bij controle 38+5 niet meer ingedaald

Discussie in 'De bevalling' gestart door bloem79, 18 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bloem79

bloem79 Actief lid

16 okt 2006
    406
    0
    16
    Hallo allemaal.
    Vorige week was onze beeb netjes ingedaald en lag het vast in het bekken. Nu kwam ik vanmorgen weer op controle bij de verloskundige en nu blijkt dat de beeb weer uit het bekken is met zijn/ haar hoofdje. Ze vertelde wel dat dit vaker voorkwam bij een 2e.
    Nu vertelde ze wel dat als de vliezen nu breken dat ik direct moet liggen en vk moet bellen, maar geldt dit ook bij het krijgen van weeen? (ben ik vergeten te vragen).
    Bij wie was het kindje ook ingedaald en daarna ineens niet meer. Zegt dit ook iets over de grote van het kind en over hoelang het nog kan duren. Baal er eigenlijk wel een beetje van!
    Groetjes Bloem

2. leyshena

leyshena Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.959
    0
    0
    helpende niveau 2 in opleiding
    midden nederland
    o moelijke vraag eigenlijk..

mijn kleintje was met 35 wk volledig ingedaald in ligt nu vast in mn bekken (ben nu precies 38wk)

mijn buurvrouw der kleine die was tot op de dag van de bevalling nog niet ingedaald en zij moest idd belle als de vliezen breken en gaan liggen gelijk.
    ze afgelope maandag bevallen (39wk en 5dg) maar de vlieze braken pas int ziekenhuis...
    ze heeft dus gebeld toen ze weeen had.
    ze liep al 1 week met 3 cm ontsluiting.

dus in jou geval wel bellen als je weeen hebt.
    heb wel geleze dat bij de 2e de kleine nog kan indalen tijdens de bevalling net zoals bij mijn buurvrouw.

succes meis

3. leyshena

leyshena Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.959
    0
    0
    helpende niveau 2 in opleiding
    midden nederland
    oh kleintje van mijn buurvrouw was 3336 gr en 49 cm (meisje)
    dus wel normaal gewicht.
    is haar 2e kindje trouwens
    haar eerste kindje woog veel meer.(jongen)

4. mimi83

mimi83 Niet meer actief

als je weeen krijgt hoef je niet gelijk te gaan liggen.. bij vliezen die breken wel ondat als de kleine niet is ingedaald dan doordat het uitstromen van het vruchtwater de navelstreng naar beneden kan komen en die kan je dan afknellen als je blijft staan en lopen.

Het zegt niet zoveel over de grootte van het kindje, trouwens..

5. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    soms dalen kindjes pas in op het moment dat je bevalling begint, dit maakt verder niets uit voor het verloop van je bevalling of wanneer deze begint. Het is inderdaad wel belangrijk dat je gaat liggen ivm de navelstreng die naar buiten kan komen op het moment dat je vliezen breken.

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mijn jochie is ook niet ingedaald geweest tot de bevalling. Dat is ook niet zo heel raar.

Bij gebroken vliezen moet je wel gaan liggen, maar je mag nog wel van de supermarkt naar huis volgens mijn VK.
    Bij de weeen niet. Al zou ik wel even bellen.

Bij gebroken vliezen is er nl de kans dat de navelstreng ook meestroomt. En knel komt tussen de baby en je bekken. Niet fijn. Voor weeen geldt dat niet zo.

7. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    ik zou denk ik toch voor de zekerheid blijven liggen in de supermarkt, zou niet eens meer op durven staan denk ik :). Hopelijk breken ze of niet, of thuis :).

8. bloem79

bloem79 Actief lid

16 okt 2006
    406
    0
    16
    Haha, zie me al liggen:D.
    Ben in elk geval weer stukje rustiger. Thanks meiden!!
    Het zegt dus eigenlijk helemaal niets. Baal er gewoon ontzettend van. Voor mijn gevoel lag/ was de beeb er al klaar voor en nu bedenkt het zich toch nog even snel:x.
    We wachten rustig af..... Zal nu dan toch mijn vluchttas eens voor elkaar maken, wie weet heb ik die straks toch nodig.

9. claudia2008

claudia2008 Bekend lid

14 jun 2008
    686
    0
    0
    heb ook het advies gekregen om te gaan liggen als mijn vliezen breken omdat de kleine nog niet helemaal vast ligt met zijn hoofdje in mijn bekken. Zou het ook eng vinden om dan nog naar huis te gaan als ze ergens anders breken maar wat moet je anders doen? Ik zie mezelf ook niet gaan liggen op de vloer (bah) van de supermarkt ofzo....en een ambulance bellen hiervoor, daar zitten ze echt niet op te wachten volgens mij.
    Iedereen heeeeel veel succes en sterkte met de laatste loodjes en het verschrikkelijke lange wachten.......

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hier ligt kleintje nu wel volledig ingedaald maar bij de vorige controle gaf de verloskundige nog aan naar huis te mogen gaan en daar bellen & liggen bij gebroken vliezen. Hoefde dus niet midden in de supermarkt op de vloer te gaan liggen zeg maar...

11. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

hallo bloem..
    Mijn zoontje was ook zo koppig en daalde pas met ruim 39 weken echt in. dit wilt niks zeggen over de grootte van het kind of over hoelang het nog nog kan duren.
    bij weeen hoef je niet te liggen alleen als je vliezen breken.

12. Klijntjuh

Klijntjuh Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.059
    0
    0
    Freelance Illustrator& Grafisch Vormgever!
    Gouda
    Ach.. mijn baby maakt er ook een zooitje van ;) Met 31 weken ingedaald, met 32 weken weer niet.. daarna weer wel

Iniedergeval vorige week (ook 38 weken) ook niet meer ineens!
    Maar deze week weer wel.. hahaha..

Zie en voel zelf het verschil ook heel duidelijk. (buik zit dan een stuk lager)

13. ongeduldig

ongeduldig Actief lid

10 dec 2009
    270
    0
    0
    Eindhoven de gekstuh!!
    tegenstrijdige verhalen he.. bij mij is hij ook weer omhoog gegaan zeg maar en het advies is inderdaad aan liggen en bellen.. zelfs als je in de supermarkt ben.. dat voorbeeld gaf ze er zelfs letterlijk bij. Liggen totdat het vruchtwater allemaal weg is zeg maar.. daarna mag je wel naar huis, gaat erom dat het vruchtwater allemaal weg is. Ze gaf ook aan dat dat afknellen van de navelstreng maar zelden gebeurd, maar ja, geen risico nemen natuurlijk. En verder... afwachten maar..

Deel Deze Pagina