    het hoeft dus niet te gebeuren bij een 2de.

liefs doris

Deel Deze Pagina