Ligt het aan mij of zie ik minder kinderen (met ouders) in openbare speeltuinen? Als ik vrij ben dan ga ik altijd een groot rondje door de wijk en gaan we veel speeltuintjes af. Elke keer zijn we de enige! Of ik nou 's Morgans vroeg ga of in de middag. Ook spelen er geen kinderen in de straat terwijl we hier echt veel kinderen hebben wonen. Het is een zeer kinderrijke wijk juist!
Laatst bij mij ouders een rondje gemaakt in een andere plaats en daar hetzelfde verhaal dat was tussen 10 en 12
Nu in de vakantie zou je wel kinderen verwachten. Tijdens school ga ik nooit. Overigens zijn hier veel speeltuintjes hier bevolkt met junks en andere hanglui, ook niet zo uitnodigend.
Ik denk dat de meeste kinderen in de digitale speeltuin spelen, want hier zijn de straten en speeltuinen ook meer leeg dan dat er wat speelt.
Hier onder schooltijd bijna altijd de speeltuin voor onszelf. 's middags is het wel drukker, maar vooral met voetballende kinderen, niet zozeer met kinderen die de speeltoestellen gebruiken. Maar "onze" speeltuin wordt binnenkort opgeknapt, dus misschien wordt het dan weer wat drukker. Nu is alles wat ouder en in slechtere staat of weggehaald omdat het kapot was en staan de brandnetels meestal hoog onder de glijbaan. Dus ja ik snap dat het hier niet zo druk is...
Hmm misschien ligt het ook aan de buurt. Hier zijn de speeltuintjes altijd megavol. Na schooltijd is het helemaal geen doen. Als ik met mijn zoontje en de oppaskindjes ga doe ik het vaak rond 10 uur.
Hier is het wisselend, ene keer is het erg druk en net zoals vanmiddag was het rustig. Dadelijk als de scholen zijn is het zeker weer drukker na schooltijd. Nu ook veel op vakantie.
Hier is het erg wisselend. maar er zijn nu veel mensen op vakantie. op andere momenten zijn er ook gewoon veel mensen aan het werk, en kindjes op een buitenschoolse opvang. op woensdagen en vrijdagen is er overigens altijd wel ergens iemand met kindjes aan het spelen. Tevens zie ik bij ons ook veel kindjes lekker in de eigen tuin spelen, zeker bij het hete weer, in een opblaasbad etc.
Veel kinderen gaan na schooltijd naar de BSO of zitten de hele dag op t kdv. Die zul je dan niet vaak in de speeltuin zien. In de vakanties zijn ze daar ook vaak en als de ouders vrij zijn gaan ze meestal op vakantie. Misschien is dat de reden?
Hier zijn er ook weinig kindjes in de openbare speeltuintjes. Maar moet eerlijk zeggen dat mijn eigen kinderen er ook bijna nooit in spelen. M'n eigen tuin is een speeltuin. Heb een grote trampoline, een speelhuisje met glijbaan en schommels en in de zomer ook nog een zwembad. Onze tuin lijkt vaak wel een openbare speeltuin, zes kids in onze tuin is geen uitzondering.
Hier is het de laatste weken erg rustig, terwijl wij hier heel veel kinderen hebben wonen. Maar dat komt omdat 80% hier op vakantie is haha.
Hier zijn weinig openbare speeltuintjes.... En diegene die er zijn liggen in niet zo'n frisse buurten en zijn niet goed onderhouden. Wij hebben thuis een soort prive-speeltuin met speelhuisjes, glijbanen, schommels, trampoline etc. Veel kindjes uit buurt komen bij ons spelen. Dus misschien is er bij jullie ook een gezin dat dat heeft waar kids zich verzamelen? Nu zijn de kids vooral veel in het zwembad, lekker afkoelen
Hier ook vaak zo. We wonen in een kinderrijke nieuwbouw buurt en meestal zijn wij de enige in de speeltuin of soms 1/2 kindjes. Ga ook wekelijks naar de kinderboerderij en daar zijn we vaak ook altijd alleen. Vraag me af wat de rest dan toch altijd doet
Hier is het nu rustig maar de halve wijk is met vakantie. Zal bij jullie ook het geval zijn. Hier juist altijd heel veel kinderen op straat.
hangt er van af naar welk speeltuintje we gaan vlakbij ons is het erg rustig maar daar is ook niet zoveel te doen stukje verderop is een mooiere en grotere speeltuin daar is het ook drukker meestal gaan we rond 10 uur dan is het nog niet zo druk.
Hier ook. De speeltuinen (die er überhaupt nog zijn!) zitten vol met hangjongeren. Als ze nu eens 1-2 grote speeltuinen maken en een hangplek voor de jongeren..